Zonder geld kom je ook bijna nergens,als je boodschappen gaat doen en je heb het niet word toch heel moeilijk.Of niet???
En mensen komen ni zomaar met een talent vol paard naar iemand toe van nou ik vind je zo aardig ga hem maar rijden,je moet toch eerst wat hebben gepresteerd voordat mensen dat aan je vragen!Hoe moet iemand zijn talent ontwikkellen zonder les,zonder begeleiding,hoe moet hij presteren?Dat is maar voor een klein handje mensen het geval!
Had Anky ook met een Ezel zo ver gekomen???Het antwoord is nee.En Idd het is veel makkelijker als je ouders in de sport zitten,zo niet het geval,moet je betalen voor de begeleiding en krijg je minder snel een paard te rijden en ga zo maar door.
Ik vind dat hier heel neerbuigend word gedaan over mensen met meer geld,waarom

Geluk kan je niet kopen,al koop je nog zo'n goed paard je moet zelf wel over het nodige talent en/of gevoel beschikken anders loopt hij niet,paarden zijn nog altijd beesten en geen automaten!
En waarom dringen er zo weinig maar door tot de top,heel veel stoppen ermee,krijgen een vriendje/vriendin,of hebben zelf niet het doorzettings vermogen,of worden gek van al dat gezeik en haat en nijd onder elkaar,of er Idd geen geld voor.Bij de senioren word het 10x zo moeilijk aan de top te komen,als het niet 50x zo moeilijk is!
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat geluk niet te koop is en talent dus ook niet,maar dat geld wel van belang is met alles en zeker niet alleen met paardrijden
En ik kom niet uit een paarden family,en ben heel blij dat me Opa en Oma mij die kans hebben gegeven om bij Coby van Baalen te kunnen trainen,en mij de kans hebben gegeven goede paarden te kunnen rijden.Zonder hun was ik nooit zover gekomen!Goede begeleiding door Trainer/Ouders en een goed paard is wel heel belangrijk,en zonder geld blijft dat heel moeilijk.