Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leo schreef:Wat een vreselijk, walgelijk onderdeel. Waarom mag dit, waarom is dit een Olympische sport?
De vertoning van deze amazone is echt wanstaltig, maar dat vind ik eveneens van de toezichthouders: waarom wordt dit toegestaan en niet uitgebeld? Waarom laten ze het zo ver komen? Hier zijn alleen maar verliezers, en het arme paard nog het meest van allemaal.
DuoPenotti schreef:Zo wat een gefrustreerd typje. Dat begrijp ik dan nog wel, maar dan moet haar trainers toch echt ingrijpen.
moonsparkle schreef:Het leek mij altijd een interessant onderdeel om ruiters op andere paarden te zien rijden. Maar dan bijvoorbeeld in de professionele spring rubriek. Dan zie je misschien nog beter wie een goede ruiter is.
moonsparkle schreef:Het leek mij altijd een interessant onderdeel om ruiters op andere paarden te zien rijden. Maar dan bijvoorbeeld in de professionele spring rubriek. Dan zie je misschien nog beter wie een goede ruiter is.
Simbaa schreef:moonsparkle schreef:Het leek mij altijd een interessant onderdeel om ruiters op andere paarden te zien rijden. Maar dan bijvoorbeeld in de professionele spring rubriek. Dan zie je misschien nog beter wie een goede ruiter is.
Dat was op de Wereldruiterspelen altijd het geval bij het springen. Vind dat heel gaaf (en gelukkig absoluut niet te vergelijken met dit). Jeroen Dubbeldam was daarbij eens erg succesvol.
Volgens mij is het afgeschaft ivm paardenwelzijn?
Edit: iemand was me voor
moonsparkle schreef:Simbaa schreef:
Dat was op de Wereldruiterspelen altijd het geval bij het springen. Vind dat heel gaaf (en gelukkig absoluut niet te vergelijken met dit). Jeroen Dubbeldam was daarbij eens erg succesvol.
Volgens mij is het afgeschaft ivm paardenwelzijn?
Edit: iemand was me voor
Wat leuk! Dat lijkt me nou wel echt een interessante voor de Olympische spelen
PSvanLot schreef:Voor het publiek en de ruiter leuk, voor de paarden een enorme opgave. Bij de temperaturen van Tokyo echt niet te doen.
Cowboy55 schreef:PSvanLot schreef:Voor het publiek en de ruiter leuk, voor de paarden een enorme opgave. Bij de temperaturen van Tokyo echt niet te doen.
Welk publiek? Er zat geen hond in het stadion. En de tv? Hoeveel mensen hebben het (live) gezien? 0,05% van de wereldbevolking? Gaat nergens meer over, deze sport. Zelfs niet met ‘echte’ ruiters en toppaarden. En sporten in Tokio in juli augustus is net zo achterlijk als een WK Voetbal in Qatar (tot u gebracht door slavenarbeid van de stadionbouwers). Maar alles voor de $$$$$
Cowboy55 schreef:PSvanLot schreef:Voor het publiek en de ruiter leuk, voor de paarden een enorme opgave. Bij de temperaturen van Tokyo echt niet te doen.
Welk publiek? Er zat geen hond in het stadion. En de tv? Hoeveel mensen hebben het (live) gezien? 0,05% van de wereldbevolking? Gaat nergens meer over, deze sport. Zelfs niet met ‘echte’ ruiters en toppaarden. En sporten in Tokio in juli augustus is net zo achterlijk als een WK Voetbal in Qatar (tot u gebracht door slavenarbeid van de stadionbouwers). Maar alles voor de $$$$$
DuoPenotti schreef:Maar ik vermoed zomaar dat bij de manege of de moderne vijfkamp op niet olympisch niveau de hindernissen lager staan.
Hier staan ze 120, dat is toch wat anders 90. Ook voor het paard om een ruiterfout op te vangen.
Plus_en_Min schreef:https://www.eurosport.de/moderner-funfk ... ideo.shtml
Hier wordt uitgelegd (in het Duits) waarom ze niet met een reservepaard mocht starten.
Wat ik ervan begrijp is dat als het paard bij de vorige ruiter 4 keer had geweigerd, ze recht zou hebben om van paard te wisselen.
De ruiter voor haar, had echter 3 weigeringen en bij het opnieuw aanrijden van een sprong ging het paard staken/achteruit en is ze dus nooit meer in de buurt van de hindernis gekomen en uiteindelijk uitgebeld ivm de maximale tijd.
Hier is de rit van de andere ruiter op Saint Boy te zien.
https://www.eurosport.de/moderner-funfk ... ideo.shtml