Amaletto DVB dood

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Amaletto DVB dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:44

Elisa2 schreef:
Dat is waar het blijft altijd erg,ik reedt gister trouwens langs stal swanenberg..wow echt een groot complex..daar ben ik best een beetje jaloers op haha.. Haha!

Hing de vlag nu wél of niet halfstok ??? Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 14:49

Mies7 schreef:
Barbara_m schreef:

Tja... als je het geld hebt, wrom zou je het dan niet uitgeven? Wees eerlijk, jullie zouden het liefst ook zo'n paard onder je bips willen hebben, of nie dan?

Haha nee hoor... Ik HEB al 2 superfijne paarden onder m'n bips. En bovendien vind ik het veel leuker om mijn paarden zelf op te leiden naar een hoger niveau...
[/quote]
En dat is dan mar goed ook. Kunnen mensen als Swanenberg jouw paarden voor een goed prijsje overnemen, toch? Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:28

Ach af en toe kan ik best weleens met een schuin oogje kijken naar zulke mensen hoor. Bloos

ItsMoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:31

mastenbroek schreef:
Ja, maar netjes is anders

ja.....maar je hoeft natuurlijk niet aan iedereen zijn neus te gaan hangen als er een paard dood is! als of het zo leuk is! Verward en de site van DVB is wel hartstikke up to date dus....

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:06

Ik had DVB een mailje gestuurd via hun site met de vraag of het waar was (niet omdat ik het perse wou weten, maar om een eventueel gerucht de wereld uit te helpen of te bevestigen) Ik heb als antwoord gekregen dat het klopt, maar dat Elisa het niet in de publiciteit wil.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:16

Ik ken het paard niet, maar vind het heel rot voor de eigenaren en berijders.

En ik moet ook even kwijt dat ik het belachelijk vind wat sommige mensen hier plaatsen. Als je een paard verliest doet dat gewoon heel veel pijn. En dan kun je wel weer zeggen dat ze net zo makkelijk weer een nieuwe kopen maar dat is natuurlijk onzin. Een duur paard heeft net zo veel emotionele waarde dan een minder duur paard. En als mijn paard dood zou gaan zou ik ook niet net zo makkelijk weer een nieuwe kopen en alles is weer vergeten.

Bovendien kan ze er niks aan doen dat haar vader geld heeft. Als je het zelf zou hebben zou je het ook uitgeven aan de dingen die jij leuk vindt. Of je dan een goed jong paard koopt en die zelf opleidt of een ouder paard wat al alles kan. Het gaat erom dat je met het geld zou doen wat jijzelf het leukst vindt. Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:12

frunnik schreef:
Ik ken het paard niet, maar vind het heel rot voor de eigenaren en berijders.

En ik moet ook even kwijt dat ik het belachelijk vind wat sommige mensen hier plaatsen. Als je een paard verliest doet dat gewoon heel veel pijn. En dan kun je wel weer zeggen dat ze net zo makkelijk weer een nieuwe kopen maar dat is natuurlijk onzin. Een duur paard heeft net zo veel emotionele waarde dan een minder duur paard. En als mijn paard dood zou gaan zou ik ook niet net zo makkelijk weer een nieuwe kopen en alles is weer vergeten.

Bovendien kan ze er niks aan doen dat haar vader geld heeft. Als je het zelf zou hebben zou je het ook uitgeven aan de dingen die jij leuk vindt. Of je dan een goed jong paard koopt en die zelf opleidt of een ouder paard wat al alles kan. Het gaat erom dat je met het geld zou doen wat jijzelf het leukst vindt. Knipoog

Hehe, het heeft even geduurd, maar er zijn dus echt mensen hier op bokt die i zien dat het gewoon vreselijk is voor lies.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:17

YvonneS schreef:
Ik had DVB een mailje gestuurd via hun site met de vraag of het waar was (niet omdat ik het perse wou weten, maar om een eventueel gerucht de wereld uit te helpen of te bevestigen) Ik heb als antwoord gekregen dat het klopt, maar dat Elisa het niet in de publiciteit wil.

Kan ik ook wel begrijpen. Je hebt net dat paard verloren en als dat in de publiciteit zou komen, dan zou ik best wel moeilijk vinden om daarmee toe te stemmen. Zij maakt een keuze en dat moet je respecteren en accepteren, blijkbaar heeft zij daar niet zo'n behoefte aan om iedereen te laten weten dat haar paard dood is.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:27

Barbara_m schreef:
Hehe, het heeft even geduurd, maar er zijn dus echt mensen hier op bokt die i zien dat het gewoon vreselijk is voor lies.

Ik denk dat iedereen dat wel inziet, maar dat het punt is dat dit geen einde carriere voor haar is. Natuurlijk is het hartstikke erg, maar ze kan de sport gewoon blijven beoefenen. Ik zou het eerlijk gezegd (en ik weet het, het is geen politiek correcte uitspraak Knipoog ) erger vinden voor iemand die met pijn en moeite een leuk (sport)paard bij elkaar heeft gespaard en dan nu opeens zonder zit zonder de mogelijkheid om binnen nu en korte tijd weer opnieuw te gaan rijden....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:37

Remember schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd (en ik weet het, het is geen politiek correcte uitspraak Knipoog ) erger vinden voor iemand die met pijn en moeite een leuk (sport)paard bij elkaar heeft gespaard en dan nu opeens zonder zit zonder de mogelijkheid om binnen nu en korte tijd weer opnieuw te gaan rijden....

