Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:05

Ik denk dat bert rutten er echt wel over nagedacht heeft, ik vind persoonlijk sven een goede keus. maar..... daar zijn de meningen over verdeeld dat kan en mag natuurlijk ook. MAAR ik zou het bijzonder triest vinden als er op de OS een slecht prestatie van sven komt en dan iedereen begint van : zie je wel we zeiden het toch. Want het is maar de vraag hoe daar een imke of marlies gereden zou hebben. En het is makkelijk om dan bert rutten dan de schuld te geven maar er zijn maar weinig mensen die in zijn schoenen willen staan. Als het goed gaat is hij fantastisch en als het niet loopt dan is het de zondebok... En misschien is dat niet helemaal eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:08

joop007 schreef:
. Als het goed gaat is hij fantastisch en als het niet loopt dan is het de zondebok... En misschien is dat niet helemaal eerlijk.

Het lijkt wel voetbal Haha!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:09

inderdaad eerst willen ze dick schieten en nu is hij geweldig. Echt een rare wereld..

William

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:13

Er is geen waarheid, zoals Theo al schreef er is veel interpretatie. Wat ik goed van Rutten vind is zijn duidelijkheid, iedereen weet waar hij of zij aan toe is. En al rijden we nog zo goed en sturen we 8 combinaties, bij het jureren komt d epolitiek weer om de hoek kijken en zullen de Duitsers wel weer toeslaan.... Ulla & Rusty bv, toch geen dope (nee dat doen we niet....) Cool

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:27

Ik schreef:

Wat zeg ik dan wat niet op waarheid berust????Over dat ze hem in Duitsland niet moeten???Ga maar navraag doen,kom je er ook achter!!!

Meer zeg ik er niet over,ieder zijn eigen mening toch.Maar zoals zo vaak word de waarheid niet gerepecteerd,ik zal voortaan me mond houden[/quote]

Pipo schreef:
Het gaat mij er juist om dat het niet belangrijk is of je wel of niet iemand mag! Het gaat om de prestatie! En ik denk dat Sven dat heel goed kan. Wat dat betreft ga ik met Lovely mee en zie ik Sven daar graag.

Overigens heb ik ook genoeg vertrouwen in Bert Rutten, hij heeft er verstand van en ze hebben dit met zijn vieren besloten. 4 heren ( das jammer......wanneer komt er nou eens een vrouw in dat soort functies Haha!) met genoeg verstand van paardrijden, dus waarom zouden wij daar ineens aan moeten twijfelen.

Want als we allerlei dingen gaan insinueren over Rutten kunnen we nog wel even doorgaan, en het hele team onder de loep nemen.

Ik zeg ook niet dat ik Sven niet mag in tegendeel zoals ik al eerder zei,ben hem vaak tegen gekomen en hij doet zeer beleefd en aardig!!En ik zeg ook niet dat ik twijfel aan Dhr. Rutten!!

Over de dik gedrukte zin,hier heb ik het dus ook steeds over,als je kijkt naar langere periode was Marlies qwa prestaties beter.
Laatst bijgewerkt door DaniellevA op 29-06-04 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

William

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:37

DvA, was ook niet bedoeld als reactie op jou stukje... maar algemeen. Je hebt gelijk met de waarheid, die wordt altijd eerst belachelijk gemaakt, dan bestreden en dan pas aangenomen. weet niet in welke fase we nu zitten. Eigenlijk denk ik wel eens, wat kan het mij eigenlijk schelen, kan er geen brood van kopen en we maken er ook geen mensen mee beter. Laat ze leekr gaan en trek je eigen plan en blijf in jezelf geloven, wat goed is komt altijd boven water...... (jij dus ook!!!!) Hoe zit dat met die saucijzenbroodjes???

Chuss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:42

DaniellevA schreef:
DaniellevA schreef:
Wat zeg ik dan wat niet op waarheid berust????Over dat ze hem in Duitsland niet moeten???Ga maar navraag doen,kom je er ook achter!!!

Meer zeg ik er niet over,ieder zijn eigen mening toch.Maar zoals zo vaak word de waarheid niet gerepecteerd,ik zal voortaan me mond houden
!!

Hoeveel miljoen inwoners heeft Duitsland? Lijkt mij niet dat die Sven allemaal niet mogen. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

En roddels dat de een de ander niet mag vind ik geen waarheid.

