B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:37

Hey, ik meld me hier ook maar even. Ik heb tot nu toe 1 keer een B parcours gestart, dus ik speel wat vals :P we hebben Nu dus ook 1 winstpunt in de B haha

Ik rij op Larissa, ze is bijna 7 jaar oud en ik heb haar zelf beleerd. Het heeft een hele tijd geduurd tot ze het springen door kreeg en leuk vond. Er dwars doorheen, er veeeel te overdreven overheen, niet in de buurt van de hindernis willen komen, veeeel te hard naar de hindernis gaan, we hebben het allemaal wel gehad :') Maar nu begint het kwartje te vallen! Op onze eerste wedstrijd zij zelfs de jury dat het een opvallende springpony was, verbaasde ik me nogal over :D hier maar even een foto van LarissaAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag gaan we weer eens een keertje BB en B doen, op de Welsh sportdag Noord. Ik verwacht er echt niks van, aangezien ik er nog niet zo lang weer opzit na een behandeling van de osteopaat haha. Oja, en we rijden inmiddels L1 dressuur, waarbij de teller na 1 wedstrijd alweer op drie winstpunten staat :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 17:38

Change3x schreef:
Shelly21 schreef:
Welkom! Ja grappig die dressuurpaarden. Ik heb afgelopen jaar ook een dressuur paard bijgetreden voor iemand . Dit was een Samba hit maar springen kon hij echt goed!

Dat is die bruine met heeel veel haar toch? Oogt en beweegt ook niet als dresuurpaard! Niet verwacht dat hij dat was. :=

Haha ja klopt! Dat is toch echt een samba hit. Was dan ook niet geschoren hoor van de winter.

Afbeelding
Winter

Afbeelding
Zomers (beetje welvarend dik hahaha)

Afbeelding
Een van onze eerste spongen

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:58

Ik zou ook graag willen beginnen met springen, nu doen we eenmaal per jaar mee op een onderlinge wedstrijd, maar waar kan je beginnen met een BB springparcour(omgeving Utrecht)? Voordat ik een startpas aan ga vragen.

Shelly21

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 21:05

Hier in mijn buurt is we bijna bij elke wedstrijd wel een BB rubriek!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:35

Utrecht heb je veel zitten ook. Zoals stal Laseur in Soest, Groenendaal in Bunschoten en zo nog wel wat meer.
Welkom iedereen :)

Heb afgelopen zondag met mijn andere paard ook B gesprongen (ben daar al L mee maar hadden een half jaar niet gestart door angst van mijn kant). Tweede wedstrijd was dit weer en twee keer tweede!
Met de andere ga ik eind van de maand weer op stap.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:03

Wat leuk zeg al die mensen die ook B gaan springen :D

Ik ben vooral heel angstig met springen, en mijn paard is ook wat onzeker dus wij moeten nog wel groeien. Vandaag weer balkjes gegalopeerd en dat ging niet heel verkeerd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:03

Laura: netjes van je prijzen! Hopen dat Mick niet weer zo erg gaat spoken en je binnenkort ook weer lekker L kan starten. Waar start je Gismo eind van de maand?
Larissajulia: leuke pony. En dan mag je toch trots zijn, als de jury het een opvallende springbouw vindt?!
Nikkietjuh: wat een gaaf paard :~
Glenstorm: sympathieke combinatie zijn jullie. Leuk dat je DGK studeert! De vriendin waarmee ik mijn paard deel doet ook DGK :)
Heeee Nina *\o/* Jij en Beau hebben al zo veel bereikt in een jaar! Die WP komt er echt wel :)
Saraviavia: sympathiek paard heb je te rijden :j
Change: wat een leuk paard en ze pakt het goed aan, zo te zien.
SteffiY: wat vervelend dat je zo bang bent geworden. Gewoon stapje bij beetje weer opbouwen en vooral plezier houden!
Casarell: talentvol paard :j Ben je al helemaal hersteld van je val?

Hoi :wave:
Ik heb vanavond weer gesprongen met mijn paard. Hij pakte heel fijn aan, gaf echt een goed gevoel. We zijn wel klaar voor onze rentree over twee weken :D De eerste paar keer springen na zijn blessure waren echt inkomen, hij was heel hectisch en ik liep te prutsen, maar ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat we weer terug zijn op niveau <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe vaak springen jullie eigenlijk met je paard(en)?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:10

Netjes @paljaslaura!

