[poll] "Dresuur is te koop"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

"Dressuur is te koop"

Mee eens
164 (73%)
Mee oneens
58 (26%)

Totaal aantal stemmen: 222

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:45

ja vind ik ook

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:46

Tja, ik heb mensen op een paard gezien, die zullen het met al het geld van de wereld nooit leren, die missen het gevoel, zijn angstig, etc.

Maar ik denk nog steeds, dat als je aardig gemiddeld op een paard kan zitten en je krijgt dat een goed paard en goede begeleiding, dan zit je gebeitelder dan dat je van je zelfgespaarde 1000 euro ergens een paard vandaan plukt en verder met niet teveel rond moet zien te komen ja...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:47

ja dat is gewoon zo

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:49

Lielle schreef:
Ik denk echt dat het makkelijker is als je meer geld hebt, gewoon omdat je je dan een goed paard en goede les kunt veroorloven. Maar dat zegt niet het dan meteen een eitje is Knipoog

He gelukkig! Tong uitsteken Heb ik toch een beetje mijn standpunt gemaakt!! Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:52

maar dat hoefde je voor mij niet te doen hoor, daar was ik vooraf ook al van overtuigd Knipoog

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:56

Lielle schreef:
maar dat hoefde je voor mij niet te doen hoor, daar was ik vooraf ook al van overtuigd Knipoog

Ja waar zit ik dan zo mijn best voor te doen? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:57

Eén ding staat als een paal boven water: als je niet het geld hebt om jezelf serieus neer te zetten in de sport, dan kom je heus nergens. Dat 'nergens' is dan in de context van grote wedstrijden en kampioenschappen. Buiten die context kun je nog wel 'ergens' komen natuurlijk Haha!.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:00

Ja maar dat is toch met elke sport???

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:01

volgens mij kun je hier nog wel uren over doordiscussieren en zijn er al heel wat topics over geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:01

Dat is met elke sport, maar ik geloof dat onze sport wel een dure is omdat je zoveel nodig hebt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:02

olijfje25 schreef:
Ja waar zit ik dan zo mijn best voor te doen? Clown

voor de anderen hier misschien Tong uitsteken

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:04

Ja maar die willen niet naar mij luisteren!! Boos!(

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:07

Lovely schreef:
Dat is met elke sport, maar ik geloof dat onze sport wel een dure is omdat je zoveel nodig hebt.

Wat dacht je van autoracen, motorsport,springsport,Inge de Bruin zit in America dat kost nix?
Wielrennen= hoop goede fietsen en reizen naar buitenland
En noem maar op. Clown

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:08

En t paard van 2.5 miljoen heb ik nog niet in de ring gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:15

Olijfje, wat maakt het nou uit of een andere sport duurder is of niet? In wezen maakt dat geen ruk uit, dressuur wordt er in ieder geval niet goedkoper van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:53

olijfje25 schreef:
Wat dacht je van autoracen, motorsport,springsport,Inge de Bruin zit in America dat kost nix?
Wielrennen= hoop goede fietsen en reizen naar buitenland
En noem maar op. Clown

En in die sporten zoals motorrijden enz, zie je idd niet het jochie op de straat dat het toevallig wel lekker kon, maar waar de ouders flink wat centen toestopten

En dat is idem in de paarden sport.

Niet dat het vanzelf gaat, maar gewoon makkelijker, dat is toch logisch?
2 mensen met hetzelfde talent
Maar de 1 met een simpel basis paardje, zal toch minder vlug op de kampioenschappen komen, dan die met een spectaculair bewegend paard.
En die laatste heb je echt niet voor 3000 euro Lachen
Zowel, zeg me ff waar, ga ik hem vanddaag nog halen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:12

RK, er zijn nog steeds mensen die denken dat ze voor weinig een toppeerd kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:18

Dan hebben ze vast heel andere gedachten bij toppeerd in hun kop, dan ik Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:27

runningkawa schreef:
Dan hebben ze vast heel andere gedachten bij toppeerd in hun kop, dan ik Lachen

IK heb een top-peerd Haha!

Zonder gekheid, als je de illusie hebt dat je voor 3000 euro een potentiële OS kampioen hebt, dan moet je jezelf nog maar eens goed achter je oren krabben.

Aan de andere kant, ik maak er wel geintjes over, maar voor MIJ is mijn paard een topper! Ook al is hij niet altijd even goed in wat ik zou willen doen. Ik kan intens blij zijn met mijn "slechts" goedkope paardje, misschien nog wel veel blijer dan dat kind met een knol van een paar ton onder dr reet....

En draait paardensport uiteindelijk niet allemaal om plezier? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:28

Daar ben ik het helemaal met je een DPB

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:33

runningkawa schreef:
Daar ben ik het helemaal met je een DPB

Maar juist die prestatiedrang van voornamelijk jonge kinderen maakt dat je je af en toe afvraagt wat de lol nog is?

