Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:46

Jij ook sterkte met je paardje! Dat we maar weer snel lekker kunt rondhobbelen :)

linda2008

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:12

Ik mag bij de pechvogelclub...
begin februari heeft mijn pony koliek gekregen. Ze is geopereerd aan een dunne darm obstructie en kreeg daarna ook nog een vervelende bacterie en inwendige infectie... Maar ik vind het ineens niet zo erg dat mijn doelen een jaartje moeten opschuiven, want mijn pony heeft het overleefd en we zijn zelfs weer aan het opbouwen onder het zadel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:04

Daar gaan we voor!!
Jij ook een heftig jaar achter de rug dus! Dat je maar snel zo voorspoedig kan blijven opbouwen! Succes!!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:00

Buxy schreef:
Het is al weer even stil in het topic maar ik wil graag mijn doelen nog met jullie delen!

Op algemeen gebied hopen we natuurlijk een fijn en gezond jaar te krijgen, onze eigen stal afmaken en enkele fijne pensiongasten ontvangen!

Voor mijn wedstrijdpaard:
- Z1 startgerechtig aan het eind van het jaar.
- Een B parcours springen, voor Doran een makkie maar met mijn angst heel lastig.
- Wat crosslessen / oefencros rijden.

Voor mijn opa van 20 jaar hoop ik een jaar waarin hij gezond en fit is en we leuke dingen kunnen doen!

Onze 2 jarige hengst komt van het voorjaar uit de opfok thuis, we hopen dit jaar op een fijne basis opvoeding en heel veel nieuwe dingen zien :D

Leuk om zo in de 2e helft van het jaar even terug te kijken hoe we er nu voor staan!
Onze stallen zijn inmiddels in gebruik en we hebben 2 super fijne pensionklanten dus daar zijn we al heel blij mee!

Het wedstrijd gedeelte:
We mogen naar het Z1 en ik denk zelfs dat we dit jaar nog wel Z1 gaan starten :):)
Het parcours springen gaan we denk ik niet redden, door de corona heeft het springen wel een heel poos stil gelegen. Wel zijn we momenteel wel weer lekker bezig en hoop ik wel binnenkort in het BB te starten! :+
De crosslessen en oefencrossen zijn wel gepland, gister, zondag, 6 september, 20 september dus daar zijn we wel lekker mee bezig!!

Opa is gelukkig nog steeds fit en gezond en de 2 jarige is inmiddels thuis, geen hengst meer en zijn we lekker mee aan spelen!

Op naar de laatste maanden al weer 8-)

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:51

Mijn doel was dit jaar ervaring opdoen op concour met mn pup, maar omdat we met sprongen vooruit gaan toch maar een startkaart aangevraagd en over 1.5 week gaan we ons B debuut maken :D

Hoe staat het ervoor met de doelen van iedereen? :)

abbie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:10

abbie_h schreef:
abbie_h schreef:
Mijn doel voor 2020 is om met mijn spring pony het M door te rijden en te kijken of ik met haar nog in het Z kan rijden en met deze pony ook L eventing starten. Met mijn dressuurpony wil ik nog 8 winstpunten in het M1 halen en kijken of ze dan klaar is voor het M2. Voor de voltige moet ik met mijn duo maatje M starten dus dan is ons doel om op de hippiade te starten.

Hoop dat er weer veel mensen zijn die hun doelen in 2020 gaan bereiken

Ik ben ondertussen met mijn springpony in het springen M+9 en en in de eventing L+2 dus daar zijn we lekker op weg ook heb ik met haar de B dressuur doorgereden alleen moeten we nog even oefenen op het wijken en de aanleuning voor het L1. Met mijn dressuur pony sta ik ondertussen op M1+7. Voltige is er dit jaar nog niet van gekomen en de hippiade gaat niet door dus dat word dan maar volgend jaar.

Op zich niet heel veel last gehad van de corona. Wij hebben de paarden aan huis staan en ook online proefjes gereden.

