Anoukie schreef:Niet te vergeten dat het afgezien van de muziek, het gereden zijn etc. ook nog eens belangrijk kan zijn hoe je van je achternaam heet :o.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oot123 schreef:zou dat voor de kürmaker ook gaan uitmaken?
Ragne schreef:Ja en trainer/coach, afstamming paard, fokker paard en weet ik veel wat.
Maak maar gewoon fijne muziek om op te rijden, waar je het écht mee eens bent! de veranderingen in het jureringssysteem zullen écht niet zo snel worden doorgevoerd. Het gaat toch om de lol, de combinatie van een zelfgemaakte proef met een versterking van emoties door de muziek. Wat kan die jury beoordeling schelen!? je weet zelf ook wat goed en niet goed is, maak je er niet druk om
alleen op hoger/professioneel niveau kan een jurybeoordeling naar mijn weten nare invloeden hebben, maar in de basis en lagere ZZGP klasses moet je er denk ik niet zo zwaar aan tillen, gewoon lekker rijden en genieten!
Anoukie schreef:Ragne, sorry maar je rijdt niet alleen een kur voor jezelf, ook voor het resultaat. Vaak mag je zelfs pas een kur rijden als je jezelf daarvoor gekwalificeerd hebt en dan is de kur uiteindelijk de eindproef.
Dus de jurybeoordeling is allesbeslissend!
jorg schreef:Waarom er weinig Z1 combinaties kur rijden? Mijn antwoord is daarop"Ik vind het zonde om voor het Z1 daar veel tijd in te steken.Als ik n kur maak of laat maken is dat voor het Z2, omdat je daar langer wat aan hebt dab voor het Z1!
CGJ12 schreef:Toch past dat vaak redelijk goed.
De BPMs schelen niet zo bar veel onderling, en met het rijden kun je dat ook nog wel een beetje "passend krijgen" door het tempo licht op te voeren of te vertragen.
En aangezien 85% van de ruiters die BPMs toch niet kloppend heeft valt het toch niet op is mijn ervaring.
Vele subtop ruiters met grote kur-routine gebruiken succes-kuren vaak ook bij verschillende paarden. Dat is gewoon de praktijk.