Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:53

Janine1990 schreef:
Shelly21 schreef:
Ik wou zeggen een fries is warmbloed haha.
Ik start hier ook met een tinker. Ene jurylid kan het waarderen en de ander totaal niet. Ik start op het moment vooral wedstrijden van het tinker stamboek.


Ach, een paard is een paard, zullen we maar zeggen. Van elk merk heb je betere en minder goede paarden. Tuurlijk, over het algemeen is een Tinker qua bewegingen wat beperkter. Maar die kan net zo goed een hele goede proef neerzetten!

Ja zo is het maar net! Daarom vind ik het net zo leuk om met hem te starten dan met een warmbloed. Ik heb wel gemerkt bij een warmbloed gaat alles gewoon net wat makkelijker.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:54

Vorig jaar dit topic ook gevuld en ons doel behaald. Op dit moment zijn we M2 nog zonder winst, we zijn 1x gestart vorig jaar.
Mijn doel is om Z1 startgerechtigd te zijn, danwel in ieder geval een keer gestart te zijn. We hebben het even wat rustiger aan gedaan en wachten nu tot de fysio en de zadelmaker zijn geweest, daarna ga ik hem pas weer rustig oppakken om weer richting starten te gaan.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:25

Mijn doel is om L2 + winstpunten te rijden. Wij gaan in Februari voor de eerste keer L1 starten.
Daarnaast B springen + minimaal 1 winstpunt. We rijden nu nog BB en ik start maar 1x per 2 maanden een springwedstrijd ofzo.

Daarnaast wil ik heel graag een BB cross parcours rijden.....

Geen wedstrijddoel, maar wel een leuke is een strandrit rijden.


Genoeg doelen voor dit jaar dus!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:31

Janine1990 schreef:
Shelly21 schreef:
Ik wou zeggen een fries is warmbloed haha.
Ik start hier ook met een tinker. Ene jurylid kan het waarderen en de ander totaal niet. Ik start op het moment vooral wedstrijden van het tinker stamboek.


Ach, een paard is een paard, zullen we maar zeggen. Van elk merk heb je betere en minder goede paarden. Tuurlijk, over het algemeen is een Tinker qua bewegingen wat beperkter. Maar die kan net zo goed een hele goede proef neerzetten!


Ik zeg ook nergens dat dat niet kan. Alleen gaat het met een warmbloed allemaal iets gemakkelijker en soepeler. Dat geeft ook niets, motiveert me alleen maar meer.

Loic_N

Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-16

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:52

Met mijn KWPN van 8 jaar rijd ik nu l2 +2 dressuur en wil dit jaar graag M2 starten.

Met mijn KWPN van 4 wil ik wat wedstrijd ervaring op doen bij zowel dressuur als springen!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:38

Ik had al gereageerd met mijn doelen maar daar moet ik dit jaar nog wel mee beginnen. Charmeur is nu bijna vier jaar en nog nooit van het terrein geweest om ergens te rijden. Dit ga ik aankomende vrijdag voor het eerst doen. Dit wil ik dan als het goed gaat nog 1 of 2 keer doen en als het goed gaat wil ik me opgeven voor 19 februari in vrouw buurt voor een bb proef.puur voor de ervaring en mijn zenuwen te leren controleren. Als dit na een paar keer goed gaat dan wil ik de b in. Maar dit is een mooie kans voor mij om te zien waar we staan en wat onze verbeterpunten zijn en ook om mijn zenuwen onder controle te krijgen want dat is bij de reden waarom wedstrijden meestal niet goed gaan. Aangezien chameur erg reageert op kijn spanning en zenuwen en daardoor erg onzeker word haat het rijden ook niet goed. Thuis gat het super omdat er dan geen spanning is bij mij dus nu moet ik wel ontspannen omdat chameur anders als een dronkaard door de bak heengaat dus hij leert mij mijn zenuwen onder controle te houden en om daar aan te werken. Daarom ook eerst de bb iets goedkoper omdat je nog geen start kaart hoeft te hebben en ik kan oefenen.... 2 vliegen in een klap. Oh ja en chameurnkan wennen aan de wedstrijden en andere omgegingen

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:36

Meisje2000 ik denk dat na een aantal keer starten je zenuwen ook wel minder gaan worden hoor! Succes!!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:43

Dayanaera schreef:
Meisje2000 ik denk dat na een aantal keer starten je zenuwen ook wel minder gaan worden hoor! Succes!!