Helemaal mee eens...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:41

Remember schreef:
Barbara_m schreef:

Ik denk dat iedereen dat wel inziet, maar dat het punt is dat dit geen einde carriere voor haar is. Natuurlijk is het hartstikke erg, maar ze kan de sport gewoon blijven beoefenen. Ik zou het eerlijk gezegd (en ik weet het, het is geen politiek correcte uitspraak Knipoog ) erger vinden voor iemand die met pijn en moeite een leuk (sport)paard bij elkaar heeft gespaard en dan nu opeens zonder zit zonder de mogelijkheid om binnen nu en korte tijd weer opnieuw te gaan rijden....

Ja maar de situatie waarin Elisa zich bevindt is er geen een waar zij zelf voor heeft gekozen. En zij is nu wel haar paard kwijt, en dat blijft gewoon rot. En ze zal heus wel weer een ander leuk paard kopen, maar ik denk dat haar dat op dit moment weinig uitmaakt.

Ik snap wel wat jij bedoelt, maar er zijn altijd ergere dingen in deze wereld. Ik zou gek worden van verdriet als mijn paarde op dit moment dood zou gaan, maar er zijn mensen in Azië die hun hele familie hebben verloren. Dit maakt mijn verdriet dan nog niet minder erg, als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Je bent toch hoofdzakelijk verdrietig om de dingen die jouzelf overkomen. Ik vind het dus voor ieder persoon even erg.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 01:18

YvonneS schreef:
Ik had DVB een mailje gestuurd via hun site met de vraag of het waar was (niet omdat ik het perse wou weten, maar om een eventueel gerucht de wereld uit te helpen of te bevestigen) Ik heb als antwoord gekregen dat het klopt,
maar dat Elisa het niet in de publiciteit wil.

In dat geval zorgen wij op Bokt hier dan wel even voor........ Haha!

Dan heeft ze een verkeerd "vak" gekozen.
Als je carrière wil gaan maken in de hoge dressuursport wordt je net als een artiest of politicus geleefd.
Daar kan ze dan maar beter alvast aan gaan wennen............
Anky buit de media ook uit ten voordele van haar, maar dan krijg je de negatieve bijwerkingen er gratis bij (zie Idool)............ Knipoog

Voor de duidelijkheid: ik probeer hier en "algemeen punt" te maken.........

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:42

Remember schreef:
Barbara_m schreef:

Het gaat er hier toch niet om voor wie het nog erger zou zijn?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:12

Of je nu wel of niet makkelijk aan een nieuw, goed paard kan komen, het verlies bllijft.

Dat ze nu zo vermogend is dat ze een nieuw paard kan aanschaffen dat doet er in dit geval even niet toe. Ze is haar paard kwijt en wij weet wat voor band ze wel niet heeft gehad met hem.

Het blijft gewoon erg als je paard dood in stal wordt gevonden.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 10:19

Tyrza schreef:
Of je nu wel of niet makkelijk aan een nieuw, goed paard kan komen, het verlies bllijft.

Dat ze nu zo vermogend is dat ze een nieuw paard kan aanschaffen dat doet er in dit geval even niet toe. Ze is haar paard kwijt en wij weet wat voor band ze wel niet heeft gehad met hem.

Het blijft gewoon erg als je paard dood in stal wordt gevonden.

Pling Pling Pling mee eens Pling Pling Pling
Tyrza weet ook hoe moeilijk het voor Elisa is, toch?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:26

Ik heb overigens een typfoutje gemaakt,. Het moet WIE weet zijn Knipoog

Ik heb nog niet echt in die situatie gestaan (behalve dat ik mijn oude ponytje van 25 moest laten inslapen vorig jaar) en ik hoop het ook voorlopig niet mee te maken.

Maar ik kan me goed indenken hoe ze zich voelt...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:24

Suzanne F. schreef:
Remember schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd (en ik weet het, het is geen politiek correcte uitspraak Knipoog ) erger vinden voor iemand die met pijn en moeite een leuk (sport)paard bij elkaar heeft gespaard en dan nu opeens zonder zit zonder de mogelijkheid om binnen nu en korte tijd weer opnieuw te gaan rijden....

Helemaal mee eens...

Wat een onzin!
Een paard is een paard, hoe duur ie ook is!
En de band is ook niet anders daardoor....

En zeg eens eerlijk: Als je ouders zo vermogend waren en paardrijden is je alles: Dan is het toch fantastisch als je dat allemaal hebt?!
Ik zie hier een hoop jalousie!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:20

logisch die jaloezie..iedereen wil zo'n stallencomplex Haha! maar ik heb geen vlag half stok zien hangen..moet ik ook zeggen dat ik daar niet zo op gelet heb..ik vindt het sneu voor de'r..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:21

Er wordt hier ook weer vanalles uit z'n verband gerukt. Dit stond ook in mijn post, maar dat stukje is niet mee gequote:

Citaat:
Ik denk dat iedereen dat wel inziet, maar dat het punt is dat dit geen einde carriere voor haar is. Natuurlijk is het hartstikke erg, maar ze kan de sport gewoon blijven beoefenen.

