Beenbescherming op transport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:19

Als het paard het toelaat staan die van mij eigenlijk altijd mét transportbeschermers op de wagen. Tenzij ze nog nooit iets aan de benen hebben gehad. Jonge paarden die net uit de wei komen ofzo.
Vind transportbeschermers geen overbodige luxe want een ongeluk zit in een klein hoekje...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:58

Melanie15 schreef:
En peeskappen verhitten de pezen en dat is nou niet bepaald goed

Die van mij niet hoor, als je die om koude paardenbenen doet, zijn ze echt niet warmer na het transport. Het is gewoon een kwestie van goede kwaliteit.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:58

nou inderdaad beter voorkomen dan genezen, mijn paarden gaan zonder berschermers de trailer gewoon niet op!

en even over dat veel mensen zeggen dat transport beschermers niet helpen.
dat vind ik onzin, ik ken iemand die heeft tijdens buitenrijden met paard een koprol gemaakt (allebei op de grond)
toen ze terug kwam was haar peesbeschermer wel doorboord (om t zo maar te zeggen)

maar wat als ze die net om had gehad?...

ik vind dat t zelfde geld met transportbeschermers, als er iets gebeurd in de buurt van t been zit er iig nog een transportbeschermer tussen.

maar ieder zn eigen mening hierover.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:12

Het is niet waar dat transportbeschermers geen nut hebben. Natuurlijk hebben ze wel nut!
Maar ik heb ze wel, ook al gebruik ik ze alleen voor wedstrijden en dan alleen achter. (Om de sokjes mooi wit te houden) En als ik gewoon naar les ga, hebben ze al peesbeschermers (en soms strijklappen) om.
Onze paarden zijn niet echt onrustig in de trailer. Scheelt weer het geld aan transportbeschermers, die dingen zijn niet echt goedkoop.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:17

Vaak niks, zeker niet inde zomer ( is zo warm, lijkt me) en alleen op echt lange ritjes, naar utrecht ofzo, dat is van hier toch wel een uurtje of 2 ..

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:05

Rosalie123 schreef:
Het is niet waar dat transportbeschermers geen nut hebben. Natuurlijk hebben ze wel nut!
Maar ik heb ze wel, ook al gebruik ik ze alleen voor wedstrijden en dan alleen achter. (Om de sokjes mooi wit te houden) En als ik gewoon naar les ga, hebben ze al peesbeschermers (en soms strijklappen) om.
Onze paarden zijn niet echt onrustig in de trailer. Scheelt weer het geld aan transportbeschermers, die dingen zijn niet echt goedkoop.

(niet aanvallend bedoeld) maar dat kan je toch nooit zeggen?
het blijven wel dieren.
die van mij zijn ook rustig, maar toch krijgen ze ze om.

paard van AnneOmie was ook altijd rustig tot hij door onbekende reden vlak voordat ze begon aan terugreis van vakantie helemaal uit zijn plaat ging, en met zijn benen over de voorstang klapte.

en tuurlijk ze zijn niet goedkoop, (zeker niet) maar t is wel voor de bescherming van je paard. (vind ik Knipoog )

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:32

als ze op de trailer staat heeft ze hoge transportbeschermers om.
tijdens het losrijden draagt ze witte bandages.
puur voor de sier eigenlijk *LOL*

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:18

danifur schreef:
(niet aanvallend bedoeld) maar dat kan je toch nooit zeggen?
het blijven wel dieren.
die van mij zijn ook rustig, maar toch krijgen ze ze om.

paard van AnneOmie was ook altijd rustig tot hij door onbekende reden vlak voordat ze begon aan terugreis van vakantie helemaal uit zijn plaat ging, en met zijn benen over de voorstang klapte.

en tuurlijk ze zijn niet goedkoop, (zeker niet) maar t is wel voor de bescherming van je paard. (vind ik Knipoog )

Idd Daan het blijven (vlucht)dieren!! Omar heeft op zijn hoofd nog steeds een litteken van het ongeluk maar godzijdank zijn zijn benen dankzij de beschermers niet beschadigd maar de beschermers wel beschadigd. Nou liever die beschermers dan mijn paard!

