waar instrumentale muziek downloaden voor kur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:07

Anoukie schreef:
Niet te vergeten dat het afgezien van de muziek, het gereden zijn etc. ook nog eens belangrijk kan zijn hoe je van je achternaam heet :o.

OK dan! *LOL*

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:15

zou dat voor de kürmaker ook gaan uitmaken?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:24

oot123 schreef:
zou dat voor de kürmaker ook gaan uitmaken?

Ja en trainer/coach, afstamming paard, fokker paard en weet ik veel wat.

Maak maar gewoon fijne muziek om op te rijden, waar je het écht mee eens bent! de veranderingen in het jureringssysteem zullen écht niet zo snel worden doorgevoerd. Het gaat toch om de lol, de combinatie van een zelfgemaakte proef met een versterking van emoties door de muziek. Wat kan die jury beoordeling schelen!? je weet zelf ook wat goed en niet goed is, maak je er niet druk om
alleen op hoger/professioneel niveau kan een jurybeoordeling naar mijn weten nare invloeden hebben, maar in de basis en lagere ZZGP klasses moet je er denk ik niet zo zwaar aan tillen, gewoon lekker rijden en genieten!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:33

Ragne schreef:
Ja en trainer/coach, afstamming paard, fokker paard en weet ik veel wat.

Maak maar gewoon fijne muziek om op te rijden, waar je het écht mee eens bent! de veranderingen in het jureringssysteem zullen écht niet zo snel worden doorgevoerd. Het gaat toch om de lol, de combinatie van een zelfgemaakte proef met een versterking van emoties door de muziek. Wat kan die jury beoordeling schelen!? je weet zelf ook wat goed en niet goed is, maak je er niet druk om
alleen op hoger/professioneel niveau kan een jurybeoordeling naar mijn weten nare invloeden hebben, maar in de basis en lagere ZZGP klasses moet je er denk ik niet zo zwaar aan tillen, gewoon lekker rijden en genieten!

OK dan!
Ik maak me inderdaad niet druk. Mijn bedoeling is muziek te maken voor de mensen waar ze tevreden mee zijn. Of dat nu Klassiek, Frans Bouwer of metalica is. Ik maak het niet helemaal voor mezelf maar meer voor de mensen en als die er tevreden en blij van worden dan is het goed en kan ik er ook achter staan en wat anderen er dan van zeggen..................zal me worst wezen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:36

Ragne, sorry maar je rijdt niet alleen een kur voor jezelf, ook voor het resultaat. Vaak mag je zelfs pas een kur rijden als je jezelf daarvoor gekwalificeerd hebt en dan is de kur uiteindelijk de eindproef.

Dus de jurybeoordeling is allesbeslissend!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:40

Mensen, willen we niet vergeten dat waar het om draait tijdens de kur het volgende is:
de muziek moet de bewegingen van het paard accentueren!

Daar gaat het om. Ik vind sommige klassieke nummers heel mooi maar ga er met mijn paard echt niet op rijden omdat het gewoonweg niet bij hem past!
Verder komt er ook nog een stukkie persoonlijke smaak bij kijken waardoor je weinig keuze overhoudt.

Ik vind het altijd leuk om met nieuwe dingen c.q. muziek te komen.

PS.: ik ben helemaal niet beroemd ofzo, tja, in mijn regio kent men mij wel maar ik ben ook 'bij nul' begonnen, net als de nu (veel) bekendere andere ruiters.

Mijn paard heeft geen papier, ik heb geen rijke afstamming etc., mijn paard is een behoorlijk 'basispaard' die wel super gangen heeft en zeer imponerend is en ook ik heb behoorlijke prijzen behaald met de kur etc.!

Verder komt het zelden tot nooit voor dat er in de lagere ZZGP klasses een kur wordt uitgeschreven, dit zul je veel meer tegenkomen in juist de hogere ZZGP klasses en in de Z1/Z2.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:14

Anoukie schreef:
Ragne, sorry maar je rijdt niet alleen een kur voor jezelf, ook voor het resultaat. Vaak mag je zelfs pas een kur rijden als je jezelf daarvoor gekwalificeerd hebt en dan is de kur uiteindelijk de eindproef.

Dus de jurybeoordeling is allesbeslissend!

