Rabo future test

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Re: Rabo future test

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:57

Nou dit is in het meeste van de gevallen wel zo Misssisa! OF ze hebben thuis al een manege/trainingsstal of ze hebben een bekende papa!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:01

Wat grappig is dit toch, heerlijk. Eerst wordt er dit beweerd:
Citaat:
alle leden of aankomende talenten ofzoiets, dat zijn allemaal zoons of bekende van topruiters, die gewoon een duur paard onder de kont krijgen en al iedere dag begeleiding thuis hebben.Als ze eens iemand hebben die niet de mogelijkheid heeft om iedere dag bij een topruiter te lessen of zo'n duur paard hebben, dan zou het nog helpen.Die anderen komen er met behulp van hun ouders ook wel

Dan kom ik met een persoon waar ik ZEKER van weet die dit NIET heeft....... (nml mn instructeur, voor de duidelijkheid) Mss hebben ze wel een pensionstal, maar dat staat daar los vav, en dan wordt er dit gezegt:

Citaat:
Nou dit is in het meeste van de gevallen wel zo Misssisa! OF ze hebben thuis al een manege/trainingsstal of ze hebben een bekende papa!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:03

oke ik stel mijn mening bij. er zulle heus wel "gewone" ruiters zijn die het lukt. maar het is vaak toch familie van. en die gewone ruiters hebben er dan zeker harder voor geknokt...toch?

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:40

MissSisa schreef:
Fout............... ik ken er wel
een
waar dat niet zo is............. wel kansen, maar moet er wel zelf voor zorgen!!! Dus dat vind ik een beetje gelul van jullie............. Boos!

Hmm dan blijven er iig nog 11 anderen over van het twaalfdelige "talenten/vriendejespolitiekplan" die het bovengenoemde wel allemaal aangereikt krijgen.
Misselijk
Dan blijkt MissSisa dat in de meerderheid der gevallen er wel degelijk sprake is van Ons kent ons. In plaats van OBJECTIEF kijken wie er daadwerkelijk talent heeft.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:52

lindaB schreef:
Hmm dan blijven er iig nog 11 anderen over van het twaalfdelige "talenten/vriendejespolitiekplan" die het bovengenoemde wel allemaal aangereikt krijgen.
Misselijk
Dan blijkt MissSisa dat in de meerderheid der gevallen er wel degelijk sprake is van Ons kent ons. In plaats van OBJECTIEF kijken wie er daadwerkelijk talent heeft.

Oke, maar jullie beweren dus dat IEDEREEn bekende ouders heeft, IEDEREEN de beste en dure paarden onder zn kont krijgt en dat IEDEREEN elke dag les krijgt van een topruiter..............

Mss is het bij de rest vriendjespolitiek, maar ik ken er een die dus niet via vriendjespolitiek hierin gekomen is........ Waardoor de meeste feitelijke meningen van jullie niet kloppen Pling

Dsu ga mij eens vertellen, hoe kan die erin gekomen zijn??? Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:23

Ok
Het gaat mij er niet zo zeer om hoe ze er nou precies bij gekomen zijn.

Ik snap het idee niet om degene die meedoen aan die Future test gebeuren veelal al in de belangstelling staan en "bekenden" zijn in die wereld, waarom moeten die dan nu weer de aandacht op zich gevestigd moeten krijgen ?

Het idee van die tussenproef tussen PsG & GP is wel aardig maar het ontgaat me totaal om hier een YR & Rabobank tintje aan te hangen ......

Ook de grens van 25 kan mijns insziens naar boven bijgesteld worden net als in de Pikeur trophy naar max 30 jaar of iets zo ga je tenminste voorbij aan de mensjes die in een kader zitten of hebben gezeten.

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:18

Wouter24 schreef:
Arthurvos schreef:
Het idee was om een proef te maken tussen de lichtet toer en de zware toer zoals dat er ook in duitsland is.

de DS proeven zijn hier ook "toegestaan" maar worden zelden of nooit uitgeschreven Lachen

Dat de DS proeven niet vaak uitgeschreven worden klopt, zijn ook vrij pittig.

Maar ik bedoelde dat er in duitsland een proef vergelijkbaar met het concept dat nu bedacht. En het is zeker jammer en verwarrend dat daar de Rabobank aan vast geplakt wordt.

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:20

Magique schreef:
Ok
Het gaat mij er niet zo zeer om hoe ze er nou precies bij gekomen zijn.

Ik snap het idee niet om degene die meedoen aan die Future test gebeuren veelal al in de belangstelling staan en "bekenden" zijn in die wereld, waarom moeten die dan nu weer de aandacht op zich gevestigd moeten krijgen ?

