dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:29

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie op zijn hoofd zet. Ik zelf vind een cap mooier, bij Jur ben ik daar pas mee begonnen in de Z en bij Or en Razin in de L of M. Het hangt er ook vanaf wat er mooier bij je hoofd staat en of je liever een veiligheidscap draagt omdat je weet dat je paard wel eens een bok kan geven. Ik denk dat je dat zelf het beste kan inschatten.

Ik heb een hekel aan gedwongen worden, we moéten straks met cap omdat de verzekering anders niet uitkeert als er wat gebeurt. We moéten chippen omdat je anders geen wedstrijden mag rijden en je paard niet behandeld meer mag worden in de kliniek (Razin is overigens nog steeds niet gechipt omdat ik er een hekel aan heb). Daar baal ik gewoon van, laat mensen lekker hun eigen ding doen.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:36

Snap niet waarom je je daaraan zou moeten ergeren. Iedereen beslist toch voor zichzelf of hij/zij een hoedje opheeft? Vindt dat je hier niet over kan oordelen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:53

Gaan we weer!! Scheve mond Slapen
Volgens mij zijn er al genoeg topics geweest over het wel of niet dragen van een hoedje in de lagere klassen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:20

Ik vind het kakkerig..In de L mag het trouwens nog niet eens, pas vanaf de M1!!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:23

love_sander schreef:
Ik vind het kakkerig..In de L mag het trouwens nog niet eens, pas vanaf de M1!!

Nee hoor. In de B en L mag het ook. Tenzij de nieuwste regeling van de KNHS deze maand wordt vastgesteld; dan mag vanaf 1 april 2005 de hoed alleen nog maar in de Z gedragen worden en moeten B t/m M2 een veiligheidshelm op.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:34

Ik heb mijn hoedje gekocht toen ik Z mocht gaan starten en ben er toen ook mee gaan rijden (oud NKB-er Knipoog). Ik was van plan om ditmaal met Sjrs toch wel in het M te beginnen met mn hoedje (maar ja, nu met al die plannen van de KNHS,...).

Hup Yokie en dressuurhoed.nl Tong uitsteken Haha!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:56

Mij interesseert het echt niks wat iemand op zijn hoofd zet. Toen ik Z reed bij de pony's had ik ook een hoedje, maar deed dat eigenlijk alleen op bij de kampioenschappen, omdat ik me er op de buurtwedstrijdjes zelfs een beetje voor schaamde.

Bij de NKB was het "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"...net zoals niemand toen losreed met witte bandages (ook daar heb ik overigens niks op tegen hoor).

Voor mezelf doe ik de hoed pas weer op als ik een klassering-waardige Z proef kan neerzetten. En ondertussen houd ik mijn helm op en lach me rot om die klungels in de B met een hoedje op OK dan!

hoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:56

ik vind dat ze allmaal zelf mogen weten of ze met een hoedje rijden ik erger me er totaal niet aan Lachen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:22

Iedereen moet het zelf weten, ik zet gewoon mijn veiligheidshelm op en wacht rustig af tot ik in het Z zit dat ik een hoedje op doe.
Mits de plannen van de KNHS geen roet in het eten gooien.

mijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:25

VValar schreef:
Is niks gevaarlijks aan hoor. Gewoon blijven zitten Clown

Ja,, dat is waar.. maar ja.. als je dr wel af valt Schijnheilig

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:53

mijke schreef:
Ja,, dat is waar.. maar ja.. als je dr wel af valt Schijnheilig

Dat moet je dus niet doen! Je valt niet "zomaar" van je paard. Ik iig niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:22

Jura schreef:
Ik zelf vind een cap mooier, bij Jur ben ik daar pas mee begonnen in de Z en bij Or en Razin in de L of M.

Dus tot het Z reed jij met hoedje en daarna met cap Knipoog

Ik ben ook van het principe: leven en laten leven *LOL*
Wie wanneer een hoed op zet is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Overigens zie ik tegenwoordig steeds minder mensen met hoedje in B of L, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:28

Fitzroy schreef:
Dus tot het Z reed jij met hoedje en daarna met cap Knipoog

Ik ben ook van het principe: leven en laten leven *LOL*
Wie wanneer een hoed op zet is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Overigens zie ik tegenwoordig steeds minder mensen met hoedje in B of L, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Haha, ik formuleerde het inderdaad niet helemaal goed! Haha!

Dat denk ik ook!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:57

Fitzroy schreef:

Ja klopt, ook hier zie ik zelden tot nooit, een hoed in de lagere klassen, soms in de L2 nog wel eens, maar dat zijn er maar enkele, overigens sprak ik een Z jurylid die afgelopen weekend gejureerd heeft op de Noord-Hollandse selectiewedstrijden, die vertelde dat hij zelfs in de Z nog nooit zoveel caps en helmen had gezien, misschien allemaal verkeerd gelezen in de P&S Knipoog

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:56

Ben het wel een beetje eens met Trisca.
Ik vind het een beetje snakkerig, als je in de B al met hoedje rijd. Maar dat is persoonlijk. Maar ik vind ook wel dat mensen het zelf moeten weten of ze nou een cap of een hoedje opzetten. Daar ga ik me verder niet aan ergeren.
Als ik Z zou zijn, zou ik wel graag een hoedje willen hoor! In de M (of lager) met een hoedje rijden, dat komt hier niet vaak voor. Dus ik zou ook niet in de M met hoedje rijden, ik wil niet zo graag een uitzondering zijn, maar dat verschilt ook per persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:59

Het kan me echt niet schelen waar een ander mee rijdt. Zelf heb ik een mooie hoed en ik heb hem ook al 'verdiend' dus het zal allemaal wel.

