Talenten team 2005

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knolhupser

Re: Talenten team 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:21

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de Rabobank met een reden sponsort. Ze sponseren niet alleen maar omdat ze paardrijden zo leuk vinden, maar ze sponseren om hun naamsbekendheid te vergroten.
De meeste publiciteit krijgen ze natuurlijk door mensen in het team te zetten die regelmatig de aandacht trekken, door zich in de kijker te rijden.

Daarom is het heel logisch dat deze mensen in het Talenten team zitten, je moet het ook bekijken uit commercieel oogpunt

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:26

knolhupser schreef:
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de Rabobank met een reden sponsort. Ze sponseren niet alleen maar omdat ze paardrijden zo leuk vinden, maar ze sponseren om hun naamsbekendheid te vergroten.
De meeste publiciteit krijgen ze natuurlijk door mensen in het team te zetten die regelmatig de aandacht trekken, door zich in de kijker te rijden.

Daarom is het heel logisch dat deze mensen in het Talenten team zitten, je moet het ook bekijken uit commercieel oogpunt

dat is idd waar... maar om die mensen nouw financieel te steunen vind ik iets té..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:37

saluut schreef:
Tsja mensen die kun talenten niet kunnen laten zien kunnen toch ook niet ontdekt worden??? Beetje raar argument vind ik dit.

Saluutje, in de paardensport wordt alleen 'gescout' vanaf hoger niveau én onder mensen die de mogelijkheden al hebben. Dat is bij andere sporten absoluut niet zo; daar worden de talenten wel bij de plaatselijke zwemvereniging letterlijk uit het water gevisd, bij de ijsbaan om de hoek aandachtig geobserveerd en uit de meest simpele voetbalverenigingen gehaald. Bij die sporten wordt daadwerkelijk alléén naar talent gekeken en of de bond of een grotere club/sponsor er een topper van kan máken, niet of diegene dat al is (in zijn/haar leeftijdscategorie).
Uiteraard kun je niet zo midden op straat paardrijtalent gaan scouten, zonder dat die mensen op een paard zitten, een ruiter zonder paard is immers maar gewoon een mens. Dat is een totaal nutteloos uiterste, net als dit 'scout-beleid' van de Rabo, de gulden middenweg zit er imo tussenin.

Knolhupser: dáárom is een gesponsord scoutingprogramma van een sportbond ook niet juist, in ieder geval niet als het daarin op zichzelf staat.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:40

Waarom neemt de Rabobank geen voorbeeld aan hoe men het in het voetbal aanpakt? Volgens mij gaat men dan observeren bij kleinere voetbalclubs om te kijken of daar jongetjes bij zitten die voor HUN leeftijd goed kunnen voetballen én een goede techniek hebben.
Deze jongentjes kunnen vervolgens deelnemen aan een selectiedag.
Waarom zouden ze dat niet kunnen doen? Als je een kindje een goede basis geeft, wat betreft goed leren zitten. Dat zal heus wel opvallen op een wedstrijd, als het kindje een goede houding heeft én gevoel voor wat onder hem loopt.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:41

Aimee schreef:
saluut schreef:
Tsja mensen die kun talenten niet kunnen laten zien kunnen toch ook niet ontdekt worden??? Beetje raar argument vind ik dit.

Saluutje, in de paardensport wordt alleen 'gescout' vanaf hoger niveau én onder mensen die de mogelijkheden al hebben. Dat is bij andere sporten absoluut niet zo; daar worden de talenten wel bij de plaatselijke zwemvereniging letterlijk uit het water gevisd, bij de ijsbaan om de hoek aandachtig geobserveerd en uit de meest simpele voetbalverenigingen gehaald. Bij die sporten wordt daadwerkelijk alléén naar talent gekeken en of de bond of een grotere club/sponsor er een topper van kan máken, niet of diegene dat al is (in zijn/haar leeftijdscategorie).
Uiteraard kun je niet zo midden op straat paardrijtalent gaan scouten, zonder dat die mensen op een paard zitten, een ruiter zonder paard is immers maar gewoon een mens. Dat is een totaal nutteloos uiterste, net als dit 'scout-beleid' van de Rabo, de gulden middenweg zit er imo tussenin.