Met mijn springpony heb ik mijn doel zeker gehaald staan nu Z+2 in het springen en M+2 in de eventing. De eventing wedstrijd nog net kunnen rijden voordat er weer geen wedstrijden mochten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:45

melissa_93 schreef:
Mijn doel voor 2020 is uiteraard samen gezond blijven, heel veel genieten en leuke dingen doen.
Afgelopen jaar zijn we in april begonnen in de B en gaan wij met B+26 het jaar uit, met een aantal hele mooie scores in de laatste wedstrijden :)
Begin 2020 hoop ik ons te plaatsen voor de regiokampioenschappen en daarna de overstap te maken naar de L1, en wellicht eind 2020 misschien wel L2.
Daarnaast lijkt het mij leuk om haar nog weer eens in een jonge paardencompetitie te starten, komend jaar dan bij de 5-jarigen :)

[ [url=m/Er43XK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IN1Z1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

De L2 zijn we nog niet aan begonnen, door de Corona helaas weinig gestart en online zie ik voor mij ons geen meerwaarde in. We hebben lekker getraind, veel leuke dingen gedaan en zelfs het springen de laatste 2 maand wat meer opgepakt wat ze ook enorm leuk vind.
Begin dit jaar waren we kringkampioen in de klasse B en haalden we op de regio een mooie 6e prijs :)
Daarna bewust gekozen om haar 2 maand thuis te houden omdat we door de selecties etc best veel op pad waren geweest, begin april stond ons L1 debuut maar die ging door Corona helaas niet door. Begin september het debuut gemaakt en alweer wat mooie resultaten gehaald :D De teller staat inmiddels op L1+9. Zoals het nu lijkt zullen we nog lekker een aantal keer L1 gaan starten en dan van het voorjaar de overstap te maken naar de L2.
Foto's van onze laaste wedstrijd begin oktober voor de 2e coronastop:
We kunnen terugkijken op een mooi jaar, op naar nog veel van zulke mooie jaren <3

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:50

MyWishMax schreef:
Ik hoop eind september weer voor het eerst te starten na een hoop blessureleed. We hebben nu 8 winst in de L2 en eigenlijk was de planning on m1 te gaan starten ( mag versneld promoveren) maar daar zijn we nog niet klaar voor.

Ik hoop voor het einde van het jaar dus M1 te kunnen starten met winst. Maar eerst weer 2 winst per proef in het L2 kunnen halen.

Hier inderdaad eind september weer gestart. Ik heb 3 wedstrijden gereden en in december of januari willen we m1 gaan starten. Nog even verder trainen tot ik vind dat we het aankunnen. Ze beheerst de oefeningen, maar het is nog moeilijk en ik wil dat het wat makkelijker gaat.

L2 afgesloten met 19 winst, dus 10 winst in 6 proeven. De 65% is gelukt, 2 proeven 64% en verder ruim boven de 65 en zelfs een 212 dus 70%.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:36

ginatje schreef:
Ik hoop in de zomer weer een ticket te kunnen bemachtigen voor de Brabantse kampioenschappen, en als ik het red met mijn winstpunten hoop ik in het L1, en anders in het L2. Ik weet dat ze buiten gewoon veel fijner is dus ik ga er van uit dat dat gaat lukken. Aan het einde van 2020 wil ik M1 startgerechtigd zijn.

Altijd fijn om doelen voor jezelf op te schrijven. Succes iedereen :)F

Dit zijn wij:

[ [url=m/mqBH5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk om dit zo terug te lezen. Helaas niet het jaar gehad waar ik op heb gehoopt qua wedstrijden, en ik denk dat ik hierin vast niet de enige ben. Een ticket voor de Brabantse kampioenschappen zat er helaas niet in, aangezien we vanaf maart natuurlijk geen wedstrijden konden rijden. De selecties en regiokampioenschappen gingen niet door. Toen we in juli wel weer meetmomenten mochten rijden ben ik dus ook gelijk L2 gestart. Twee meetmomenten meegepakt en toen begonnen de gewone wedstrijden weer. Fijne proeven kunnen rijden met mooie scores boven de 65% en in de prijzen. Toen begon het indoor seizoen maar helaas gooide Corona weer roet in het eten en gingen de selecties niet meer door.

