Nieuwe startcoupons veel overzichtelijker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:39

CGJ12 schreef:
heidehofs schreef:
als je kleine startcoupons besteld krijg je per setje ongeveer 20. Maar is dit ook nog veranderd?

Nee, dat blijft gelijk (16).
Alleen mag je nu nog maar één setje per jaar per combinatie bestellen......

Dit omdat de meeste concoursen overvol zitten en zodoende iedereen eens aan de beurt kan komen. Uiteindelijk is het ook diervriendelijker dat de paarden dan minder vaak gestart kunnnen worden.....

Is je onderschrift weer eens van toepassing CGJ?? Haha!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:25

risthia schreef:
Maar ff wat anders, hoe lang mag je die oude nog gebruiken, ik heb nl 1 jan 2005 per paard twee setjes besteld dus ik zit nog wel ff met die oude coupons, iemand een antwoord???

Geen idee.
Ik denk dat die nog wel even blijven. Als ze die dingen zat worden hoor je het vanzelf.
Maar ik neem aan dat je in dat geval je ouwe kunt retourneren en dan nieuwe terugkrijgt.

BJuwel

Re: Nieuwe startcoupons veel overzichtelijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:44

Ze zijn echt groot geworden en het opsturen wordt nog leuk, want je mag ze wel een paar keer opvouwen om ze niet in een hele grote envelop te moeten doen. Ben benieuwd of het echt een verbetering wordt.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:11

CGJ12 schreef:
heidehofs schreef:
als je kleine startcoupons besteld krijg je per setje ongeveer 20. Maar is dit ook nog veranderd?

Dit omdat de meeste concoursen overvol zitten en zodoende iedereen eens aan de beurt kan komen. Uiteindelijk is het ook diervriendelijker dat de paarden dan minder vaak gestart kunnnen worden.....

WHAT? 1 setje per jaar???????
Dan kan ik dus maar 1x per anderhalvemaand starten, wat een onzin, dat maak ik zeker zelf wel uit hoe vaak ik wil starten, dus meer wp moeten halen voor je over kunt en ook nog eens maar 8x per jaar kunnen starten (2 proeven per wedstrijd), vaarwel M1 tegen die tijd dat ik daar ben ik poonie bejaard en ik ook.

YvonneS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:13

Vippie schreef:
CGJ12 schreef:

Dan kan ik dus maar 1x per anderhalvemaand starten, wat een onzin, dat maak ik zeker zelf wel uit hoe vaak ik wil starten, dus meer wp moeten halen voor je over kunt en ook nog eens maar 8x per jaar kunnen starten (2 proeven per wedstrijd), vaarwel M1 tegen die tijd dat ik daar ben ik poonie bejaard en ik ook.

Dit zijn denk ik de momenten dat je CGJ zijn onderschrift ff serieus moet gaan nemen.....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:15

Pfewwwww CGJ je laat me weer schrikken, pestkop....
Maarja bij de kNHS kun je alles verwachten dus dit zou me nog niet eens verbazen. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:22

Hoe wilde je anders de "startproblemen" het hoofd gaan bieden?
De concoursen voor de gehele maand mei zitten al vol.
Mensen met een agenda waarop ook nog andere dingen staan dan de paarden komen zo nooit aan bod op de wedstrijden.
Daar wil de KNHS nu wat aan gaan doen denk ik.
Tenslotte rijdt het merendeel bij lange na geen 60%. Die kunnen beter na een paar starts even thuis door gaan trainen, en ruimte maken voor anderen die op de wachtlijsten staan. Daar werkt een dergelijk systeem wel aan bij. Dan ga je eerst beter nadenken waar je start........
Het systeem van 183 keer starten en dan uiteindelijk 10 winstpunten rijden en promoveren is de KNHS een doorn in het oog....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:30

Ik heb nooit problemen met wedstrijden die vol zitten...wsl omdat ik alleen nog maar spring Tong uitsteken (en SGW geef ik ruim op tijd op Ja )

Vippie; ik heb jou zondag gezien Ja Wist alleen niet dat jij het was Clown

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:02

CGJ12 schreef:
Hoe wilde je anders de "startproblemen" het hoofd gaan bieden?
De concoursen voor de gehele maand mei zitten al vol.

sterker nog die van juni en juli ook al, houwel het wel per vereniging scheelt. De ene zit al een jaar vantevoren volgeboekt met eigen leden, de andere heeft nog plek te over.

