Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Uiteindelijk echt een goede les gehad, ze begint zo goed te lopen! Bizar gewoon. De galop wordt nu steeds meer een nette ontspannen galop, goed aanspringen en relaxed. We gaan vanaf januari 1x in de maand ongeveer wedstrijdjes meepakken voor de ervaring en dan komen die puntjes vanzelf wel een keer.
Ze heeft dus enorme uitdaging nodig, dat maakt haar wakker en actiever. Gehoorzaamheid wordt steeds beter, al blijft dat soms wel een dingetje hoor haha.
.
! Ghostattack schreef:Leuke pony Loveskiara, welke afstamming? Echt een typisch New Forest koppie zit erop haha.
Maar de fokkers hebben niks vastgelegd bij het stamboek, dus officieel geen papier, maar wel alles bekend. Dekking ook. Wilde het papierwerk eerst allemaal afgerond hebben, maar vind het nu niet meer zo belangrijk eigenlijk. Hij is ruin, wat kan ik er verder mee? Tja.. Geen idee, hij gaat er niet beter door lopen 

Stalgenootje is wel bereid hem bij te rijden. Moet nog even nadenken of ik dat doe, want ze zal niet altijd kunnen wanneer ik wel kan en dan moet ik haar alleen durven te laten met hem. Pony is super braaf, daar niet van, maar moet dan aardig de grens opzoeken met mijn vertrouwen in andere mensen. Eerste keren blijf ik er sowieso nog bij, dan moeten we echt nog tijden en dagen afspreken dat we beiden kunnen. Maar daarna is het waarschijnlijk makkelijker als ze niet op mij hoeft te wachten.
In de rijbak mag niet gelongeerd worden helaas.
. Saar88 schreef:Roze jasje is super gaaf inderdaad! Foto's Hananass
Het klinkt alsof de meesten van jullie al een stukje verder zijn dan ik. Heb geen haast, maar het begint wel te kriebelen. Voorlopig eerst eens wat meer op twee teugels lopen, een keer op ander terrein oefenen..
Grappig trouwens dat vrijwel iedereen met jonge paarden wijken, schouder binnen/buiten etc. al meepakt. Staat hier ook op de planning ivm rechtrichten en eenzijdige beenhulpen aanleren.
ik moet nog beleren
Saar88 schreef:Roze jasje is super gaaf inderdaad! Foto's Hananass
Het klinkt alsof de meesten van jullie al een stukje verder zijn dan ik. Heb geen haast, maar het begint wel te kriebelen. Voorlopig eerst eens wat meer op twee teugels lopen, een keer op ander terrein oefenen..
Grappig trouwens dat vrijwel iedereen met jonge paarden wijken, schouder binnen/buiten etc. al meepakt. Staat hier ook op de planning ivm rechtrichten en eenzijdige beenhulpen aanleren.
De basis moet ik er echt nog beter in krijgen bij mijn merrie.
Ik vind het leuk dat ik al deze leerprocessen met mijn paard kan doorlopen (aangekocht als driejarige).
!

.
!