29 & 30 April/1Mei Concour in Eibergen, Wie gaat er ook?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Re: 29 & 30 April/1Mei Concour in Eibergen, Wie gaat er

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:36

zondag gaan de B en L dressuur niet door toch? Of is dat nou een andere wedstrijd?
Ring = te slecht ofzo? Lekker handig.. zware/slechte bak voor de onervaren beestjes...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:11

Klopt er gaat een (deel) van de dressuur niet door morgen.

Ik ben wel geweest vandaag, maar ik had beter thuis kunnen blijven.
Ik moest met Murphy in 2 super slechte ringen rijden. Toen ik de ringen zag heb ik mijn 2e proef zowiezo al geschrapt omdat die ring helemaal onbegaanbaar was. En ik zeker wist dat ik met een kreupel paard de proef uit zou komen. (Murphy heeft 1,5 jaar geleden een peesblessure geweest, dus ik moet voorzichtig blijven!)
De ring van de 1e proef was ook slecht, maar die ging nog op sommige stukken...
De jury gaf me gelukkig wel toestemming om de binnenhoefslag aan te houden in de proef, maar ja daar wordt de bak wel erg klein van..
De proef ging gezien naar de grond nog aardig, wel veel geslinger, moeilijk wegkomen en dat soort dingen..
De 2e middendraf, 2e middengalop en de middenstap kwamen er nog wel erg goed uit!
Wijken was niks, Murphy gleed weg (en ik had nog wel zulke grote stiften.. pffft) en de aanleuning was niet oke.
Ik kreeg voor de middenstap een 7, daar was ik wel erg blij mee, toch een teken dat hij niet onregelmatig loopt na zijn peesblessure!
Uiteindelijk 145pnt.

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:51

ik moest vrijdag morgen rijden, toen wij op het terrein kwamen was er nog helemaal niemand. Terwijl we er toch om 8 uur waren. Toen we de ringen lagen liggen hadden we zoiets van, we gaan vragen of ze zondag niet mogen rijden.
Het kon wel, maar mijn ouders en de eigenaar van stal, want we gingen met z'n drieen van stal, moesten we vrijdag rijden.

Ik moest ook aan de andere kant van de sloot. Als eerste wilde tournelle niet over het bruggetje, ik ben afgestapt en toen liep hij braaf mee. Het losrijterrein was drie keer niks, we hadden maar een volte van 10 meter om op los te rijden. En als je dat stukje met 6 paarden moet delen komt er niet zo veel van.

Het was mijn eerste L2 wedstrijd, dus ik was eigenlijk wel een beetje zenuwachtig. Ik had al tegen shanna16 gezegd dat ik het helemaal niet zag zitten. Normaal galoppeer ik heel veel, daar wordt Tournelle heel fijn van, maar ik kon nu alleen maar stappen en een paar rondjes draven.

De eerste proef was voor mij een gewoon losrijden, ik was nummer 5 in de ring vrijdag, en de hoefslag van de ring begon al slecht te worden. Die stomme regen.... Tournelle liep wel iets te diep, maar ik had nog 156 punten van de jury gekregen.

Tijdens de tweede proef zag ik de moeder van shanna16 aan komen lopen. Ik kon eerder starten en omdat ik toch niet kon losrijden heb ik dat maar gedaan. Daar had ik 149 punten.

Kijkend naar de omstandigheden ben ik daar heel blij mee. Volgende week gaan we naar Ruurlo en ik hoop dat het daar wel beter is.

Gisteren, 30 april, moest Tournelle springen in het L. Met losspringen durfde hij al niet goed. Dat terrein was ook al zo slecht. In de ring sprong hij nog wel hindernis 1, maar bij hindernis 2 deed hij het niet meer. Corine deed er alles aan, maar hij was gewoon bang... dat kon je aan hem zien. Ik neem het hem ook niet kwalijk. Want Tournelle is daar gewoon iets gevoelig voor. Ach ja de volgende keer beter.....

Verder vond ik het wel een mooi concour.....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:45

tja het is altijd nog een mooi concour geweest,maar met zon grond trek je geen bezoekers en ruiters mee hoor,voor volgend jaar...gewoon jammer... Scheve mond
en ze trekken al helemaal geen beginnende springers,als ze in de B ineens een sloot onder de hindernis leggen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:35

meiske16 schreef:
tja het is altijd nog een mooi concour geweest,maar met zon grond trek je geen bezoekers en ruiters mee hoor,voor volgend jaar...gewoon jammer... Scheve mond
en ze trekken al helemaal geen beginnende springers,als ze in de B ineens een sloot onder de hindernis leggen Boos!

Ik dacht dat een sloot pas vanaf de L mocht? Maarja, daar heb ik ook geen verstand van Tong uitsteken

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:15

Ja dat dacht ik ook..... Ik heb gister nog even gekeken bij het springen, verbaasde me er al helemaal over dat er een sloot in het B parcours lag. Maar ja de regelementen zullen wel veranderd zijn ofzo... Het was wel de laatste hindernis, dat is dan wel weer lekker.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:32

chantal_cs schreef:
Ja dat dacht ik ook..... Ik heb gister nog even gekeken bij het springen, verbaasde me er al helemaal over dat er een sloot in het B parcours lag. Maar ja de regelementen zullen wel veranderd zijn ofzo... Het was wel de laatste hindernis, dat is dan wel weer lekker.

Nou, vandaag was het hindernis nummer 8, dus niet de laatste! Dan wordt het helemaal lastig!! vind het erg raar dat de sloot erin zat, er werden dan ook heel veel fouten gemaakt op deze hindernis.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:47

Pascha schreef:
chantal_cs schreef:

Nou, vandaag was het hindernis nummer 8, dus niet de laatste! Dan wordt het helemaal lastig!! vind het erg raar dat de sloot erin zat, er werden dan ook heel veel fouten gemaakt op deze hindernis.

jah idd
en dan mag de sloot er wel in zitten maar doe het dan als vrijwillige hindernis en niet ook nog eens in de gewone omloop en daarna oook nog in de barrage... dat vind ikwel te ver gaan...

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 09:16

sorry dat ik nu pas mijn uitslag meld.. maar ben de volgende dag na het concour 2 weken op vakantie geweest.

Ik moest op 30 april L springen
De losrijbak was erg modderig maar ik vond het parcours best wel
mee vallen, ik was foutloos in het parcour en in de barrage had
ik helaas een balkje met een 5de plaatsing...