In de t/m M2 regel kan ik me nog best vinden trouwens.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:10

Rosalie123 schreef:
Ben het wel een beetje eens met Trisca.
Ik vind het een beetje snakkerig, als je in de B al met hoedje rijd.

Het is ook een kwestie van de reglementen kennen waarin staat dat iedereen vanaf de B met hoedje rijden mag!

Dat het als 'not done' kan worden opgevat is een misinterpretatie van de reglementen Haha!

Of het klakkeloos opvolgen van wat de massa doet...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:49

Gerrie schreef:
Het is ook een kwestie van de reglementen kennen waarin staat dat iedereen vanaf de B met hoedje rijden mag!

Dat het als 'not done' kan worden opgevat is een misinterpretatie van de reglementen Haha!

Of het klakkeloos opvolgen van wat de massa doet...

donker blauwe rijlaarzen of lakrijlaarzen, dat mag ook, daar zie je bijna nooit iemand mee, is dat dan ook "not done" als iemand daar wel mee rijdt?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:14

Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee wat iemand op zijn hoofd zet, ongeacht de klasse.
Zelf rijd ik nu mijn ruin in de M1 en de hengst in het M2 en draag ik lekker mijn cap. Pas als ik Z mag starten zal ik een hoedje gaan dragen omdat ik dat wel vind passen en het als een soort beloning zie!
Volgend jaar begin ik weer in de B met een jong paard en dan zet ik ook gewoon mijn capje weer op. Geen denken aan om dan een hoedje op te zetten omdat ik dan misschien een Z ruiter ben. Overigens, met de bokken die mijn 3-jarige geeft denk ik niet dat het hoedje een lang leven beschoren zal zijn.
Daarbij zal ik met haar de eerste paar keren ook zeker de grootste moeite hebben om haar de bak rond te sturen, gezien het grote spookgehalte Knipoog Mooi gezicht is dat dan met een hoedje. Nee, doe mij maar een cap. Ik heb er helemaal geen moeite mee.
Mijn instructrice draagt zelfs in het Z1 met haar 6-jarige nog een cap omdat haar paard nogal vrolijk kan zijn Knipoog
Met haar merrie in de Lichte Tour uiteraard wel een chique hoedje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:17

M2 of Z vind ik pas dat je een hoedje waardig bent
in de B vind ik het eem belachelijk gezicht, sorry datk het zeg, maar dat is gewoon wat ik ervan vind !
net zoals die verwende troela's die hun paard in de B helemaal vierkant in de witte bandages zetten, en de "groom" ze voor de proef were af laten doen, en dan nog mopperen dat het niet vlug genoeg gaat en dat ze de voorlezer de schuld ervan geven dat ze zo slecht hebben gereden * zucht * sorry kliet me even gaan Haha!
maar dat is dus wat ik me erbij voorstel bij mensen die een hoedje in de B dragen Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:59

Ach crossmonster, vierkant in de witte bandages vind ik ook wel erg sjiek, maar in de b vind ik het nog iets té, daarom ben ik nu ook op zoek naar witte peesbeschermers Knipoog Tong uitsteken

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:37

Jaike schreef:
Ach crossmonster, vierkant in de witte bandages vind ik ook wel erg sjiek, maar in de b vind ik het nog iets té, daarom ben ik nu ook op zoek naar witte peesbeschermers Knipoog Tong uitsteken

Ik heb hele mooie witte beschermers van Eskadron, maar dan niet de harde, maar van die neopreen. Ziet er net uit als een bandage, maar is veel sneller om en af te doen Schijnheilig. Kost wat, maar dan heb je ook wat Schijnheilig.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:54

Anoukie schreef:
Ik heb hele mooie witte beschermers van Eskadron, maar dan niet de harde, maar van die neopreen. Ziet er net uit als een bandage, maar is veel sneller om en af te doen Schijnheilig. Kost wat, maar dan heb je ook wat Schijnheilig.

Ja die heb ik ook gezien, ook eens op concours *LOL* Zijn inderdaad ook erg mooi, maar ook erg prijzig Bloos! Hihi, ik heb nu goedkope peesbeschermers gekocht en na een poosje gaan hopelijk de bandages er om, als we tenminste ver genoeg zijn Schijnheilig

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:53

een dressuurhoedje oogt gewoon poepie chique...maakt t wel af...dat er mensen in de b zijn die met hoedje rijden moeten ze zelf weten...voor mij zelf heb ik altijd gedacht als ik ooit weer wedstrijden ga rijden wil ik het hoedje verdienen...das voor mij dus bij t behalen van de 1e wp in de Z1..

maar ach wat maakt t uit.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:59

Ach, ik reed in het L2 al met een hoedje. Voorheen reed ik NBVR en daar was dat gewoon heel normaal, volgens mij in de L1 al. Ik begin ermee zodra mn paard normaal kan doen in de ring. Daarnaast staat het gewoon 10x mooier, waarom zie je anders (haast) niemand met een cap in het Z? Juist ja... Haha! Dus van die argumenten dat je het moet verdienen? Eeuhm zolang we of iemand goed presteert in welke klasse dan ook, vind ik zowieso dat je er één verdiend Lachen