Dressuur Athene

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:16

Mijn dank is groot Lov Knipoog

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:19

Het zal vandaag toch nog wel een keertje herhaald worden net zoals ze met alle andere sporten doen? Ik heb het helaas moeten missen..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:23

Anna42 schreef:
Wie schreef ooit een hier eens op Bokt: "al hebben ze een kop als een blok beton het maakt niet uit als ze maar winnen".

Dat was als reactie op de fokdoelstelling van het EASP waar gesteld werd dat een paard grote ogen moest hebben en grote zwarte neusgaten........
Terwijl er juist werd gepropageerd dat het EASP vooral voor prestatie stond. Ik heb toen gesteld dat het laten vallen van het fokdoel "gote ogen en grote zwarte neusgaten" versneld tot een beter evenwichtspaard zou kunnen leiden aangezien er dan geselecteerd kon worden op minder kenmerken!

Ik was (en ben) juist voorstandig van een "optisch" mooi paard.
Een paard moet bij mij niet alleen goed presteren onder het zadel, maar ook nog eens mooi lijken in de box heb ik zelfs gesteld.

Jij draait de redenering dus weer fraai om........ Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:52

Het FEI heeft een nieuwe "doelstelling": happy athlete, maar na het zien van zijn proef vanmorgen, vraag ik mij weer af: gaat dat nou echt op voor de Spaanse Invasor? De happy athlete; het paard dat soepel, los door het lijf, ongedwongen met een swingende rug, herken ik hier persoonlijk niet zo in, moet je de beelden nog maar eens bekijken, ok. hij beheerst de "kunstjes" natuurlijk goed, maar los in het lijf? ik vind dit paard juist zo strak in de bovenlijn, maar als hij zoveel punten scoort hoe moet je dan dat "Happy athlete" interpreteren? Verward

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:48

Tja DRESSUUR het is en blijft een jurysport. Ook de ruiter Rafael Soto zit nou niet bepaald elegant op dit toch wel erg zware paard, dat de piaffe, passage onderdelen goed beheerst, maar voor de rest valt er nog het nodige te discusieren hoor. Maar ja staat wel weer eerste...
Marlies had een fout in de wissels om de pas en de piaffe kwam er echt niet goed uit, ik vond het beeld ook een beetje hectisch. Imke zette een geweldige proef neer maar had met haar 69% best wel wat meer mogen krijgen, jammer dat het belgische jurylid haar op de 6e plaats zette. Maar ze mag door als 3e van het team naar de volgende ronde : De Grand Prix Special ! MOOI resultaat voor iemand die de 9e Aug. te horen krijgt dat ze mee mag naar de OS in Athene en dan dit resultaat neerzet !!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:54

Als derde???? Misschien gaat ze wel als tweede door, het zou me niet verbazen!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:14

CGJ12 schreef:
Dat was als reactie op de fokdoelstelling van het EASP waar gesteld werd dat een paard grote ogen moest hebben en grote zwarte neusgaten........
Terwijl er juist werd gepropageerd dat het EASP vooral voor prestatie stond. Ik heb toen gesteld dat het laten vallen van het fokdoel "gote ogen en grote zwarte neusgaten" versneld tot een beter evenwichtspaard zou kunnen leiden aangezien er dan geselecteerd kon worden op minder kenmerken!

Ik was (en ben) juist voorstandig van een "optisch" mooi paard.
Een paard moet bij mij niet alleen goed presteren onder het zadel, maar ook nog eens mooi lijken in de box heb ik zelfs gesteld.

Jij draait de redenering dus weer fraai om........ Lachen

Ik draai niks om. Ik signaleer een uitspraak. Schoonheid en prestatie is volgens de EASPvisie iets wat samen hoort te gaan. Zoals je ziet, probeert het EASP alle facetten consequent mee te nemen. Aangezien in de fokkerij de zgn. versnelde resultaten achteraf altijd tegenvallen en dan zitten de paarden ineens met jouw betonkop opgescheept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:15

Anna42 schreef:
Ik draai niks om. Ik signaleer een uitspraak. Schoonheid en prestatie is volgens de EASPvisie iets wat samen hoort te gaan. Zoals je ziet, probeert het EASP alle facetten consequent mee te nemen. Aangezien in de fokkerij de zgn. versnelde resultaten achteraf altijd tegenvallen en dan zitten de paarden ineens met jouw betonkop opgescheept.

Pardon?! Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:30

Anna42 schreef:

Hier worden mij uitspraken toegedicht waar ik niet achtersta!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:33

Maar ik sta er voor.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:48

Dit was het originele topic Anna.

[FA] bloedlijnen, skelet en oorsprong

Dit stond er LETTERLIJK:
CGJ12 schreef:
Bart heeft wel wat anders aan zijn hoofd met die weglopende moddies.

De kern is natuurlijk dat het KWPN van ALLE bloedvoeringen hengsten / bloed toelaat om te komen tot een optimale smeltkroes van de diverse rassen. De KWPN-er is geen ras, maar de beste componenten van alle rassen.

Karel wil terug naar de ras-shagya wat mijns inziens te bekrompen is.
In het fokdoel van het EASP staat bijvoorbeeld dat het hoofd een "arabische uitstraling" moet hebben (of in iets andere bewoordingen).
Dat heeft toch helemaal niks met sport te maken????