@steffii dat komt vanzelf wel hoor denk ik! Fijn dat het balkes galopperen goed ging!

@Sofie, fijn dat het springen zo fijn ging! Ziet er netjes uit en lijkt me een fijn paard!

Ik spring zelf hooguit 2 keer in de week eigenlijk, maar dat zit wat tussen Mn oren :') ik heb namelijk het idee dat de pony enorme spierpijn zal hebben de dag na het springen, ondanks dat dit nog nooit zo is geweest haha. Ach ja, beter iets te voorzichtig :') :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 06:13

Ik durf vaak wel meerdere keren werken met balken/cavaletti of lage (50cm) sprongetjes. Ik heb wekelijks met 1 paard training en dan in het weekend wedstrijd :) Hangt er dus een beetje vanaf met wie ik wedstrijd rij. Mijn weekplanning is altijd nogal een puzzel :+

Edit: Dit is niet voor de 4-jarige haha. Eerder voor de oudere paarden :) De 4-jarige rijd ik op de moment zelfs amper 2x per week :+

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:19

Jeej wat gaan jullie hard!

Hier in brabant wordt ook bijna overal BB uitgeschreven. Oefenspringen is wel een stuk minder geworden. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Die van mij heeft echt nog even tijd nodig om het parcours te zien en die tijd heb je niet als je meteen BB start. Maar goed aan de andere kant hij zal het toch ook een x moeten leren.

Ik spring eigenlijk niet meer dan 1x in de week. En dat is dan nog de ene week crosstraining en de andere week springtraining. Wedstrijd komt hier dan extra bij. Meer kan ook eigenlijk niet als ik nog een galoptraining, dressuurmatig rijden en een vrije dag wel meenemen. :+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:25

Ik spring eigenlijk alleen op concours, mijn paard kan fantastisch springen en heeft alleen nog wat meer routine nodig. Hij springt in de B regelmatig boven de staanders uit, dus hoogte is het probleem niet. Nou is het wel zo dat hij eigenlijk elke week wel een rondje springt op concours deze maand, dus dan vind ik het niet nodig om thuis ook nog te springen. Wel ga ik voor het eerste concours als ik een paar weken niet gestart heb thuis springen, maar eigenlijk rij ik thuis alleen maar dressuur.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:31

Hier even een dipje.
Gezondheid werkt niet mee en vooral bij dit koude weer heb ik mega last van mijn lichaam.
Maar goed we hebben geen haast dus opzich geen ramp :)

Mevrouw moet wel nodig eens getoilleteerd worden.
Dit heb ik volgensmij als laatste gedaan 5 jaar geleden want haar manen zijn enorm lang _O-

Ik hoop dat ik morgen of overmorgen weer eens erheen kan als het mee zit.
Dan zal ik voor de grap eens een voor en na foto maken :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:45

Wat leuk dat iedereen zo verschillend traint :D

Mijn merrie en ik reden dus altijd dressuur(4-5x per week, 1x longeren, 1/2 dag vrij). Maar sinds we het springen een beetje op willen pakken wil ik proberen 2x per week te springen/balkjes, 2x dressuur en 2 daagjes vrij of 1 daarvan longeren.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:57

Dat is wel vervelend tijger dat je lijf niet meewerkt. Komende tijd wordt het wel beter weer dus hopelijk heb je er dan minder last van.
Oei manen tot aan de knieen := Heb je wel eer van je werk :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:48

Nou Sofie... ik heb dus nog steeds last van mijn nek.. :x
Maar pijnstillers en warm houden is dé manier om het draaglijk te maken.
Dus hier gaan we maar even mee door, terwijl paardlief aan de longeerlijn zijn werk maar moet doen.
Normaliter rij ik hem 2x dressuurmatig, en doen we 1x springen.. en dat gaat hard zat.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:17

SteffiiY schreef:
Wat leuk dat iedereen zo verschillend traint :D

Mijn merrie en ik reden dus altijd dressuur(4-5x per week, 1x longeren, 1/2 dag vrij). Maar sinds we het springen een beetje op willen pakken wil ik proberen 2x per week te springen/balkjes, 2x dressuur en 2 daagjes vrij of 1 daarvan longeren.

