CGJ12 schreef:Hoe wilde je anders de "startproblemen" het hoofd gaan bieden?
De concoursen voor de gehele maand mei zitten al vol.
sterker nog die van juni en juli ook al, houwel het wel per vereniging scheelt. De ene zit al een jaar vantevoren volgeboekt met eigen leden, de andere heeft nog plek te over.
CGJ12 schreef:Mensen met een agenda waarop ook nog andere dingen staan dan de paarden komen zo nooit aan bod op de wedstrijden.
Daar wil de KNHS nu wat aan gaan doen denk ik.
gewoon tijdig inschrijven doet wonderen en dat kan ook prima als je andere afspraken hebt.
CGJ12 schreef:Tenslotte rijdt het merendeel bij lange na geen 60%. Die kunnen beter na een paar starts even thuis door gaan trainen, en ruimte maken voor anderen die op de wachtlijsten staan. Daar werkt een dergelijk systeem wel aan bij. Dan ga je eerst beter nadenken waar je start........
Het systeem van 183 keer starten en dan uiteindelijk 10 winstpunten rijden en promoveren is de KNHS een doorn in het oog....
hmm dus je mag alleen aan de start komen als je zeker weet dat je een wp rijdt, daar komt het dus op neer. Nou dan kan heel nl denk ik wel thuis blijven tenzij je anky bent.
Thuis kun je nl wel de sterren van de hemel rijden, maar je proef is het moment waar dat ook beordeeld wordt, en tsja tis maarnet hoe je bij de jury ligt (zeker met een niet standaard knotjes paard of knotjespaard zonder geweldige sfatamming) of je ook ECHT beoordeeld wordt op je kunnen en je prestatie van dat moment. En de omgeving speelt ook een rol, ze lopen immers nergens anders zo lekker als thuis.
Denk dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe vaak of hoe weinig men start, en of je een wp rijdt is helaas niet alleen aan jezelf, daar spelen vele factoren een rol.
Maargoed als de KNHS dit doorzet dan kap ik er lekker mee, zo wordt een startkaart een dure business als je maar beperkt mag starten (terwijl ik bv de laatste tijd bij veel verenigingen de enige ben in mijn rubriek, dus startplaatsen tekort? Hier in ZH niet hoor).