Mijn naam is Marjolein ik ben 28 en heb een 10 jarige Fries die ik 5 jaar in bezit heb (met een tussenpose van een jaar waardoor ik haar door omstandigheden heb moeten verkopen. ). Ik heb toen na een jaar de mogelijkheid gekregen om haar weer terug te kopen want het klikte niet met de nieuwe eigenaar. Kortom ze heeft toen een jaar eigenlijk stilgestaan, ruim 150 kilo te zwaar haar weer terug gekocht. En we konden weer helemaal opnieuw beginnen door de nare ervaringen onder het zadel die ze heeft gehad in dat jaar op de momenten dat ze wel werd gereden.
2018 was voor mij het jaar dat we weer wedstrijd zouden starten, maar wij kregen de mogelijkheid voor een nieuw huis, paard moest verhuizen van stalling plus ik kreeg een ongeluk met mijn arm waardoor mijn pezen zijn afgescheurd en ik een half jaar niet mocht rijden. Dus 2018 is helemaal mis gelopen.
Ik heb keihard getraind om eerder dan dat half jaar weer op het paard te mogen zitten en dat is me gelukt. Na 3.5 maand zat ik er voor het eerst weer op. Dit was eind november. Ik ben ook weer fanatiek aan het lessen dus ik zou nu zo graag in Maart mijn eerste wedstrijd weer willen rijden.
Helaas heb ik ook niet de beschikking over een eigen trailer, en ik vind dat mijn vriend (die graag op vakantie mag) na 3 jaar ook wel weer eens samen op vakantie mag gaan. Dus ik vermoed dat ik qua uitgaven ook niet eerder dan in oktober weer een trailer kan aanschaffen.
Dat zou dus betekenen dat ik eerst afhankelijk ben van anderen qua vervoer. Wat opzich moet kunnen, maar wel lastig is.
We zijn 3 jaar geleden voor het laatst gestart. 5 winstpunten in de B. Helaas ging het starten niet echt denderend. Ik was vaak erg zenuwachtig zodat ik er niet aan durfde te rijden. In het buitenseizoen kreeg ik haar redelijk de baan door, maar binnen bakken waren echt drama.
Ik ga er wel vanuit dat dit misschien iets beter gaat, want ik kan haar er momenteel veel beter aanrijden als ze kijkerig is, maar toch ben ik wel weer bang dat dit ook gaat meespelen.
Ik kan er alleen maar op 1 manier achter komen en dat is toch door lekker te starten.