Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Missouri schreef:Een strenge jury kan heel okee zijn, mits rechtvaardig.
Maar wat een meisje bij mij op stal trof was echt belachelijk. Commentaar als "je pony kan heel goed uitstrekken, maar niet met jou erop" (een 4 ), "je pony heeft een stok in zijn nek" en dat soort dingen.
Deze vrolijke meneer heb ik ook weleens gehad in de M1 geloof ik, en kreeg commentaar als "dit is geen arbeidsdraf, dit is gelummel" en "zet dat beest maar voor de kar" (pony liep normaal rond de 170 punten!).
YvonneS schreef:Zat er een vrouw aan de bar die als 1 van de eersten reed in de L2. Ze mopperde dus gigantisch op de jury en om het feit dat ze bijna wanhopig was omdat ze nooit een winstpunt kreeg in de L2. Op een gegeven moment betrok ze ons in het gesprek en zei ik tegen dr van de wedstrijd is zo afgelopen, waarom vraag je de jury niet!
Missouri schreef:Maar wat een meisje bij mij op stal trof was echt belachelijk. Commentaar als "je pony kan heel goed uitstrekken, maar niet met jou erop" (een 4 ), "je pony heeft een stok in zijn nek" en dat soort dingen.
Deze vrolijke meneer heb ik ook weleens gehad in de M1 geloof ik, en kreeg commentaar als "dit is geen arbeidsdraf, dit is gelummel" en "zet dat beest maar voor de kar" (pony liep normaal rond de 170 punten!).
Dat vind ik ronduit belachelijk. Ook al is het nog zo slecht, probeer een beetje opbouwend commentaar te geven.
Degene die graag wil weten welk jurylid dit is, naam en nummer zijn via PB te verkrijgen
Randy01 schreef:Zoals er mensen zijn die niet naar de jury toe durven te gaan, zijn er idd helaas ook wel juryleden die denken dat ze het uitgevonden hebben..... (of zich in ieder geval zo gedragen qua gedrag en uitspraken)
CGJ12 schreef:Zolang die jury er maar niet elk weekend zit, maar hoogstens een paar keer per jaar is er weinig aan de hand........
CGJ12 schreef:In een dergelijk geval is dat ook zinloos.
Ze gaf zelf al aan bij geen enkele jury een winstpunt te rijden.
Mocht het voorkomen dat je gemiddeld altijd winstpunten rijdt, maar juist bij die éne jury NOOIT, dan kun je het rustig even een keer vragen...........
Maar in het geval je NOOIT een winstpunt rijdt moet je het maar vragen aan je instructie en ernstig overwegen om:
a: een ander paard te kopen
b: te stoppen met rijden
c: je neer te leggen bij de feiten
d: recreant worden
e: andere instructie regelen
etc etc .........
Randy01 schreef:Je blijft altijd mensen houden die eerst een hele harde les moeten leren voordat ze doorhebben dat hun éigen maximum óf die van hun paard bereikt is. Dan zit je óf in een gigantische dip en moet je heel veel gaan veranderen óf je zit gewoon aan je maximum....
CGJ12 schreef:Lijst die uitspraak mar even in.
Maar als jury mag ik NOOIT zeggen dat iemand beter het paard kan inruilen (en dat levert toch meestal de snelste progressie op........... kan geen instructie tegenop!)
peeky schreef:Maar daar mag wel even aan toegevoegd worden dat de fout eigenlijk negen van de tien keer bij de ruiter ligt en met een nieuw paard gaat een slechte ruiter het echt niet beter doen....sommige mensen bakken er gewoon niets van en geven hun paard er vervolgens de schuld van (wat vaak in hele zielige taferelen resulteert waarbij het paard na de proef en nog even hardhandig 'doorheen gereden' wordt met veel zweepslagen)
Dan kunnen ze wel een nieuw paard nemen (en lekker verpesten) maar dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
cornelie schreef:En wat als iemand zelden een wp rijdt maar wel enorm veel plezier heeft in het wedstrijden rijden?
cornelie schreef:En wat als iemand zelden een wp rijdt maar wel enorm veel plezier heeft in het wedstrijden rijden?
GeJe schreef:O:) Sommigen hebben ook een gigantisch bord voor hun kop. Subtiele opmerkingen helpen niet, gewoon zeggen wat je er van vindt, helpt al niet