CGJ12 schreef:
Mensen met een agenda waarop ook nog andere dingen staan dan de paarden komen zo nooit aan bod op de wedstrijden.

gewoon tijdig inschrijven doet wonderen en dat kan ook prima als je andere afspraken hebt.

CGJ12 schreef:
Tenslotte rijdt het merendeel bij lange na geen 60%. Die kunnen beter na een paar starts even thuis door gaan trainen, en ruimte maken voor anderen die op de wachtlijsten staan. Daar werkt een dergelijk systeem wel aan bij. Dan ga je eerst beter nadenken waar je start........
Het systeem van 183 keer starten en dan uiteindelijk 10 winstpunten rijden en promoveren is de KNHS een doorn in het oog....

hmm dus je mag alleen aan de start komen als je zeker weet dat je een wp rijdt, daar komt het dus op neer. Nou dan kan heel nl denk ik wel thuis blijven tenzij je anky bent.
Thuis kun je nl wel de sterren van de hemel rijden, maar je proef is het moment waar dat ook beordeeld wordt, en tsja tis maarnet hoe je bij de jury ligt (zeker met een niet standaard knotjes paard of knotjespaard zonder geweldige sfatamming) of je ook ECHT beoordeeld wordt op je kunnen en je prestatie van dat moment. En de omgeving speelt ook een rol, ze lopen immers nergens anders zo lekker als thuis.

Denk dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe vaak of hoe weinig men start, en of je een wp rijdt is helaas niet alleen aan jezelf, daar spelen vele factoren een rol.

Maargoed als de KNHS dit doorzet dan kap ik er lekker mee, zo wordt een startkaart een dure business als je maar beperkt mag starten (terwijl ik bv de laatste tijd bij veel verenigingen de enige ben in mijn rubriek, dus startplaatsen tekort? Hier in ZH niet hoor).

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:32

dat veel concoursen te snel vol zitten en je daardoor niet meer mee kunt doen..tja..dat is ieder z'n eigen probleem. moeten ze maar eerder opgeven! ik heb nu zelfs al wedstrijden voor juli en autustus opgegeven!en dat van dat je op concour mag als je denkt een wp te rijden. is ook gekkenwerk! iedereen beoordeeld voor zijn paard heel verschillend. sommige vinden iets goed gaan terwijl anderen heb bagger vinden. trouwens vind ik dat ook maar een domme regel. en als je maar 1 setje per jaar kunt bestellen..dan ben ik 100 voordat je met een nieuw paard in de z zit!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:43

Hmm, ik vind t een irritant formaat.
Hebben we mooie bakjes voor t wedstrijdsecretariaat en een systeem voor af te halen coupons van onze concoursen. Passen ze er niet meer in!!! Frusty Das een beetje jammer dus....

Enne, die ruimte voor punten van 3 jury's....... waar is dat goed voor?
Okay, op bepaalde (hoog niveau) concoursen zullen ze zo werken maar hoe ontzettend veel wedstrijdruiters rijden gewoon basissport met 1 jury?

Voor mij had het niet veranderd hoeven worden maar ja, wie ben ik Knipoog

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:02

carlijn83 schreef:

voor mij ook niet hoor!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:39

carlijn83 schreef:
Hmm, ik vind t een irritant formaat.
Hebben we mooie bakjes voor t wedstrijdsecretariaat en een systeem voor af te halen coupons van onze concoursen. Passen ze er niet meer in!!! Frusty Das een beetje jammer dus....

