Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:54

wie zegt dat wij geen kenner zijn op het gebied van jonge paarden. En ik denk dat jazzie en ik meer ervaring hebben met paardne dan de mensen die ff alle keuringen af gaan. En trouwens welk paard loopt eigenlijk van jouw mee frunnik?? Ben wel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Purtje op 04-07-04 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:55

Ik denk dat het hele probleem is dat mensen zich hier persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat niet Pipo's bedoeling is. Zij geeft haar ooggetuigeverslag zoals zij het beleefd heeft.

Overigens denk ik dat 1 van Pipo's eigen paarden die ik gezien heb het nog niet zo verkeerd zou doen in de Pavocup Knipoog

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot een paar jaar geleden ook een instelling had van: het is leuk om mee te doen. Echter, nu ik zelf jureer, weet ik dat het soms verstandiger kan zijn om thuis te blijven. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:56

Jazzie schreef:
de mensen zijn blij met hun beesten. wat ze nu laten zien hoeft nog niets te zeggen over hun vedere carriere.

Nee inderdaad, ik verwacht dat die paarden over 4 jaar allemaal vooraan meedoen in het Nationale veld Scheve mond

Tuurlijk zijn die mensen blij met die paarden, er liepen ook zat fijne gebruiksdieren mee die op M/Z nivo straks kunnen meelopen. Maar nogmaals.............het gaat om jonge geTALENTeerde paarden die worden geselecteerd voor het hogere werk en die moeten ook volgend jaar naar Verden voor het WK. En daarop beoordeel ik die dieren.

Frunnik dankje, ik geef inderdaad gewoon mijn mening, en praat over de paarden in het algemeen.

Overigens heb ik nu ook even de uitslagen lijst erbij gepakt. En ze hebben een heel stuk coulanter gekeurd dan in Houten.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:58

Fitzroy schreef:
Ik denk dat het hele probleem is dat mensen zich hier persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat niet Pipo's bedoeling is. Zij geeft haar ooggetuigeverslag zoals zij het beleefd heeft.

Overigens denk ik dat 1 van Pipo's eigen paarden die ik gezien heb het nog niet zo verkeerd zou doen in de Pavocup Knipoog

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot een paar jaar geleden ook een instelling had van: het is leuk om mee te doen. Echter, nu ik zelf jureer, weet ik dat het soms verstandiger kan zijn om thuis te blijven. Schijnheilig

tja dan had pipo ook mee moeten doen. echter vallen wij haar niet aan. ik in ieder geval niet. geef namelijk ook alleen maar mijn mening en dan nu een van mijn paarden deelnam aan dit evenement heeft hier niets mee te maken...

fokfanaat

Purtje schreef:
wie zegt dat wij geen kenner zijn op het gebied van jonge paarden. En ik denk dat jazzie en ik meer ervaring hebben met paardne dan de mensen die ff alle keuringen af gaan. En trouwens welk paard loopt eigenlijk van jouw mee frunnik?? Ben wel benieuwd.

Haha, nou Pipo nu hoor je het deze 17-jarige heeft meer ERVARING dan jij!!

Waarom laat Jazzie haar paard dan door een ander voorbrengen, als ze toch zoveel ervaring heeft?

frunnik

Jazzie schreef:
welk paard is van jou die vrijdag meeloopt

Safier, de Lancet * Balzflug.

Maarre gefeliciteerd met je score OK dan!

Ik ken trouwens een hoop paarden die niet door de selecties heen kwamen en later gewoon Z2 liepen. Of nog hoger.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:00

frunnik schreef:
Safier, de Lancet * Balzflug.

Maarre gefeliciteerd met je score OK dan!

Ik ken trouwens een hoop paarden die niet door de selecties heen kwamen en later gewoon Z2 liepen. Of nog hoger.

bedankt! veel succes vrijdag. ben waarschijnlijk vrijdag ook zelf aanwezig zal even een blikje nemen.
tuurlijk die paarden hebben ook een toekomst!!!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:01

leeftijd heeft niks met ervaring te maken.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:02

Samsam schreef:
Haha, nou Pipo nu hoor je het deze 17-jarige heeft meer ERVARING dan jij!!

Waarom laat Jazzie haar paard dan door een ander voorbrengen, als ze toch zoveel ervaring heeft?