En dat is toch best jammer. Gelukkig maar dat bij ons op stal allemaal nuchtere mensen staan die rijden voor hun plezier, met van die strebertjes zou ik een stuk minder lol hebben denk ik.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:36

Ik ben het er wel mee eens. Koop een mooi paard en je rijd punten. Tenminste t/m de L2. Ik ken mensen die een mooi paard hadden en altijd winstpunten en prijzen reed omdat het paard zo mooi was. Ondanks dat de proef slecht gereden was.
Ook nog eens iemand gehoord die de eerste prijs bij elkaar reed. Ik haar feliciteren: "Zo, jij hebt goed gereden zeg." Zij: " Ja, de jury vond mijn paard zoooo mooi!" Ik: Verward
Heb ik nou iets verkeerd begrepen? Kennelijk kom je een heel eind met een mooi paard. Maar goed, het interesseert mij niet. Ik heb een 'lelijk klein' paard (tenminste: geen dressuurpaard) en mijn punten zijn tenminste altijd verdient. Ik rijd ervoor. En nee, ik ben niet jaloers. Ik zou mijn paard voor geen goud willen ruilen voor een Salinero.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:36

Ik ben het helemaal eens met Depennybitch. heel mooi omschreven.

Helaas ken ik toch een aantal mensen die de lichte tour hebben bereikt door een hoop geld. Duur paard gekregen die wordt 6 X per week gereden door trainer zelfs voor een wedstrijd thuis nog even losgereden door instructeur. ze zijn dus behoorlijk ver gekomen. ik ben alleen absoluut NIET jalours. Ik vraag me af of ze net zoveel plezier hebben als ik in het rijden.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:42

Och, misschien wordt ik daar ben een beetje jaloers van, maar ik zou het niet op die manier willen, want waar ligt dan de lol bij het rijden Verward
Ik heb sinds kort mijn eigen paardje, een jonkie nog, en iedere verbetering geniet ik van, ben ik supertrots op hem, daar geniet ik van, daar haal ik mijn lol uit *LOL*

Wanneer je alleen de concoursen rijdt, wat is dan de lol, afgezien van de inhoud van een envelop Tong uitsteken

Tuurlijk zou ik ook ó'n superpaard willen en super goede begeleiding, maar ik zou hem wel zelf willen rijden Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:45

porscherider schreef:
Ik ben het er wel mee eens. Koop een mooi paard en je rijd punten. Tenminste t/m de L2. Ik ken mensen die een mooi paard hadden en altijd winstpunten en prijzen reed omdat het paard zo mooi was. Ondanks dat de proef slecht gereden was.
Ook nog eens iemand gehoord die de eerste prijs bij elkaar reed. Ik haar feliciteren: "Zo, jij hebt goed gereden zeg." Zij: " Ja, de jury vond mijn paard zoooo mooi!" Ik: Verward
Heb ik nou iets verkeerd begrepen? Kennelijk kom je een heel eind met een mooi paard. Maar goed, het interesseert mij niet. Ik heb een 'lelijk klein' paard (tenminste: geen dressuurpaard) en mijn punten zijn tenminste altijd verdient. Ik rijd ervoor. En nee, ik ben niet jaloers. Ik zou mijn paard voor geen goud willen ruilen voor een Salinero.

Uiterlijk doet een hoop, vergeet dat niet!

Ik heb het zelf aan den lijve mogen ondervinden. Kijk, mijn vorige paard Lorenzo was een schoonheid in de ring, hij maakte zich enorm groot, had een fantástisch front, en liet dit graag zien in de ring. Ik ging er zelf bijna van kwijlen als ik hem zag, eerlijk waar Wow!

Maar... hij was zeker in de dresuur maar middelmatig. Toch reed ik bij mijn eerste de beste wedstrijdje (onofficieel, dat wel) 173 punten en werd 2e. Ik vond eerlijk gezegd dat anderen die ik had zien rijden een mooiere proef reden, maar de jury besliste anders. Er kwam met Lorenzo en zijn stokmaat van bijna 1.80m "heel wat paard" binnen en vooral omdat ik dispensatie kreeg en met bandages mocht rijden, toonde het plaatje werkelijk verrukkelijk!

Dus alhoewel het technisch gezien iets minder was, maakte de combinatie en het plaatje alles méér dan goed!

Nu, vorig jaar toen ik met Matador startte, moest ik veel harder rijden voor mijn punten, alhoewel ik van mening ben dat Matador technisch gezien een mooiere proef liet zien. Maar Matador is het zoveelste donkerbruine dressuurpaard, die ook nog een hanentred achter heeft. Dat kost je gewoon al een paar punten extra.

Dus ja, schoonheid werkt zeker mee