Mijn doel was om aan het einde van 2020 M1 startgerechtigd te zijn, dit is ons gelukt. We hebben de punten binnen maar omdat we zo weinig gestart hebben blijf ik het zomerseizoen lekker L2 rijden, en hopelijk gaan de selecties en de regiokampioenschappen dan eindelijk wél door en kunnen we daar weer lekker voor gaan! *\o/*

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:04

nessinator schreef:
Ik heb de kans gekregen een geweldige pony te rijden, en voor mijn paard gaat dressuur dit jaar op een laag pitje (we trainen wel maar niet meer richting wedstrijden). Doelen blijven eigenlijk hetzelfde, maar dan niet meer met 1 paard.

Madelief: L2+1 dressuur (nu B+0)
Stinky: endurance klasse 2 startgerechtigd (nu klasse 1 +0)

Wow, was dit mijn doel voor dit jaar?!? Het moge duidelijk zijn dat er vanwege Corona ook voor mij niks van gekomen is.
Madelief is nog steeds B+0, gaat dit jaar denk ik ook niet meer veranderen. Ik heb me van de zomer op endurance gefocust met haar, waardoor ik geen dressuur ben gestart. Ik wil met haar per se op 'wedstrijd', dus ergens anders, want ze is op vreemd terrein echt drama, dus daar is nog veel winst te behalen.
Stinky staat al sinds maart stil. Er zijn in de tussentijd ook maar een paar wedstrijden geweest (3 in totaal in de klasse 1 geloof ik), dus de teller blijft steken op Klasse 1 +1 (dus bijna halverwege mijn doel, toch nog :D)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:14

KirstenHorse schreef:
KirstenHorse schreef:
Jaa, leuk! Ik heb zoveel zin in 2020 *\o/* Ik heb het geluk met een manegepony te mogen starten en we doen het helemaal niet onverdienstelijk tussen de paarden. We mogen alleen thuis starten dus ik heb 6 wedstrijden per jaar.

Wij sluiten dit jaar af met L2+2 en voor komend jaar hoop ik de punten binnen te hebben om M1 te mogen starten. Wie weet zelfs alvast een M1 proef proberen :o

Wij zijn inmiddels L2+11 en gaan morgen als oefening een M1 proefje filmen en insturen *\o/* Volgende week zaterdag is dan ons 'officiële' debuut in het M1.

En dan ben je een jaar later ineens M1+8 *\o/*

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:44

Het doel van 2018 was Z2 starten, helaas hebben we wat pech gehad met blessures dus zijn we daar helaas niet aan toe gekomen. We zijn inmiddels wel Z2 start gerechtigd en we hebben een begin gemaakt om de vliegende wissels erop te krijgen.

Het doel van 2019 is dan ook Z2 starten.. ik hoop met de start van het outdoor seizoen maar wellicht is dat wat te vroeg..

En nu zijn we alweer bijna 2020.... ik loop wat achter mijn doelen aan inmiddels... We hebben 18 winstpunten in het Z1, maar het Z2 is er nog steeds niet van gekomen. Afgelopen jaar geen wedstrijden kunnen rijden omdat ze zeer ernstig ziek was.. bijna half jaar stil gestaan.. maar gelukkig ze is er nog en alles doet het weer *D

We zijn dan ook inmiddels alweer op volle kracht bezig... Het doel voor 2020;

Plezier hebben, genieten, boscrossen.. en oja toch wel weer hard aan het trainen om wedstrijden te starten. We hopen komende outdoorseizoen in eerste instantie gewoon weer voor de lol Z1 te starten.. en we trainen hard voor het Z2.. en daar durf ik geen uitspraken over te doen.. we zien wel.. genieten staat voorop!