Ik zeg dus helemaal nergens dat het voor haar niet erg is... Niemand zegt dat volgens mij. Natuurlijk is een paard een paard en is het verlies een groot verdriet, maar het scheelt wel als je snel weer lekker aan de gang kunt met een nieuwe uitdaging. Als je naast je paard ook nog eens je hobby/carriere (hoe klein dan ook) in duigen ziet vallen vind ik het erger ja...

Wel heb ik Elisa diverse malen gezien (2 á 3 jaar geleden, misschien is ze nu wel heel anders) en ik moet zeggen dat ik niet echt van haar gecharmeerd was. Dus jaloers: nee, absoluut niet! En 1 ding weet ik zeker, als mijn ouders zo vermogend waren zou ik nog steeds geen paard van een ton of 2 krijgen hoor...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:28

Remember schreef:
Er wordt hier ook weer vanalles uit z'n verband gerukt. Dit stond ook in mijn post, maar dat stukje is niet mee gequote:

Citaat:
Ik denk dat iedereen dat wel inziet, maar dat het punt is dat dit geen einde carriere voor haar is. Natuurlijk is het hartstikke erg, maar ze kan de sport gewoon blijven beoefenen.

Ik zeg dus helemaal nergens dat het voor haar niet erg is... Niemand zegt dat volgens mij. Natuurlijk is een paard een paard en is het verlies een groot verdriet, maar het scheelt wel als je snel weer lekker aan de gang kunt met een nieuwe uitdaging. Als je naast je paard ook nog eens je hobby/carriere (hoe klein dan ook) in duigen ziet vallen vind ik het erger ja...

Wel heb ik Elisa diverse malen gezien (2 á 3 jaar geleden, misschien is ze nu wel heel anders) en ik moet zeggen dat ik niet echt van haar gecharmeerd was. Dus jaloers: nee, absoluut niet! En 1 ding weet ik zeker, als mijn ouders zo vermogend waren zou ik nog steeds geen paard van een ton of 2 krijgen hoor...

en als nog klinkt dit gewoon jaloers... }>

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:32

Barbara_m schreef:
en als nog klinkt dit gewoon jaloers... }>

Prima hoor Haha!

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:33

Tjee, harstikke rot voor haar.

Overigens de rest is toch een zinloze discussie. Wat maakt het nu uit wat een ander heeft, daar gaat dit topic toch eigenlijk ook helemaal niet over. Feit blijft dat het verlies van een dier altijd pijnlijk is.

Daarbij.....we zijn allemaal paardenliefhebbers maar bemerk nu veel vooroordelen tegenover elkaar of een ander terwijl je je dus ook kunt focussen op de dingen die we gemeen hebben, dat maakt het veel leuker.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:34

capriole schreef:
Tjee, harstikke rot voor haar.

Overigens de rest is toch een zinloze discussie. Wat maakt het nu uit wat een ander heeft, daar gaat dit topic toch eigenlijk ook helemaal niet over. Feit blijft dat het verlies van een dier altijd pijnlijk is.

Daarbij.....we zijn allemaal paardenliefhebbers maar bemerk nu veel vooroordelen tegenover elkaar of een ander terwijl je je dus ook kunt focussen op de dingen die we gemeen hebben, dat maakt het veel leuker.

Klinkt wel redelijk wijs.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:42

En 1 ding weet ik zeker, als mijn ouders zo vermogend waren zou ik nog steeds geen paard van een ton of 2 krijgen hoor...

zulke mensen worden ook niet voor niks rijk.. Haha! Voor haar maakt het misch. iets minder uit dan voor een ander{lees iemand die niet rijk is} omdat ze idd zo weer verder kan op een goed en geschoold paard.Waar anders soms jaren voor nodig hebben om weer terug te kunnen komen daar heeft zij geen last van,maar een paard verliezen is gewoon niet leuk.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:45

Remember schreef:
Barbara_m schreef:

Natuurlijk is het voor Elisa hardstikke erg, ik wens haar ook veel sterkte en meer geluk met andere en nieuwe paarden.
Ik heb zelf meegemaakt dat mijn paard niet meer geschikt was om op te rijden. Natuurlijk is dat al heel erg, maar voor mij was het uitzicht toen ook dat ik minimaal een jaar niet kon paardrijden op een manegelesje na, en soms paarden rijden van mensen die op vakantie waren. En dat was ook niet erg fijn. Uiteindelijk was het niet zo erg door het snel vinden van een bijrijdpaard wat ik pas gekocht heb. Een paard verliezen is ontzettend erg, maar helemaal uitzichtloos dat er geen nieuwe komt en je dus voorlopig kunt stoppen met de sport ook, en ik denk dat remember dat bedoelt. En ik weet dat het daar niet omgaat, maar zo is het misschien nog iets duidelijker wat een aantal mensen bedoelen.