Enne, die ruimte voor punten van 3 jury's....... waar is dat goed voor?maar tijdens het jureren van een proef door 3 juryleden kunnen ze toch ook niet met zn 3-en op 1 coupon schrijven dus dan komt het erop neer, jury bij c (hoofdjury) schrijft zijn/haar punten op coupon, de andere schrijven op een ander blad en dan moeten ze t bij t wedstrijdsecretariaat overschrijven Boos! na ja dat klopt ook lekker Boos!
Okay, op bepaalde (hoog niveau) concoursen zullen ze zo werken maar hoe ontzettend veel wedstrijdruiters rijden gewoon basissport met 1 jury?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:19

Vippie schreef:
CGJ12 schreef:

gewoon tijdig inschrijven doet wonderen en dat kan ook prima als je andere afspraken hebt.

Begrijp je nu werkelijk niet dat je daar niks mee oplost????

Voorbeeldje:
Ooit had ik eens college in een bepaald auditorium.
Daar was plaats voor 150 studenten.
Echter de studentengroep bestond uit 300.
Zegt de professor: "kom op tijd, want dan kun je er nog in. Anders heb je pech, want als het vol is gaat de deur dicht........."

Begrijp je na dit voorbeeld de domheid van de redenering: "je moet vroeg inschrijven"?????
Dat de beste man geen wiskunde doceerde moge duidelijk zijn.......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:25

Tegenwoordig wordt dat anders opgelost CGJ; in de naastgelegen collegezaal wordt gedoceerd via een beeldscherm, daar kan een ieder plaatsnemen die niet meer past in de hoofdzaal.

Dat heet vooruitgang boeken door verder te ontwikkelen en niet stil te staan.... Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:42

Aimee schreef:
Tegenwoordig wordt dat anders opgelost CGJ; in de naastgelegen collegezaal wordt gedoceerd via een beeldscherm, daar kan een ieder plaatsnemen die niet meer past in de hoofdzaal.

Dat heet vooruitgang boeken door verder te ontwikkelen en niet stil te staan.... Pling

Die docenten vantegenwoordig lossen het probleem dus op.......
Die van mijn tijd negeerden de problemen........

Net als de KNHS / concoursgevende organisaties nu dus......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:58

De universiteit lost de problemen op, niet de docenten... zou toch wat zijn als de juryleden de startplaatsen-problematiek op zouden moeten lossen.... Knipoog

Waarom lossen ze het op? Elke student levert geld op, met name elke goed presterende (en dus goed onderwijs genietende) student.... Pling
Daarnaast is er concurrentiestrijd; als het onderwijs aan de ene universiteit niet bevalt, kiest de student al gauw voor een andere....
Bovendien werkt het ene het andere in de hand; overvolle collegezalen zorgen voor een slecht imago --> minder studenten --> minder inkomsten --> minder geld om verbeteringen aan te brengen....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:35

Ik heb ze vandaag al binnen gekregen. KNHS op top-speed, 08-04 besteld en 13-04 in huis. De maat valt me nog wel mee. De prijs ook, vorig jaar betaalde ik € 17.50 en nu € 17.80

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:28

Ik ben vandaag maar naar het postkantoor gegaan om een speciale maat enveloppen aan te schaffen waar de nieuwe coupons netjes inpassen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:31

gabyfedde schreef:
vorig jaar betaalde ik € 17.50 en nu € 17.80

0,30 x hoeveel leden en hoeveel setjes per jaar?

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:06

Suzanne F. schreef:
gabyfedde schreef:

Dat heet nu Snel rijk worden... Bloos

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:07

Suzanne F. schreef:
gabyfedde schreef:

Dan is het nog een flinke stijging.
Maar de stijging viel mij persoonlijk mee, ik had verwacht dat ze veel duurder waren geworden.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor!

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:18

Vippie schreef:
CGJ12 schreef:

sorry maar daar geloof ik dus niks van!! je knt gewoon de coupons bij bestellen hoor als ze op zijn!!!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:25

wow !! die zijn best groot !! nou ik heb er nog genoeg om op te maken !!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:15

FF ander vraagje tussendoor: hoe bestel je tegenwoordig nieuwe coupons? Ik zat op de site van de KNHS te koekeloeren, want ik was in de veronderstelling dat je dat wel eventjes online kon doen. Maar ik kon het niet vinden op de site Koe