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:49

Ik heb het hier ook niet over dat ze hem wel of niet mogen!!Het gaat hier toch over het rijden??
Waarom heeft iedereen het hier over wel of niet iemand aardig vinden??Dat bedoel ik er helemaal niet mee!!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:20

DaniellevA schreef:
Over dat ze hem in Duitsland niet moeten???Ga maar navraag doen,kom je er ook achter!!!

Sven in de tijd van Koschel Knipoog :

Citaat:
Sven Rothenberger not suing NHS

Dutch dressage rider Sven Rothenberger decides not to sue the NHS (Dutch Equestrian Federation) for being kept out of the European Championships' selection by chef d'Equipe Jurgen Koschel. He withdrew this decision as he had no intention of harming his fellow team members.

By sending a letter to the NHS, he wants to point at the fact that the complete selection of the Dutch dressage team is in hands of one man: Koschel. "It's is my right to do so," explained Rothenberger ",there was only one selection show announced and that was the Dutch Dressage Championship, where I won the most important team championship test. But apparently the tournament in Aachen counted as an extra qualifier.

The chef d'equipe deemed it not necessary for me to enter the show so I didn't compete. It's ridiculous that the entire selection depends on the decision of one man. It smells like dictatorship and dependence." Koschel claims that facts (Rothenberger's victory at the championship) are not the only measure for a qualification. "It's the same thing as letting a computer program decide who can go and who can't. My personal impression and the condition of the horses at Nijmegen helped me to select Anky with Bonfire, Arjen with Goliath, Ellen with Silvano and Coby with Ferro."

Dit topic draait nu een beetje om een welles nietes spelletje uit, feit blijft dat Sven voor Marlies stond drie dagen lang (!) in Nijmegen, in Kootwijk stond Sven ook voor Marlies, indoor brabant idem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:33

Wouter24 schreef:
Dit topic draait nu een beetje om een welles nietes spelletje uit, feit blijft dat Sven voor Marlies stond drie dagen lang (!) in Nijmegen, in Kootwijk stond Sven ook voor Marlies, indoor brabant idem!

Dank je Wouter, dat probeer ik ook al het hele topic te vertellen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:35

...en dat bedoel ik dus ook met het in het leven brengen van de selekties omtrent het A en B kader.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:48

Pipo en Wouter,

Probeer nu eens de feiten te laten spreken :

Citaat:
Resultaten Bartels (G. Lancet), Rothenberger (Barclay), Van Baalen (Blom’s Idocus), Falandt (Jarwo)

De drie nationale observatiewedstrijden

Ermelo Grand Prix eerste dag:

Jarwo: 75,04%
Blom’s Idocus: 71,17%
Barclay : 69,71%
Gestion Lancet: 65,04%

Ermelo Grand Prix tweede dag:

Jarwo: 73,17%
Blom’s Idocus: 72,88%
Barclay : 70,08%
Gestion Lancet: 69,58%

Kootwijk Grand Prix:

Gestion Lancet: 71,17%
Barclay : 70,42%
Blom’s Idocus: 70,29%

Nijmegen Grand Prix :

Barclay : 70,875%
Jarwo : 69,750%
Blom’s Idocus: 69,541%
Gestion Lancet: 68,916%

Opgeteld:

Blom’s Idocus: 283,881
Barclay : 281,086
Gestion Lancet: 274,706

Drie beste nationale Grand Prix’s opgeteld:

Jarwo: 217,960
Blom’s Idocus: 214,34
Barclay: 211,375
Gestion Lancet: 209,666

Bron CvA, bedankt Claartje.

Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 29-06-04 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:49

rockey schreef:
hoezo klinkt dit bekend?

De jeugd een kans geven. Gaan wij nl. nu ook weer doen op de ponyclub. Scheit aan de reputatie Haha!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:56

DaniellevA schreef:
Over dat ze hem in Duitsland niet moeten

Ik heb het hier dus over in een team zitten voor (de senioren) in Duitsland!!En niet op de manier van moeten als persoon,dus niet dat ze hem niet mogen of wat dan ook.Dus niks negatiefs over hem of over zijn rijden!!Want zoals ik al eerder zei ik en vele andere doen het hem niet na.Dus wil niet verkeerd geinterpreteerd worden door een verkeerd geformuleerde zin!!Bedankt.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:01

Zullen we het gezellig houden en er geen welles-nietes spelletje van maken? Ieder heeft recht op een eigen mening, en het zou fijn zijn als die van anderen ook gerespecteerd werden. Hiermee doel ik niet op iemand in het bijzonder, maar dit is in het algemeen, ik heb het idee dat er over gevoelige onderwerpen altijd wat verhit gediscussieerd wordt, jammer als je het mij vraagt.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:05

Hierboven heb ik klip en klaar aangegeven dat de gestelde regels dus niet gehanteerd zijn.