Misschien heb ik het zelf wel te druk????
Heb namelijk meerdere paarden te doen!!!
Laatst bijgewerkt door Jazzie op 04-07-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:04

Als Laurens mijn paard ozu willen rijden zou ik het ook door hem laten doen Haha!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:05

dit jaar rij ik mijn paard zelf voor omdat antoinette falandt (lees mijn trainer) geen tijd meer had vanwege athene. En ik dnek dat ik ook met atoinette veel heb geleerd over paarden en paarden beoordelen. En dat ik wel degelijk heel veel ervaring heb.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:05

frunnik schreef:
Als Laurens mijn paard ozu willen rijden zou ik het ook door hem laten doen Haha!

Precies laurens is een hele goede ruiter en richt de Jazz echt geweldig af. Waarom zou ik het dan zelf doen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:06

Purtje schreef:
leeftijd heeft niks met ervaring te maken.

Tuurlijk wel, als je 17 bent kun je nooit meer dan max. een jaar of 12 ervaring hebben en dan zowiezo ook niet full-time vanwege school!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:09

denk jij dat school 24 uur per dag duurt? naast school rij ik mijn paarden en 's zomers werkte ik bij mijn trainer (toen evert de jong) en nu heb ik geen school meer en ga ik me full time bezig houden met paarden

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:09

Jazzie schreef:
Misschien heb ik het zelf wel te druk????
Heb namelijk meerdere paarden te doen!!!
Laurens is een hele goede ruiter en heb heel veel vertrouwen in hem!!!

Tja gelukkig heeft Laurens er niet zoveel te rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:10

Om eerlijk te zijn: Als ik ooit een paard heb die goed genoeg is in mijn ogen, dan zou ik er zelf juist NIET op gaan zitten. Zo zonde van dat paard dan Haha! Dat paard gaat dan regelrecht door naar een Prof, zodat die het dier kan voorbrengen.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:10

Samsam schreef:
Tuurlijk wel, als je 17 bent kun je nooit meer dan max. een jaar of 12 ervaring hebben en dan zowiezo ook niet full-time vanwege school!

Ik wil hier niet te veel over zeggen maar inzicht in beoordelen heeft niets te maken met ervaring. dat heeft met inzicht en talent te maken. iemand die hier oog voor heeft kan dit op elke leeftijd uitvoeren. je kan 50 jaar zijn veel ervaring hebben maar nog niet kunnen inschatten. in dit opzicht heeft leeftijd hier dus niets mee te maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:11

Purtje schreef:
denk jij dat school 24 uur per dag duurt? naast school rij ik mijn paarden en 's zomers werkte ik bij mijn trainer (toen evert de jong) en nu heb ik geen school meer en ga ik me full time bezig houden met paarden
Zal allemaal best, maar je kunt als 17-jarige nooit zoveel ervaring hebben als een bv 30-jarige die vanaf jong vol in de paarden zit!

Als je toch in de paarden wil, waarom rijdt je hem zelf niet, lijkt me toch weer een leervolle ervaring!

Anoniem

Jazzie schreef:
bedankt! veel succes vrijdag. ben waarschijnlijk vrijdag ook zelf aanwezig zal even een blikje nemen.
tuurlijk die paarden hebben ook een toekomst!!!

Maar geen toekomst om nationaal vooraan mee te lopen. Als M/Z paard zijn het fijne dieren, maar daar gaat het niet om in de Pavocup!

Purtje

Samsam ik denk dat laurens zelf zijn tijd wel kan indelen. En hoe denk jij te weten hoeveel paarden hij rijdt? Of hoeveel jazzie er heeft staan.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:12

Samsam schreef:
Tja gelukkig heeft Laurens er niet zoveel te rijden!!

Tja dat is meestal he, als mensen vertrouwen in je hebben.
Dan krijg je goede en talentvolle paarden aangeboden!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:12

Jazzie schreef:
Ik wil hier niet te veel over zeggen maar inzicht in beoordelen heeft niets te maken met ervaring. dat heeft met inzicht en talent te maken. iemand die hier oog voor heeft kan dit op elke leeftijd uitvoeren. je kan 50 jaar zijn veel ervaring hebben maar nog niet kunnen inschatten. in dit opzicht heeft leeftijd hier dus niets mee te maken.

Daar heb je gelijk in, maar ik reageerde op de opmerking dat ERVARING niets met leeftijd te maken heeft, en dat is onzin!

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:14

Pipo schreef:
Maar geen toekomst om nationaal vooraan mee te lopen. Als M/Z paard zijn het fijne dieren, maar daar gaat het niet om in de Pavocup!

Er zijn mensen die daar tevreden mee zijn!!!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:14

de hoeveelheid ervaring hangt af hoe intensief je met iets bezig bent en niet met hoe oud je bent

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:15

en samsam je moet ff goed lezen ik rij mijn paard juist zelf