Dan zou ie zelfs een kop als een blok beton mogen hebben!

Die doelstelling sport & mooi hoofd lopen toch totaal langs elkaar.

Een deukje in het hoofd heeft niets, maar dan ook niets met functionaliteit te maken.

Er staat dus letterlijk in die onderstreepte zin: Dán zou
Het woord winnen heb ik bijvoorbeeld nooit gebruikt.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:59

Mijn excuus winnen was niet aan de orde.

Paardenport uitoefenen met een mooi hoofd is voor het EASP een stukje van de totale harmonie waar alles bij het EASP omdraait.
Paardensport met een betonhoofd is onharmonieus en doet afbreuk aan de glamour die m.i. de paardensport behoort te hebben.

Desalniettemin leuk te horen dat je weer helemaal op de EASPlijn zit.

Ik zal je nog eens uitleggen hoe functioneel dat kleine deukje in hoofd wel degelijk is maar niet in dit topic. Voor mij gold destijds precies hetzelfde. Waarom zouden ze een licht deukje in het hoofd moeten hebben. Pas toen die oude sjeik mij het waarom uitlegde, begreep ik die functie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:02

Dan zijn we het daar weer over eens..... Haha!
Wel even goed blijven opletten als je me quote graag............... bij voorbaat dank.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:09

Ik doe mijn best. Maar ook aan mij begint de tand des tijds zo af en toe te knagen.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:17

Even on topic: Ik had kippevel en tranen bij het optreden van Imke en Lancet! Helemaal geweldig die vooruitgang! Fijn dat ik een zoontje heb van die knappe kop...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:31

Desiree83 schreef:
Even on topic: Ik had kippevel en tranen bij het optreden van Imke en Lancet! Helemaal geweldig die vooruitgang! Fijn dat ik een zoontje heb van die knappe kop...

heeft jouw instructrice met die knappe hengst toch maar even goed gedaan OK dan!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:06

Nee horsefries, er mogen 3 combinaties van het land waarvoor ze rijden, door naar de grand prix special. In totaal rijden er 4 combinaties voor ieder land, maar de beste 3 tellen en de slechtste valt af (in het geval van Nederland, zal dat of er moet iets heel raars gebeuren, waarschijnlijk Marlies wel zijn die dus afvalt, want die was 21e !!)
Anky moet morgen rijden en Sven nou als die dus voor Marlies eindigen, dan gaan Anky, Sven EN IMKE (als de 3e combinatie) dus door naar de grand prix special. Is het nou zo dat Sven als 22e eindigt dan gaan Anky, Marlies EN IMKE door, snap je ?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:33

Jeps, Imke is zoieso door naar de Special! Wanneer mag een land geen special rijden?? Of is dit per individu bepaald.

Kimmetjuh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:40

Daar kwalificeert iedere ruiter zich individueel voor. De beste 3 uit het landenteam mogen deelnemen aan de grand prix special

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:46

pieternel schreef:
Nee horsefries, er mogen 3 combinaties van het land waarvoor ze rijden, door naar de grand prix special. In totaal rijden er 4 combinaties voor ieder land, maar de beste 3 tellen en de slechtste valt af (in het geval van Nederland, zal dat of er moet iets heel raars gebeuren, waarschijnlijk Marlies wel zijn die dus afvalt, want die was 21e !!)
Anky moet morgen rijden en Sven nou als die dus voor Marlies eindigen, dan gaan Anky, Sven EN IMKE (als de 3e combinatie) dus door naar de grand prix special. Is het nou zo dat Sven als 22e eindigt dan gaan Anky, Marlies EN IMKE door, snap je ?

Pieternel, normaal gesproken heb je het over de derde die doorgaat als ze qua punten derde van Nederland is, dus achter Sven en Anky staat. Dat is nog helemaal niet zeker, het zou nog zeer goed kunnen dat ze als tweede doorgaat want Sven zal behoorlijk goed moeten rijden om haar voorbij te gaan!
Vandaar dus mijn opmerking.... OK dan!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:48

Hebben jullie net de duitse martine schaud gezien?? 3 x 1e, 1 x 2e en 1 x 9e! Ik vond die negende plek terecht! Wat een flutproef! Zaten goeie stukken in, maar bv galopappuyement viel ie tot 3 x toe zowat in draf, in de uitgestrekte draf beide keren zijn hoofd omhoog, na de galoppiroutte viel ie weer bijna uit de galop, 1 dikke fout in een piaffe!

Ik snap er niks van!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:51

Erg knap van Imke! Ze was mega gespannen maar kon wel blijven rijden, Marlies helaas niet. Ik vind dat Imke best trots mag zijn en ik denk dat de Special misschien nog wel beter gaat nu de ergste spanning eraf is.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:05

DRESSUUR NU OP ARD-ZDF!!!!!!!(3uur live)!!!!!!!!!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:56

ja ik kijk ook, maar die schimmel is niet zo veel aan!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:16

De scores worden niet zo bijgehouden op het web....
Volgens die site is Anky nog steeds niet geweest.