Helemaal mee eens maar ik wil toch ook nog eens benadrukken dat je plezier niet uit het oog moet verliezen.
Natuurlijk maak ik küren om te winnen, als de ruiter verliest dan verlies ik (persoonlijk gevoel) ook een beetje, hoe goed mijn muziek dan ook zou zijn.
Daarom wil ik ook graag de samenwerking zoeken met de ruiters om zo tot het beste resultaat te komen.
Maar of dat nu op Frans Bouwer is of op een klassiek stuk, dat maakt mij niet uit en dat zou ook niet uit moeten maken zolang het maar bij de bewegingen van je paard/pony past!
Mijn persoonlijke smaak doet is dan niet van belang.

Niet dan?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:24

Ik zou voor de beoordeling of mijn kur goed is, zelf nooit afgaan op de resultaten van 1 keer starten.
Ik zou dit uitsmeren over meerdere keren starten en dan pas trek ik mijn conclusies.

Je werkt met paarden en mensen; je kunt ieder of apart gewoon net niet je dag hebben waardoor het er allemaal nét niet uitkomt. Je paard kan super gespannen zijn etc. etc. waardoor het niet meer goed meewalst op de muziek, m.a.w. waardoor het lijkt alsof je de totaal verkeerde muziek hebt uitgezocht.

De kunst is een kur te maken die bij je past: als je een tandje hoger én als je een tandje lager rijdt.

Mensen/ruiters die geen gevoel voor muziek of ritme hebben zullen het ook niet gaan begrijpen....
Je ziet helaas nog veel combinaties hun proef rijden i.p.v. op de muziek rijden zo van: 'bij A moest ik in stap' en dat doen ze dan keurig, terwijl de muziek nog 6 drafpassen ofzo doorloopt.

Walgelijk gezicht en zo'n combi mag wat mij betreft niet in de prijzen belanden!

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:52

[img] [/Afbeelding[/img] klik op de foto

Is dat wat voor een kur

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:58

temkey schreef:
[img] [/[image][/img] klik op de foto

Is dat wat voor een kur

Heeft ergens wel wat weg van de muziek van Bond, maar die vind ik persoonlijk mooier.
Hoewel dit (en bond) goed te gebruiken is! OK dan!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:32

Haha ja das wel een vet leuk stukje.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:53

ik geniet van het genot waarin ze spelen, leuk stukje!
Natuurlijk bruikbaar voor een kür mits bewerkt!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:00

oot123 schreef:
ik geniet van het genot waarin ze spelen, leuk stukje!
Natuurlijk bruikbaar voor een kür mits bewerkt!

Met synthesyzer? Verdrietig Haha! Tong uitsteken

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 05:07

Het betreffende nummer staat drie keer in mijn jukebox :

week2003-37 Hongaarse TechnoVersie
week2004-03 Symphonische Versie
week2004-09 Arabische Versie

Daarnaast is betreffend nummer al in gebruik (geweest) voor een Lichte Toer Combinatie. We hebben dit nummer vervangen omdat het paard er veel te hectisch op ging lopen

Theo

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:18

Het valt mij op dat vele Z ruiters geen kur op muziek rijden. Ik denk dat dit komt, doordat het niet zo makkelijk is een kur te maken. Je kan een kur kopen, maar dat is best wel prijzig. Bovendien zie je toch, dat dezelfde ruiters vaak met de prijzen naar huis gaan. Vaak de ruiters die heel veel ervaring hebben met het rijden van de kur op muziek. Dat weerhoudt andere mensen dan van het rijden van een kur.
Ik zelf vind het fantastisch om een keer een kur te rijden. Maar de reden dat ik mijn kur zelf wil maken is omdat waarschijnlijk de eerste kuren toch niet succesvol zullen zijn. Omdat je paard zich ook nog ontwikkeld. Als ik dan ieder jaar een nieuwe kur wil gaan kopen, dat wordt dat als hobby vrij duur. Een kur maken zal met vallen en opstaan gaan, en stel dat mijn paard op een dag dan super gaat lopen in de kur op muziek, dan kan ik altijd nog een kur laten maken. Voorlopig is mijn streven de kur zelf te maken, en eerst maar eens kijken of mijn paard er geschikt voor is. Ondertussen probeer ik van iedereen informatie te krijgen zodat ik toch wat meer basis kennis heb.
Ik zou graag meer Z combinaties willen zien in de kur op muziek, want muziek en paardrijden dat hoort bij elkaar, maar ik begrijp dat de drempel hoog is. En ik vind het jammer dat de drempel voor vele combinaties te hoog is.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:37

Zelf een kür maken is een ultieme uitdaging, en velen doen dit met succes. Vaak veel beter als die "zogenaamde" kürmakers die met een handvol CD's en een computerorgel iets proberen te borduren.

