Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Belli schreef:Oja, dit is niet lastig bedoeld ofzo, of om de betweter te willen spelen, maar ik ben toch naar mn trainer gestapt om te vragen wanneer een paard volgroeid is, dit is naargelang de grootte, een paard van bv. 1m80 is pas volgroeid op zn 6 en een paard van 1.64 kan dat al zijn op zen 4,5! Dit is gewoon ter info, en kheb nog een bevestiging van iemand anders gekregen.
XXX
Effy schreef:Ik ga pas over als ik en m'n paard daar klaar voor zijn. En naar mijn mening is dat als ik m'n winstpunten ruim bij elkaar krijg (dus gemiddelde scores van rond en boven de 165) en als ik weet dat de oefeningen in een hogere klasse ook al bevestigd zijn.
Ik heb geen haast en kick niet op klassering. Anders had ik ook geen zevenjarige gekocht die nog niets qua dressuur gepresteerd heeft, want nu moet ik gewoon weer in de B beginnen. En dat ga ik met veel plezier doen en zodra ik ruim in m'n punten zit gaan we pas L1 starten.
Haastige spoed is zelden goed.
pajidin schreef:O ja..
Ik denk ook dat sommige paarden van de eigenaren zo snel mogelijk Z moeten worden omdat ze dan hun sport predikaat binnen hebben, en daarna de fokkerij in kunnen.
En tja..de handel, een Z paard brengt meer op dan een B paard, en tijd kost geld!
QuijoSavan schreef:Precies Lenn!
Ik heb een keer in Den Goudbergh 180 euro gewonnen!! En dat voor 8 proefjes, dus zeker wel winst erop gemaakt!!
En dan nog als je eenmaal snel bent gepromoveerd bent en je zit in het Z2, stop je dan met rijden? Hogerop rijden is nog veel duurder...
Beetje vaag hoor, want je weet dat als je paarden hebt dat dat heel erg duur is. Dus ik vind dat je aan wedstrijden doet of niet.
Belli schreef:Oja, dit is niet lastig bedoeld ofzo, of om de betweter te willen spelen, maar ik ben toch naar mn trainer gestapt om te vragen wanneer een paard volgroeid is, dit is naargelang de grootte, een paard van bv. 1m80 is pas volgroeid op zn 6 en een paard van 1.64 kan dat al zijn op zen 4,5! Dit is gewoon ter info, en kheb nog een bevestiging van iemand anders gekregen.
XXX
Lenn schreef:Waarom vinden jullie het te duur om door te rijden als je je punten al hebt?
Als je al zoveel winstpunten hebt zal je toch wel het een en ander bij elkaar winnen, zeker op het laatst
Das in mijn berekening alleen maar winst
horselover23"]
meerdere paarden?
[/quote]
ohja![]()
[quote="germie schreef:Want hoezo winst maken? Je bent er toch al snel zo'n 6 uur al met al mee zoet. Vlechten, heenrijden, proefje rijden, wachten op uitslag, en weer terug. Als je dit om gaat zetten naar een uurtarief (en je wint bij een eerste plaats 25 euro, na aftrek van 8 euro inschrijfgeld=17 euro), dan is het niet veel. Brandstof moet er nog af en je houdt helemaal niets meer over. Bij ons rij je maar 1 proefje per keer. In de zomer met 2 dressuurproeven en 2 keer springen op 1 dag kun je meer overhouden.
Dan rij ik net zo lief thuis, hier haal ik meestal meer een bevredigend gevoel uit dan uit het rijden van een proefje in een wedstrijd.
patos schreef:Hier in de buurt zijn geen geldprijzen te winnen en op de grotere concoursen worden de prijzen weggesleept door de prof-ruiters met dure paarden. Ik kan alleen zo nu en dan mij beker weer terug verkopen aan de organiseerende club, dan is het startgeld er weer uit.
Lenn schreef:hmm das bagger![]()
wat doen ze dan allemaal met dat inschrijfgeld? Voor de eigen kas? Of is het inschrijfgeld dan niet zo hoog?