Knolhupser: dáárom is een gesponsord scoutingprogramma van een sportbond ook niet juist, in ieder geval niet als het daarin op zichzelf staat.

_/-o_ Amen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:54

Bloos Dank je, Jaike; nu maar hopen dat er iemand van de KNHS mee leest.... Knipoog

Sullie97: het is bij mijn weten zelfs zo dat iedere debiel zich kan opgeven voor selectiedagen bij de grotere clubs + dat de clubs zelf jongens daarvoor uitnodigen die ze bij plaatselijke clubjes hebben gezien (en dat zijn echt de maneges en ponyclubjes onder de voetbalverenigingen).

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:59

Ik zei ook niet dat ik het met het Rabobank beleid eens ben. Maar ik snap de opzet wel, op deze manier krijgen ze snel veel publiciteit en die publiciteit krijgen ze niet door iemand die nog in het L rijd te sponseren, want het duur nog erg lang voordat diegene zo goed rijdt dat je het in de bladen terug kan lezen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:05

Heej ze zijn mijn naam vergeten erbij te zetten Haha!
Hmm, raar hoor Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:14

knolhupser schreef:
Ik zei ook niet dat ik het met het Rabobank beleid eens ben. Maar ik snap de opzet wel, op deze manier krijgen ze snel veel publiciteit en die publiciteit krijgen ze niet door iemand die nog in het L rijd te sponseren, want het duur nog erg lang voordat diegene zo goed rijdt dat je het in de bladen terug kan lezen

Absoluut, de fout zit dan ook niet bij de Rabo bank maar bij de KNHS. Een goed talenten-scout-programma wordt niet commercieel gesponsord!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:41

Exact wat ik al in het begin heb geschreven, dit is geen talenten team maar team RABObank, net zoals je Gestion e.d. had.

Als je van Vleuten, vd Schans ect heet en de zoon bent van... dan zit je echt niet te wachten op een gesponsorde les van een topruiter. die krijg je n.l. bijna dagelijks cadeau of je kan hetzelf heel goed betalen.

Maar omdat de KNHS zich geheel heeft laten strikken door RABO is er voor een echt talenten team geen enkele mogelijkheid meer. KNHS heeft zijn verzekeringen bij Rabo, ze bankieren daar en Rabo verdeeld de centen onder de leden waarvan zij denken dat ze het internationaal kunnen maken. En dat dat kinderen( ik blijf even bij de jeugd) zijn van beroemde ouders is alleen maar mooi.

Of te wel, achterkamertjes politiek in een schattig jasje gestoken.
Laat het voetvolk maar geloven dat ze een kans maken maar ondertussen zitten alleen de leerlingen en kinderen van topruiters in die plannen.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:19

Mmm, ik vind het heel knap wat die mensen bereikt hebben, sommigen zijn echt vanuit helemaal niets opgeklommen. Rijke ouders, een knettergoed paard of dure spullen zeggen echt HE-LE-MAAL niks. Die ruiters moeten het allemaal zelf doen, ze hebben gewoon echt talent en de wil om beter te worden, en die echte gedrevenheid zie je niet zo vaak.

Toch vind ik de manier van selecteren niet echt geslaagd. Je kunt alleen meedoen als je 1e wordt in een Raborubriek. Erg fijn is het dan als je 3e wordt, daar heb ik nl. wel eens last van gehad. Het is gewoon alleen maar een momentopname. Kunnen ze dat niet aanpassen? Bijvoorbeeld kijken naar scores over een heel seizoen ipv de score op 1 wedstrijd?