Plotseling is er de voorkeur gegeven aan progressie. Prima, maar dat moet je dan wel van te voren bekend maken aan de deelnemers, en niet roepen dat er 5 observatiewedstrijden zijn waarvan de beste 3 tellen, en dan uiteindelijk de mate van progressie de doorslag laten geven.

Theo

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:07

Horsedances schreef:
Hierboven heb ik klip en klaar aangegeven dat de gestelde regels dus niet gehanteerd zijn.

Imke in het A kader was ook niet volgens de "regels" maar daar hoor je niemand over.... Scheve mond

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:13

Wouter24 schreef :

Citaat:
Imke in het A kader was ook niet volgens de "regels" maar daar hoor je niemand over....

Nonsens, omdat jullie de regels niet goed lezen, komen dit soort misverstanden in de wereld. Er staat gemiddeld over de 3 laatste wedstrijden 70% en niet de laatste 3 keer boven de 70%.

Theo

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:16

Horsedances"]
Nonsens, omdat jullie de regels niet goed lezen, komen dit soort misverstanden in de wereld. Er staat gemiddeld over de 3 laatste wedstrijden 70% en niet de laatste 3 keer boven de 70%.
[/quote]

De laatste vier maanden Knipoog

[quote="www.eurodressage.com schreef:
Though the rule is that A-team riders have to score an average of 70 % in three competitions over a period of four months, Imke's 71% in Kootwijk was the first time that she got more than 70%
Laatst bijgewerkt door amagun op 29-06-04 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:25

Citaat:
Though the rule is that A-team riders have to score an average of 70 % in three competitions over a period of four months, Imke's 71% in Kootwijk was the first time that she got more than 70%.

Wouter24, je moet geen dingen blindelings overnemen van Eurodressage, zonder bron-vermelding. Maar 71.17 + 69,58 + 69.en nog wat ?, is gemiddeld boven de 70%.

Theo

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:30

KNHS schreef:
· Een combinatie die in aanmerking wil komen voor een plek in het A-kader dient, in een cyclus van vier maanden, minimaal drie wedstrijden* (FEI Grand Prix 2003) te rijden met een gemiddelde score van 70%. Bij het rijden van meer wedstrijden worden de beste drie gemiddeld.

Ok ook duidelijk dit is dus de "regel". Maar zoals altijd houd niemand in de paardensport zich aan regels.

En ik zal de bron er zo bijzetten Knipoog

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:34

William schreef:
DvA, was ook niet bedoeld als reactie op jou stukje... maar algemeen. Je hebt gelijk met de waarheid, die wordt altijd eerst belachelijk gemaakt, dan bestreden en dan pas aangenomen. weet niet in welke fase we nu zitten. Eigenlijk denk ik wel eens, wat kan het mij eigenlijk schelen, kan er geen brood van kopen en we maken er ook geen mensen mee beter. Laat ze leekr gaan en trek je eigen plan en blijf in jezelf geloven, wat goed is komt altijd boven water...... (jij dus ook!!!!) Hoe zit dat met die saucijzenbroodjes???

Chuss

Welke saucijzenbroodjes?? Scheve mond Heb wel trek namelijk.. Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:43

DaniellevA schreef:
Welke saucijzenbroodjes?? Scheve mond Heb wel trek namelijk.. Haha!

Goh, dat zei ik vanmiddag ook al tegen jou, niet dan Danielle? Knipoog Laat ook wat voor mij over, wil je?

Ff ontopic:

Ik snap wel wat Danielle bedoelt. Ze wil helemaal niemand aanvallen, gaf gewoon haar mening. Ik zeg ook niet dat dat hier verdraaid is, maar geef alleen aan dat ik wel snap waar ze op doelt. Ze heeft niks tegen Sven en Bert, het kwam alleen verkeerd over.

William

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:56

DvA
Theo had het er over dat als je weer langs kwam saucijzenbroodjes (worstenbrotchen volgens Sven) )mee moest nemen!! Zijn ze zo special???

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:00

wendela schreef:
Helemaal mee eens daan !!!! Marlies en Dokus zijn gewoon een bloedmooi en super chique plaatje. ( net als jij en festivo )

Dank je wel. Bloos