Ik denk dat je paard en de gezondheid van je paard wel wat kostbaarder zijn dan goede transportbeschermers Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:48

NIKS!!! Nog nooit wat gebeurd!!!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:12

Als het niet erg ver is peesbeschermers, anders hoge transportbeschermers.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:29

Altijd transportbeschermers en een staartbeschermer. Ik heb niet van die idioot hoge beschermers hoor. Een staartbeschermer hebben we omdat ze met hun kont tegen de zijkant van de veewagen aanstaan en hun staart dus beschadigden wanneer deze niet is ingepakt. En een staartbeschermer is veel makkelijker aan te brengen dan een bandage.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:51

Laine gaat altijd met hoge transport beschermers van Global met een gladd binnen kant

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:24

[i] Ik heb eigenlijk altijd transportbeschermers om bij mijn pony als ik met de trailer ga...van die dingen tot boven zijn knieen..

Ik ben namelijk toch altijd een beetje bang dat ze door per ongeluk hard te remmen ofzo een blessure krijg en dat voorkom ik liever *LOL*

KusJ Nicole

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:31

ik heb het eigenlijk nooit, mijn pony doet nooit zo gek in de trailer, is heel rustig, maar met mijn jonge pony doe ik het wel wat vaker

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:58

Mijn pony krijgt ook hoge transportbeschermers om als ze in de vracht/trailer moet.Alle sportpaarden bij mij op stal(die uitgebracht worden enzow) die krijgen dat niet Scheve mond ! behalve als de eigenaar het perse wil! Zomers , vind ik zelf persoonlijk nogal eng ..is dat als er bijv zoveel paarden moeten springen , dat er 2 vrachtwagens nodig zijn , dat ze al kalkoenen inhebben op transport! Vind ik best creepy!Maar opzich ik ga niet bij 14 paardjes kalkoenen indraaien als er 4 in dezelfde rubriek rijden! Ik zie dat trouwens wel vaker bij de proffies zegmaar...Verward MMm..t zal wel -> alleen mijn pony krijgt t niet!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:35

wat krijgtie niet want vat em niet helemaal meer?
Verward
krijgtie geen stiften?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:29

Neej ik bedoel dat mijn pony niet dr kalkoenen al in krijgt op transport , dus dat ze met kalkoenen in de trailer/vracht staat! KnipoogTuurlijk wel op wedstrijd Knipoog anders is het zonder schaatsen op glad ijs Tong uitsteken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:50

Mijn paard krijgt hoge transportbeschermers om, bevalt goed.
Je kunt beter voorkomen dan genezen Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:13

ooow zo wou al zeggen haha,
ja ik doe het ook niet in trailer/vrachtwagen, alleen als ik heeel dichtbij wedstrijd heb, maar das maar 10 minuutjes rijden Lachen
maar ik laat ze meestal wel in als er even tijd tussen zit, maar nu staat zr toch nog alleen in de trailer, dus dat maakt niet zo veel uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:53

hoge transportbeschermers in de trailer sinds een maand of 4, Times is tegenwoordig een nogal opgewonden standje en staat vaak te kappen in de trailer en te vervelen, daarbij had ze een aantal keren schrammetjes op de benen en op de hoeven.

dat is de enige reden dat ik transsport beschermers aan doe, heb geen zin in zwarte benen vol witte haren.

Bij mijn vorige paarden deed ik nooit iets aan

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:10

tsja als je paard/pony onrustig is in de trailer/vrachtwagen dan is het indd wel noodzakelijk om wat om te doen, of bij jonge beesten, maar als je paard/pony toch alleen staat of altijd rustig is..