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:32

Is er ook een website waar alle BB parcouren opstaan?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:34

Ik wil mezelf hier ook graag melden :)

Ik ben Sanne en ik heb een 9jarige merrie Diva (v. Zurich). We springen eigenlijk altijd al wel, maar nog niet officieel. Ik ben een paar keer BB met haar gestart, omdat we toen nog geen winstpunt hadden in de dressuur en we hebben ook al oefenspringwedstrijdjes gedaan op 1m en 110. We gaan nu om de week naar springles en ik wil eerst even alles goed bevestigd hebben en veel controle voor ik mijn debuut ga maken. Sinds ik een paar jaar geleden in een dubbel gevallen ben met paard en al moet ik vaak nog steeds over m'n angst heen komen, als ik in een lekker ritme zit heb ik er geen moeite mee.

Dit zijn wij

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:46

Dat gaat wel goed komen met je leuke schimmel Sanne!
Oei vervelend Casarell :(
Balen van je lichaam tijger. Ben erg benieuwd naar voor en na foto haha
Lekker bezig Sophie! Ja ik hoop ook dat Mickey nu alles op een rijtje houd haha. Jij weet ook hoe maf ie kan zijn :')

Ik rij ongeveer 1x in de week springen en in de "dressuur" is geen dressuur te noemen maargoed :') nemen we ook wel cavaletti werk mee. Ze hebben dan 1/2 dagen vrij/longeren aan halster en probeer ook nog 1x in de week naar het bos te gaan

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:52

Leuke schimmel zeg, ziet er krachtig uit!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:30

@_Sofie Fijn dat je weer terug op niveau bent! Kan erg lang duren soms.
@Sanne96 Mooi beestje! Snap dat het spannend is dan weer op wedstrijd, maar komt vast goed!!

Ik heb zometeen les met 4-jarige. Eerste keer op ander terrein, eerste keer bij die instructeur (met dit paard) en eerste echte springles met dit paard. Lekker spannend dus. We gaan eigenlijk vooral om een mening, aangezien we een oordeel willen hebben om te kunnen beslissen of we het paard gaan kopen of niet. Ik rijd hem nu zo'n 1-2 maanden en als wij hem niet kopen gaat hij naar andere mensen. Ben erg benieuwd! Mijn dressuur instructeur gaat ook mee, dus na vandaag moeten we het wel weten :j

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:11

paljaslaura schreef:
Dat gaat wel goed komen met je leuke schimmel Sanne!
Oei vervelend Casarell :(
Balen van je lichaam tijger. Ben erg benieuwd naar voor en na foto haha
Lekker bezig Sophie! Ja ik hoop ook dat Mickey nu alles op een rijtje houd haha. Jij weet ook hoe maf ie kan zijn :')

Ik rij ongeveer 1x in de week springen en in de "dressuur" is geen dressuur te noemen maargoed :') nemen we ook wel cavaletti werk mee. Ze hebben dan 1/2 dagen vrij/longeren aan halster en probeer ook nog 1x in de week naar het bos te gaan

Grappig ik doe bijna hetzelfde. 1 keer per week springles met echt parcour, en 1 keer per week dressuurles met dressuurmatig springen. En voor de rest zo vaak mogelijk longeren, en als het kan ook nog 1 keer naar het bos Ik merk wel dat ik serieuzer dressuur moet gaan trainen, want anders ga ik nooit een dressurwedstrijd rijden denk ik :+

@SaraViavia, spannend! Altijd leuk om een nieuw paard voor het eerst mee te nemen naar een ander terrein.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:04

Spannend saraviavia. Hopelijk gaat het goed.

majken en paljaslaura, moet ik dat dan zien als dat jullie maar 2 a 3x in de week rijden?
Ik start ook nog dressuur wedstrijden dus daar zou ik sowieso niet mee weg komen, voor het Z moeten we toch wel een beetje oefenen :+

SUSANNEx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:08

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn paard traint :)
Ik spring eigenlijk echt te weinig, naar 'vergeet' het vaak gewoon. Hier meestal 3x pw dressuur training (waarvan 1x vaak met balkjes/cavaletti's), nog nog 1x pw buitenrit (vaak intervaltraining), 1x pw longeren en 2x rustdag (soms vaker door tijdsnood). Maar wil nu ook wel echt gaan proberen om minimaal 1x per week te gaan springen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:12

Ik spring 1 keer per week en heb bijna altijd balkjes in de bak liggen!

Denk dat ik de merrie zelf 3/4 keer per week rij en mam 1 keer. Het verschilt altijd een beetje. :P

4 jarige rij ik 4/5 keer en dan 10/15 minuutjes.