Het idee van die tussenproef tussen PsG & GP is wel aardig maar het ontgaat me totaal om hier een YR & Rabobank tintje aan te hangen ......

Ook de grens van 25 kan mijns insziens naar boven bijgesteld worden net als in de Pikeur trophy naar max 30 jaar of iets zo ga je tenminste voorbij aan de mensjes die in een kader zitten of hebben gezeten.

Zoals ik al eerder zie is het heel stom van de organisatoren om er een Rabobank label aan te hangen.

En die leeftijd mag zeker omhoog .

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:37

Ja de leeftijd zal wel omhoog gaan, want dan kan Imke tenminste ook nog meedoen met OOseven.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:42

Odie schreef:
Ja de leeftijd zal wel omhoog gaan, want dan kan Imke tenminste ook nog meedoen met OOseven.

haha, ja inderdaad Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:36

Ãltijd hetzelfde ja.. de helft traint hun paarden niet eens zelf. Je hebt ook gewoon geld nodig om ver te komen. Ten eerste is een paard onderhouden al ontzettend duur. Een goed paard of een slecht paard kost in het onderhoud evenveel en dat is toch de grootste kostenpost. Dan heb je nog een trailer nodig, een wat zwaardere (vaak ook duurdere) auto om de trailer te trekken. En goed lessen is ook niet goedkoop. Je kunt wel zeggen dat er ook mensen zijn die een middelmatige pony naar het Z2 rijden. Ook dit zal nooit lukken zonder pony, trailer, auto en goed les.
Ik huur altijd een trailer kan ook, maar kost toch ook €22,50 per keer, en dan nog het inschrijfgeld erbij. En je ouders (of familie) moeten er ook wat verstand van hebben. Mijn ouders kochten toen ik 9 was een ontzettend stugge KWPN'er van 1,64 (kon de hele familie op, altijd handig) die op een weilandje stond. Les? ik had toch al twee jaar op de manege gereden... Gelukkig is het nu redelijk goed gekomen, omdat ik uiteindelijk op een pensionstal belandde waar mensen stonden die wel wat wisten en advies gaven. Maar vele moeten toch wachten totdat ze zelf een paard kunnen kopen en onderhouden, en dan zijn ze meestal al te oud voor een talentenplan.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:02

Ik moet wel zeggen dat ze hier allemaal over dezelfde toonbank worden gegooid! Er zijn ook mensen (zeer weinig wel ) die er komen zonder alles wat men hierboven opnoemt, die komen er met geluk of doorzettingsvermogen! Denk je dat alle paarden van die bekende ruiters van hen zijn? nee hoor, dacht het niet. Maar ja, iig sommige hebben wel al bewezen dat ze het kunnen! En over die future test vind ik het wat raar dat het niet open is! vind ik wat stom... maar zoals aimée zei mss zijn ze bang dat ofwel het niveau naar beneden wordt gehaald dan ofwel dat een onbekende ruiter er de sterren vanaf rijdt!

xxx

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:46

Odie schreef:

Ja Of een nieuwe rubriek voor 26 jaar en ouder. Haha! De Rabobank Senior Talenten? (tegen de tijd dat ik M1 ben, ben ik te oud voor het RTP)
Ik pleit voor RST! Go jij! Go jij!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:52

ik heb geen eigen pony of paard, ook nooit gehad, geen trailer of auto met trekhaak. Toch heb ik met een pony (werd helaas te groot voordat we echt ver waren) hele goede resultaten geboekt, op de oude NBVR kampioenschappen ben ik in het M1 derde geworden.

Nu rij ik sinds een jaar op een paard, en ben hiermee 5e van zuidholland geworden in het L2, dus ook ermelo gereden, en heb nu in 5 proeven 7 winstpunten in het M1.

De pony heeft met een ander meisje wel Z1 winst gereden, en de pony is een heerlijke vuilnisbak. New forest, Welsch en arabier enz. Op een keuring werd ze gekenmerkt als een pony met een te groot hoofd, een te kleine nek enz enz. Als je haar in de wei ziet, denk je, he best een leuke pony, maar onder het zadel wordt het opeens een gaaf beest.

Het paard is geen KWPN'er (een Ferdinand, Holsteiner) vrij groot (175) en log. In dit jaar is ie uitgegroeid van een paardje dat leuk liep, met een iel nekkie tot een paard wat echt gaat lopen met een mooie ronde halslijn.