Daarom help ik mensen, over de hele wereld, om zelf een kür te maken, muziek uit te zoeken en adviseer welke muziek het meest passend is.

De muziek die ik heb opgenomen in mijn jukebox, streeft dan ook alleen dit doel na. Helaas moet ik telkens constateren dat de eerdergenoemde "zogenaamde" kürmakers hun voordeel er mee doen.

Dus binnenkort moet ook ik mee gaan doen aan dat kinderachtige gedoe van "this is a demo..............this is a demo..............this is a demo". Boos!

Theo

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:55

Bettine schreef:
Met synthesyzer? Verdrietig Haha! Tong uitsteken

Nee ik heb net vernomen dat dit door te borduren met een computerorgel vele malen beter gaat.
Elke dag leer ik meer en hoef nu zelfs mijn herstelwerk niet meer zelf te doen, handig he zo'n computer, wie kan er nog zonder!

Ik niet!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:10

Oot heeft schijnbaar honger Haha!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:52

Horsedances schreef:
Oot heeft schijnbaar honger Haha!

Knipoog

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:58

Waarom er weinig Z1 combinaties kur rijden? Mijn antwoord is daarop"Ik vind het zonde om voor het Z1 daar veel tijd in te steken.Als ik n kur maak of laat maken is dat voor het Z2, omdat je daar langer wat aan hebt dab voor het Z1!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:03

jorg schreef:
Waarom er weinig Z1 combinaties kur rijden? Mijn antwoord is daarop"Ik vind het zonde om voor het Z1 daar veel tijd in te steken.Als ik n kur maak of laat maken is dat voor het Z2, omdat je daar langer wat aan hebt dab voor het Z1!

Mee eens, anders heb je een hoop werk terwijl je je kur maar 1 of 2 keer rijd. In onze regio word er ook vaak tijdens kampioenschappen in het Z2 een kur gereden, dus als je dan mee wilt doen moet je wel een kur hebben.
Maar er worden dan ook veel kuren uitgewisseld Haha!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:33

frunnik schreef:
Maar er worden dan ook veel kuren uitgewisseld Haha!

Kan dat dan zomaar?
Ik kan me zo voorstellen dat de kür die je van een ander leent op maat is gemaakt voor die ander, dan klopt het geheel toch niet meer?
Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:39

Toch past dat vaak redelijk goed.
De BPMs schelen niet zo bar veel onderling, en met het rijden kun je dat ook nog wel een beetje "passend krijgen" door het tempo licht op te voeren of te vertragen.

En aangezien 85% van de ruiters die BPMs toch niet kloppend heeft valt het toch niet op is mijn ervaring.
Vele subtop ruiters met grote kur-routine gebruiken succes-kuren vaak ook bij verschillende paarden. Dat is gewoon de praktijk.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:02

CGJ12 schreef:
Toch past dat vaak redelijk goed.
De BPMs schelen niet zo bar veel onderling, en met het rijden kun je dat ook nog wel een beetje "passend krijgen" door het tempo licht op te voeren of te vertragen.

En aangezien 85% van de ruiters die BPMs toch niet kloppend heeft valt het toch niet op is mijn ervaring.
Vele subtop ruiters met grote kur-routine gebruiken succes-kuren vaak ook bij verschillende paarden. Dat is gewoon de praktijk.

oke, duidelijk.
Ik snap het ook wel hoor, de meeste küren zijn enorm duur als je ze tenminste wilt laten maken.
Als het nou goedkoper zou zijn, zouden de meesten dan wel een kür laten maken?

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 18:23

Als je een kur laat maken, dan moet je volgens mij in ieder geval de choreografie zelf nog verzinnen. Misschien zien heel veel ruiters hier tegen op. Het arbeidsintensieve dat helpt ook niet mee, gezien het feit dat iedereen het tegenwoordig heel erg druk heeft.