Ik kom hier ook maar even langs

Ergens in maart ofzo. Er zitten nog net iets te veel onderdelen in de L1 waar we nog wat op moeten oefenen (iets met controle in de galop wat in de B nog wel te camoufleren was, maar in de L1 niet meer gaat lukken).
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nimber schreef:Robijn, ik als oefening, om t paard recht te richten en beter te ontwikkelen, losser in t lijf. Natuurlijk zit daar wel een logische volgorde in. Schouderbinnenwaarts heeft geen zin als hij tegen de hand in contra stelling rond rent. Dan ga je eerst naar recht op een rechte lijn en puzzelen met je aanleuning. Maar als dat iets wat in orde is pak ik vrij snel wat schoudervoor mee.
Aan de andere kant voor mij zijn de wissels om de pas nu wel een doel. Maar voor nu lijk ik te motorisch gestoord om er ooit meer dan 4 te kunnen.
Apple leuk dat je je l1 debuut gaat maken.
Disco, gefeliciteerd met je E rijbewijs!
Kiwiaa schreef:Ladonna, Aah oke, ja dan snap ik wel dat als je paard gaat rennen je dat nog wel wat spannend vindt.![]()
Discodipp, nog proficiat trouwens! Ik doe het je niet na. Ik ben zelfs aan het denken om een B camionneke te kopen om die BE maar te vermijden![]()
Enzo, 191 punten met een nul vind ik inderdaad ook wel heel knap , je doet dan toch iets goed ook haha. Wel gek dat die sb echt niet gaat in de proef, wat gaat er daar juist mis dan?
Wendy, wow, wat leuk dat je zo ver staat al in je training! Moet een heel fijn gevoel zijn ja als je zo alles op zijn plek voelt vallen! Hier is het voorlopig nog ploeteren en wringen, hij buigt echt heel moeilijk in zijn lichaam. Dus voorlopig vooral voltes verkleinen en schoudervoor voor we aan die andere oefeningen denken, maar het zal ooit wel komen zeker. En een 8 op binnenkomen is super netjes!
Kiwiaa schreef:Da's wel grappig PSvanLot, ik had met de vorige lesgeefster net het omgekeerde, we gingen oefenen op eenvoudige wissel maar ik vind ons daar nog niet klaar voor. Bij de huidige lesgeefster nu in de eerste les ook eens een gereden om te kijken waar we staan, maar ze ging er mee akkoord dat we nog wat basis missen om die mooi te kunnen rijden en dat het dus te vroeg is. Ook weer bevestiging voor mij dat ik nu iemand gevonden heb die wel bij mij past.
Kiwiaa schreef:wendy, oh ja, dat is interessant. Ik zou graag ook wat meer aan de hand werken, lijkt me ook heel interessant voor mijn jonge paard. Maar weet niet zo goed hoe daarmee te beginnen.
Ik hoop ook dat gevoel van 'ah t komt samen' eens te mogen ervaren![]()
PsvanLot, ja zeker! En wat die oefeningen betreft, inderdaad. Ik snap wel dat je eens iets probeert wat nog niet helemaal vlot gaat en dat verbetert door het te doen, maar dat vind ik niet het geval bij oefeningen als appuyementen bijvoorbeeld. Als die niet goed gaan zou ik denken dat je een stapje terug naar SB/wijken/travers bijvoorbeeld, in plaats van slechte appuyementen te blijven rijden in de hoop dat ze verbeteren. Maar wijken is wel zo een basisoefening waarbij je moeilijk een stapje terug kan doenWij verbeteren het nu door te wijken langs de hoefslag en te corrigeren door halthouden en keertwending om de voorhand als hij door mijn buitenteugel loopt en/of te weinig respect heeft voor het drijvende been, maar het blijft wel gewoon wijken voor de kuit natuurlijk.
Haha dat verhaal van die man, waslijnteugels ken ik ook welhelaas heb ik niet zo'n naturel verzameld paard
lijkt me op zich wel leuke combinatie ja, zou ook wel mijn voorkeur hebben tov iemand die perse volgende maand Z wil starten terwijl het paard nog geen L proef netjes doorkomt ofzo.
Robijntjah schreef:Gefeliciteerd!
Maar een interesse vraag hè. Rijden jullie de oefening als doel of als training? Want ik pak ze als training mee voor controle over been en schouder gebruik, draagkracht, balans etc. We zijn dan ook echt al lang bezig met oefeningen als schouderbinnenwaarts, travers en appuyeren. Sinds kort met Aurelia ook met de contra galop om haar wat sterker te maken in de lengte buiging die ze daar in wel moet pakken.