Voorlopig ben ik/zijn deze paarden er nog lang niet en wil me helemaal niet beschouwen als iemand die ver gekomen is, maar ik wil ermee zeggen dat je dus niet per definitie zelf alles moet hebben om wat te bereiken.

Wel moet je toch echt een dosis mazzel hebben (en als je dat niet hebt, dan toch inderdaad geld)

De paardensport is gewoon nog steeds een elite sport, zoals vroeger, zonder geld kom je er haast niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:51

Okee, okee, okee.... het is weer heel duidelijk; dit rampenplan wekt nogal frustraties op.

Helemaal begrijpelijk, waardevol sponsorgeld wordt immers verkwanseld aan mensen die hun talent ook op eigen kosten kunnen ontwikkelen. De Rabobank wil echter waar voor haar geld en dus 'talenten' sponsoren die zich in the picture rijden, die allure uitstralen. Zoals Suzanne F. al opmerkte; de kneusjes zijn niet gewenst op dit soort wedstrijden omdat het niet voldoet aan het beeld wat de Rabobank wil uitstralen d.m.v. haar sponsoring. Dat is het grote nadeel van een talentontwikkelingsplan met een grote sponsor, ik bedoel; waar zijn de scouts van de KNHS zónder grote sponsornaam? Dan denk ik aan een formatie als de KNSB Opleidingsploeg of KNSB Jong Oranje, getalenteerde schaatsenrijders worden daarin opgenomen en vanaf een bepaalde leeftijd kunnen ze doorstromen naar sponsorploegen.
Het Rabobank talententeam is nu meer een soort van Gestion-team voor leden onder een bepaalde leeftijd en heeft daarmee niets met talentontwikkeling te maken maar met ondersteuning van ruiters die de sponsornaam al uit kunnen dragen op grote concoursen.
Daar is niets mis mee, had er bijvoorbeeld ooit iemand wat tegen het Gestion-team? Nee, het was een topsport-ploeg geformeerd rond één centraal persoon. Samen droegen ze de sponsornaam uit op het hoogste niveau. Zoals dat bijvoorbeeld ook gebeurd in de schaatssport en die sport is daar zeker niet slechter van geworden. Zij kunnen echter wel blijven bouwen op hun Opleidingsploeg van de schaatsbond en dat mis ik bij de KNHS!

Nu rest mij nog; ik wil woensdag gaan kijken! Maarrrr.... ik ben er nog steeds niet achter of toeschouwers welkom zijn en ik ben al helemaal niet op de hoogte van starttijden.... Huilen Dussss... iemand wel op de hoogte?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:39

gewoon gaan, rabosticker achter op je jas plakken en een pen met papier in je hand houden. Als je je wat vragen ben je de correspondent van de Rabobank Friesland( of nog beter: Groningen, ze weten toch niet waar dat ligt) Aantekeningen maken als er iemand kijkt en ons volledig informeren over de arme sloebers die met hun 3e hands trailertje wat van de sponsorgelden opsnoepen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:12

Moet ik wel een Rabo-sticker hebben en weten hoe laat ik er moet zijn.... Boos!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:20

amondi schreef:
Aantekeningen maken als er iemand kijkt en ons volledig informeren over de arme sloebers die met hun 3e hands trailertje wat van de sponsorgelden opsnoepen.

Zei ze met een enorm sarcastische ondertoon, haha Extreme duivel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:18

Aimee schreef:
Moet ik wel een Rabo-sticker hebben en weten hoe laat ik er moet zijn.... Boos!

Morgen weet ik het. Dus boekje en digi bij de hand en gaan naar Hooge Mierde. Ik post t hier morgen wel hoe laat t begint.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:30

OK dan! Top Suzanne.... OK dan!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:58

nou veel succes daar! Haha! En doe heel onopvallend Knipoog ik ben benieuwd naar het verslag }>

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:53

Ik heb nog wel een mooie jas van het Dutch Equestrian Team voor je, helemaal volgestikt met "Rabobank"....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:25

Haha, ik weet intussen dat publiek welkom is en dat het van 10 tot ongeveer 15.30 uur duurt. Dus als er nog meer mensen willen komen....

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:41

Ik wil wel gaan! Is het op de academy of waar? want heb daar wel zin in!

xxx

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:44

Aimee schreef:
Haha, ik weet intussen dat publiek welkom is en dat het van 10 tot ongeveer 15.30 uur duurt. Dus als er nog meer mensen willen komen....

Je was me net voor. Het begint inderdaad om 10 uur. Dus op naar de Koestraat in Hooge Mierde!! Cool