Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:Leg eens uit wat je bedoelt???
Jij beweert toch hierboven dat je geen 8 geeft in de B omdat je AvG dan een 12 moet geven?? Ik vraag me af op welke cursus dat geleerd wordt.
B niveau staat voor beginners, een goede overgang is een goede overgang. Op het jurylijstje staat dan: 8 is goed en niet 6. Als je dan een klasse hoger komt zijn de eisen weer wat hoger en dus zal je op dezelfde overgang in de M2 dus geen 8 meer scoren want je africhtingsniveau moet dan hoger liggen.
Waarom moet een ruiter op B niveau een M2 of AvG overgang laten zien voor een 8? Dat moet dus veranderen in mijn optiek.
Als je in de 2e klas een 8 hebt voor engels wil dat echt niet zeggen dat je op 6 vwo niveau meedraait. Dat is pas over 4 jaar, als je niveau hoger is geworden d.m.v. training.
Maar volgens jou en met vele andere juryleden moet dat dus nu al getoond worden. En daar hoef ik de cursus niet voor te volgen, het is gewoon een kwestie van kijken en meedoen.
Ik mag de cursus geen eens volgen, ben nooit verder gekomen dan de L.
amondi schreef:[i]
Maar als er zoveel geklaagd wordt op 6jes jury's dan kunnen al die jury's wel stug volhouden dat ze een koffer vol 8 bij zich hebben maar dan zullen ze die ook aan moeten durven spreken. In de B dus(m.i.) royaler punten dan in de L1 en L2, M1 en M2 of het Z. Alles op zijn eigen niveau beoordelen, en als er dan iemand met 3 winstpunten naar huis gaat, so what. Dan zullen ze sneller naar de volgende klasse mogen of moeten waar ze waarschijnlijk meer thuis horen.
Tulandro schreef:Er zijn maar weinig goede jury's.
amondi schreef:
Ook in de B moet je een 2 scoren, of minder als je in de verkeerde galop aanspringt en gewoon doorrijdt.
Maar ook dan blijft het vaak op een 4 of 5 hangen want dat is zo zielig anders.
Ben ik het ook niet mee eens, slecht is slecht, niet getoond is niet getoond. Maar goed is ook goed!
Kelly1503 schreef:Mijn moeder is tegenwoordig jury in de B en de L
Volgend jaar gaat ze op voor de M
Ik ben nu een aantal keer mee geweest en ik denk
dat mijn moeder een heel redelijke jury is!
Zo'n jury's moeten er meer zijn
Citaat:maar nogmaals het merendeel van de proeven die je ziet zijn 5,6, 7's proeven, en mijn idee daarover is dat er te braaf gereden wordt, ik heb liever iemand in de ring die durft te rijden en
risico's durft te nemen en daardoor hoog scoort, maar door het gedurfder te rijden ook wel een een steek laat vallen, dit zie ik zelf veel liever als iemand die braaf rijd, wil absoluut niet zeggen dat degene die braaf rijd geen winstpunt zal krijgen van mij, maar dat zijn wel de proeven waar je vaak niet hoger of lager dan een 7 of een 5 uitkomt.