RUBYWHITE schreef:sommigen lukt dat wel zonder een aerodynamisch pak hoor![]()
Nou kijk, zie je wel.. nergens voor nodig, die snelle pakjes...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RUBYWHITE schreef:het wordt te zot voor woorden, straks zitten we als middeleeuwse ridders te paard met een omgekeerde soepblik op ons hoofd
ze kunnen toch niet verplichten dat iedereen maar even nieuwe tenue`s moet gaan aanschaffen? Als ze dan gelijk de prijzen verlagen
en inderdaad amondi, baas op eigen paard! straks voeren ze t zover door, dat we allemaal bruine paardjes moeten hebben, met 4 witte beentjes tussen de 1m68 en 1m70 groot in![]()
![]()
JollyJumper schreef:Nou, dan kun je wel lachen, maar ik hoorde vorige week van iemand die op jurycursus was geweest dat er tegenwoordig ook van de jury verwacht word dat er in de beoordeling meegenomen word: de bouw van het paard, of het paard geschikt is voor dressuur, of het paard spieren heeft, en zo ja, of die wel op de juiste plaats zitten etc. etc. Nog even en die maat en kleur staan er ook bij hoor...
Bento1988 schreef:Persoonlijk vind ik het voor dressuur wel mooi staan.
Voor springen zou ik echter wel voorstander zijn van een iets makkelijker zittende outfit.
Wel eens geprobeert met rijjasje + bodyprotector te springen?
JollyJumper schreef:Nou, dan kun je wel lachen, maar ik hoorde vorige week van iemand die op jurycursus was geweest dat er tegenwoordig ook van de jury verwacht word dat er in de beoordeling meegenomen word: de bouw van het paard, of het paard geschikt is voor dressuur, of het paard spieren heeft, en zo ja, of die wel op de juiste plaats zitten etc. etc. Nog even en die maat en kleur staan er ook bij hoor...
LiSSy schreef:ik vind het wel mooi staan, dat jasje en alles wat erbij hoort.
een wedstrijdoutfit hoeft helemaal niet duur te zijn... 2e hands via internet heb je voor 25 euro al een leuke broek en voor 30 euro een leuk jasje. dan mag je natuurlijk geen super kwaliteit verwachten. maar muggeziften over dat het zo belachelijk duur is vind ik een beetje onnozel aangezien het best meevalt. dat is een keuze die je maakt als je wedstrijden gaat rijden.
wel vind ik het nog steeds maf dat er geen bruin leren laarzen toegstaan zijn. als je nou al je tuig in het bruin hebt en je hebt ook bruine laarzen mag je daar niet mee starten, ze moeten perse zwart of blauw zijn
WWWiske schreef:Ja ja klink leuk maar is niet haalbaar? wie gaat dit allemaal op poten zetten, met hoofdkantoor mega ruitersportcomplex, volledige binnendienst, wie gaat de jury's opleiden wie gaat er wedstrijden organiseren, hoe kom je aan rijverenigingen die zich bij jouw bond willen aansluiten, enz. enz. en hoe ga je de concurrentie aan met de 5 na grootste sportbond van Nederland ? en vooral: wie zal dat betalen
WWWiske schreef:Er zijn vergevorderde plannen dat het KWPN hoofdkantoor samen met het KNHS hoofdkantoor in een gebouw van de KNHS te Ermelo komt, de logische bvolgende stap: alleen nog maar mogen rijden op een KWPN-er?
WWWiske schreef:Eh Karin, dit was dus een grapje, ik zal er voortaan eenalleen nog maar mogen rijden op een KWPN-er?
KarinvdM schreef:Eerlijk gezegd wil ik mijn jasje en het plastron helemaal niet kwijt!