Huub

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:57

Hey allemaal,

Ik ben Huub van der Mark, rabobank Talententeam 2005,
Ik zag iemand schrijven dat alleen rijke mensen in het talententeam komen(of mensen met rijke ouders), en dat het talententeam geen zin heeft omdat de mensen er zonder het talententeam ook wel zouden komen. Ikzelf heb inderdaad een vader die niet op de centen hoeft te letten. Wat velen van jullie niet weten is dat ik bij mijn moeder(mijn ouders zijn uit elkaar) woon en dat we in een (klein) huurhuis in een (redelijk) normale buurt wonen.
Ik heb inderdaad 1 goed paard van mijn vader gekregen, en daar heb ik mijn leven voor over, verder hebben wij inderdaad een grote vrachtwagen, waar ik met trots elke dag langs loop, en ontzettend blij ben dat we er een hebben. Ook maar sinds 2 jaar ofzo, wij gingen ook altijd met een trailer naar de wedstrijden.
En ja, het is inderdaad zo dat velen in het talententeam ouders hebben die hoog hebben gereden of veel geld hebben. Maar het is niet daarom dat wij in het talententeam zitten, wij zitten erin omdat we vorig jaar de beste prestaties neer hebben gezet. Als wij dit niet volhouden worden we er net zo snel uitgegooid en komt een ander die beter presteert erin.
Ook zei iemand dat de mensen van het talententeam over alles beschikken wat ze nodig hebben, was dat maar zo, ikzelf betaal bijna al mijn rij spullen van mijn zelfverdiende werkgeld en niet van mijn pappie of mammies geld, vorig jaar hebben we een wei gehuurd en ook dat heb ik gedeeltelijk zelf betaald.
En over financiele steun, waar in het begin over wordt gesproken. Door dat extra geld kan ik extra springlessen nemen, mijn moeder kan niet meer lessen betalen zodat ik 2 paarden per week allebei kan lessen, dus nu kan ik dat wel en het helpt mij dus echt heel erg.

Als jullie nog iets willen weten kunnen jullie het gerust vragen,

Gr’s
Huub van der Mark

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 02:44

Hey Huub

Ik ben het zusje van Merel (Blom) en ik vind het heel goed dat je hier even wat over jezelf opschrijft om het te verduidelijken. Ik wist wel dat jij veel zelf betaald, maar ik kan dat opschrijven en dan blijft het toch een wellus nietus verhaal.

Goed dat je het even allemaal verduidelijkt en nu hoop ik dat mensen ook zien dat er wel meer mensen in het team zitten die het zelf hebben bereikt.

Natuurlijk gaat het makkelijker met een goed paard en goed lessen maar uiteindelijk zul er zelf voor moeten trainen en zelf de prestaties moet neerzetten. Dus ik hoop dat mensen dit iets meer begrijpen nu jij een reactie hebt geplaatst.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 07:37

Goed zo, Huub! uitzonderingen bevestigen de regel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:16

dat wist ik niet, Huub. Zo zie je hoe je als buitenstaander al snel een vooroordeel hebt.

Ik zal op je stemmen trouwens, als medeleerling van Rob ben ik dat eigenlijk wel verplicht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:26

Huub schreef:
Hey allemaal,

Ik ben Huub van der Mark, .........[.........]
........
Ikzelf heb inderdaad een vader die niet op de centen hoeft te letten

.
[..........]
Ik heb inderdaad
1 goed paard

van mijn vader gekregen, en daar heb ik mijn leven voor over, verder hebben wij inderdaad een
grote vrachtwagen
, waar ik met trots elke dag langs loop, en ontzettend blij ben dat we er een hebben.
[...........]
Ook zei iemand dat de mensen van het talententeam over alles beschikken wat ze nodig hebben, was dat maar zo, ikzelf betaal bijna al mijn rij spullen van mijn zelfverdiende werkgeld en niet van mijn pappie of mammies geld, vorig jaar hebben we een wei gehuurd en ook dat heb ik gedeeltelijk zelf betaald.

