wendy, oh ja, dat is interessant. Ik zou graag ook wat meer aan de hand werken, lijkt me ook heel interessant voor mijn jonge paard. Maar weet niet zo goed hoe daarmee te beginnen.
Ik hoop ook dat gevoel van 'ah t komt samen' eens te mogen ervaren
PsvanLot, ja zeker! En wat die oefeningen betreft, inderdaad. Ik snap wel dat je eens iets probeert wat nog niet helemaal vlot gaat en dat verbetert door het te doen, maar dat vind ik niet het geval bij oefeningen als appuyementen bijvoorbeeld. Als die niet goed gaan zou ik denken dat je een stapje terug naar SB/wijken/travers bijvoorbeeld, in plaats van slechte appuyementen te blijven rijden in de hoop dat ze verbeteren. Maar wijken is wel zo een basisoefening waarbij je moeilijk een stapje terug kan doen

Wij verbeteren het nu door te wijken langs de hoefslag en te corrigeren door halthouden en keertwending om de voorhand als hij door mijn buitenteugel loopt en/of te weinig respect heeft voor het drijvende been, maar het blijft wel gewoon wijken voor de kuit natuurlijk.
Haha dat verhaal van die man, waslijnteugels ken ik ook wel

helaas heb ik niet zo'n naturel verzameld paard

lijkt me op zich wel leuke combinatie ja, zou ook wel mijn voorkeur hebben tov iemand die perse volgende maand Z wil starten terwijl het paard nog geen L proef netjes doorkomt ofzo.