iig de keren dat mijn pony is gemeten werd er gemeten hoe dik t ijzer was, en dat werd van de schofthoogte afgehaald.... dus die truc zal niet werken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
schaapjuh"]
Weet jij mss hoe die Duitse bond heet?
[/quote]
Is dat niet de Deutsche Reiterliche Vereinigung (FN)? http://www.fn-dokr.de/
Ik vind het wel positief dat NL in deze de regelgeving van de FEI gaat volgen. Aan de andere kant blijven dan nog steeds dieren onder de 1.48 uitgesloten van internationale wedstrijden en dat is IMO jammer. Want ook onder de 1.48 bevinden zich ongetwijfeld dieren die zich kunnen meten met de 'grotere jongens'. Alleen is dat niet iets wat je de KNHS kunt verwijten, dat is iets waar de FEI over gaat.
[quote="Mirranda schreef:Ik snap best dat de KNHS geen C-pony in de hogere klassen wil, maar volwassenen rijden niet op C-pony's. Daar zijn ze echt een beetje te groot voor.
Kaya schreef:Krijgen we dan fijn gezeur met mensen die hun kleine paardjes te lang op de hoeven laten staan om maar aan die maat te komen? Proberen van die te hoge smalle voeten te laten groeien?
schaapjuh schreef:Kunnen we niet gaan actie voeren ofzoZodat ook de kleinere pony's tussen de paarden hoger kunnen komen?
Stokmaatdiscriminatie![]()
die van mij mist net 1 cmmoet nog officieel gemeten worden, mss red ie 't net
Citaat:De FEI heeft ons laten weten dat zij per 1 januari 2005 onder andere te volgende wijzigingen doorgevoert:
Article 442:
Horses of any origin may take part in one competition per day, provided they are aged 6 years and over (7 years an over for Grand Prix including GPS+GP Freestyle Test), and have a height at the withers exceeding 149cms including shoes.
De Disciplinecommissie Dressuur is voornemens om de wijziging in het FEI-reglement over te nemen. Dit wil dus zeggen dat zij een positief advies zal geven aan het bestuur om paarden (E-pony's) vanaf een stokmaat van 1.48m zonder ijzers (1.49m met ijzers) toe te staan in de klassen ZZ-licht en hoger.
Wanneer het advies wordt overgenomen, gaat deze regel per 1 april 2006 van kracht.
(...)
Met vriendelijke groet,
.......
KNHS
schaapjuh schreef:Dus officieel gezien mocht ze zowiezo niet starten, maar blijkbaar accepteerde de FEI deze combinatie wél. Maar waarom..?
Verschillende regels in verschillende landen...terwijl de FEI de wereld overkoepelde paardensportbond is....dan zouden er toch dezelfde regels moeten gelden..?!
Gerrie schreef:nee dat is niet zo..
wat er nationaal gebeurd of verordend wordt daar gaat de FEI niet over..
zo ook de kwestie helm in de Z2 t/m ZZ-Z.
schaapjuh schreef:Dus als ik 't goed begrijp stelt de FEI regels vast over de gehele wereld, maar mag een land op zich hier weer vanaf wijken? Dus dat betekend dat de KNHS (als ze 't zouden willen..) pony's onder de 1.48m mogen toelaten, ongeacht of de FEI het wenselijk vind of niet? Nu nog de KNHS overhalen..![]()