Eindelijk iemand die er gewoon voor uit komt.
Maar het geeft gelijkertijd ook weer een bevestiging.... Ja
Want je eigen bijdragen zie ik meer als "symbolisch en opvoedkundig" dan als "substantieel".......... Knipoog
Rijkleding en weihuur zijn maar een héle kleine fractie van de kosten.......... toch?

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:46

Zullen we er misschien maar een eind aan breien. Ik bedoel volgens mij zitten we al 4 pagina's over hetzelfde door te zeveren en dan kan je net zo goed alles gewoon nog een keertje lezen, want het lijkt me een beetje nutteloos om hier (nog langer) op door te gaan.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:49

lijkt me een goed plan mastenbroek. Feit blijft dat ik stikjaloers ben. Ik wil ook talent hebben! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:48

amondi schreef:
Goed zo, Huub! uitzonderingen bevestigen de regel.

Haha! Haha! Haha! Zouden mijn woorden kunnen zijn....

sanne: talent is niet de doorslaggevende factor om te presteren en al helemaal niet om ontdekt te worden. Hoe dan ook, het is natuurlijk wel leuk om te hebben.

Verder denk ik niet dat er hier alleen wordt gezeverd: er is immers niets mis met een Rabo-team, net als dat een Gestion-team niets slechts heeft gedaan voor de sport. Bovendien is het een ieder gegund die volgens de Rabo sponsoring verdient, maar plak er dan a.u.b. een ander naamkaartje op en laat de knhs met een zelfstandig scout-programma komen dat wèl goed en doorzichtig in elkaar zit.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:53

dat vergelijken met een voetbal club is idd waar... mijn broertje voetbalt bij een doodnormaal voetbalclubje, maar omdat er wel eens scouts lopen heeft hij wel mooi aan selectie dagen mee gedaan voor o.a ajax en fc. utrecht...dit lijkt mij nou zo'n goed plan he ...

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:55

patries_kjp schreef:
dat vergelijken met een voetbal club is idd waar... mijn broertje voetbalt bij een doodnormaal voetbalclubje, maar omdat er wel eens scouts lopen heeft hij wel mooi aan selectie dagen mee gedaan voor o.a ajax en fc. utrecht...dit lijkt mij nou zo'n goed plan he ...

Dat vind ik nu ook, dan heeft iedereen tenminste een kans om te laten zien of hij enig talent in huis heeft.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:59

natuurlijk werken ze er voor!! dat kan ook niet anders, maar ik denk dat er onbegrip over de financiele steun bestaat.... (uuhm, logische zin??)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:05

patries_kjp schreef:
natuurlijk werken ze er voor!! dat kan ook niet anders, maar ik denk dat er onbegrip over de financiele steun bestaat.... (uuhm, logische zin??)

logisch of niet, we snappen je wel en ik ben het igg helemaal met je eens.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:33

goezo huub dat jij ook een stukje hebt neergezet nu hoop ik dat mensen begrijpen dat je dus wel talent nodig hebt om erin te komen..

Ik bedoel elk jaar een discussie van: mensen komen er alleen maar in als ze geld hebben..maar dat is niet zo want je moet wel zeker talent hebben!!
Anders kom je er niet zomaar in hoor...dus ik hoop dat sommige mensen hier nu eindelijk begrijpen dat je echt talent nodig hebt om erin te komen en degene die er nu in zitten hebben dat wel zeker Ach gut

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:52

conny14 schreef:
goezo huub dat jij ook een stukje hebt neergezet nu hoop ik dat mensen begrijpen dat je dus wel talent nodig hebt om erin te komen..

Tuurlijk zitten er ook mensen met talent in dat team maar talent is een ruim begrip...Zodra je bijna alle omstandigheden mee hebt (zeer goed paard, deskundige bijna dagelijkse begeleiding en de juiste middelen) dan is talent maar een heeel kleine factor in het hele verhaal.

Maar complimenten voor degenen die zich er echt heengereden hebben! Maar er zitten er genoeg met het gevoel van mijn keukentafel die door de juiste middelen en/of connecties daar op de verkeerde plaats zijn.