Klopt maar dat doe ik dan liever in de bb ivm de kosten. Hoef dan nog geen startkaart aan te vragen en chameur in te schrijven. Scheelt toch weer wat. En voor het zelfde word het niets dan heb ik tenminste geen geld weg gegooid. Gaat het goed dan kan ik altijd nog een startkaart aanvragen. Vandaar dat ik nu eerst ook op vreemd terrein wil rijden alvorens ik de bb ga doen. Dan weet ik hoe chameur reageerd en hoe ik daar op in speel en dan kan ik in de bb echt aan mijn zenuwen werken en hoef ik me niet af te vragen wat chameur zal gaan doen en wat ik dan doe. En bovendien hebben we alle tijd. Mocht ik het nog niet vertrouwen dan begin ik later in de bb. Heb me nog niet opgegeven dus kan het altijd uitstellen. Zit ook echt tussen mijn oren want chameur kennende kijkt hij even rond en is het klaar.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:48

Ik doe dit jaar ook mee!

Vorige zomer heb ik een 7-jarige gekocht die alleen recreatief gereden was en geen wedstrijdervaring had. Die heb ik 3x in de L1 gereden in 2016.
Met mijn 4-jarige (die nu dus 5 wordt) ben ik in november de eerste keer L1 gestart, had ervoor 3 oefenwedstrijdjes gelopen.

Met beide is het doel voor 2017 dus de L2 halen!

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:51

Streven is L2 uit, M1+1. misschien wel iets ambitieus, gezien ik niet 3x per maand op pad ga en het ook nog wel 2/3 maanden kan duren..
Maar anders komen we nooit bij dat Z :D

Overigens nu L2+1.

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:52

Ik hoop voor 2017 dat ik:

~ Een keer een bb wedstrijdje heb gestart met Hurby
~ Een keer een bb wedstrijdje start met Devoded en een oefencross.

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:53

Ik heb een super lief bijrijd puppy paardje waarmee ik in 2017 veel wil gaan ondernemen.

Als eerste zou ik graag een BB dressuur, BB spring en een BB cross willen rijden.
Als het kan zou ik langzaam officieel dressuur willen starten, mocht springen goed gaan thuis, dan zou ik ook een B parcours willen doen. Maar voorlopig lekker rustig aan doen en dingen ontdekken.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 10:55

meisje2000 schreef:
Dayanaera schreef:
Meisje2000 ik denk dat na een aantal keer starten je zenuwen ook wel minder gaan worden hoor! Succes!!


Klopt maar dat doe ik dan liever in de bb ivm de kosten. Hoef dan nog geen startkaart aan te vragen en chameur in te schrijven. Scheelt toch weer wat. En voor het zelfde word het niets dan heb ik tenminste geen geld weg gegooid. Gaat het goed dan kan ik altijd nog een startkaart aanvragen. Vandaar dat ik nu eerst ook op vreemd terrein wil rijden alvorens ik de bb ga doen. Dan weet ik hoe chameur reageerd en hoe ik daar op in speel en dan kan ik in de bb echt aan mijn zenuwen werken en hoef ik me niet af te vragen wat chameur zal gaan doen en wat ik dan doe. En bovendien hebben we alle tijd. Mocht ik het nog niet vertrouwen dan begin ik later in de bb. Heb me nog niet opgegeven dus kan het altijd uitstellen. Zit ook echt tussen mijn oren want chameur kennende kijkt hij even rond en is het klaar.


Geen vriendinnen/kennissen waarmee je een paar keer op wedstrijd kan? Zodat jij zelf ook wat vertrouwt raakt met de gang van zaken aldaar? Voor de BB maakt dat geen verschil, dat is geen compleet andere wedstrijd.

Want zo te horen moet jij vooral aan je eigen vertrouwen werken.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:55

Ik hoop mij definitief te plaatsen voor de regiokampioenschappen in het L1. Daarna ga ik L2 starten en mijn doel is om eind van het jaar M1+1 te zijn. Op zich niet een heel onbereikbaar doel, alleen start ik niet zo vaak en vind ik het L2 al heel serieus rijden :')

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:21

Als de paarden die ik rij dit jaar niet verkocht worden wil ik graag L punten bij elkaar rijden en misschien al een keer M starten :) ik ga ieder weekend op wedstrijd en ga nu L starten. (Springen)

SaraViavia

Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:27

Ik ben waarschijnlijk mijn wedstrijdpaard kwijt aan een buitenlandse koper dus ik kan helaas geen doelen stellen :(:) Vorig jaar was mijn doel L springen en inmiddels zijn we M-springen startgerechtigd. Hier houdt het waarschijnlijk op voor mij met hem..
Dan is het voornaamste doel denk ik toch een leuk braaf jong springpaardje kopen. En anders even wachten met een nieuw paard en eerst mijn 4-jarige Barock-Pinto naar de L-dressuur zien te rijden..

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:30

Dayanaera schreef:
Meisje2000 ik denk dat na een aantal keer starten je zenuwen ook wel minder gaan worden hoor! Succes!!


Klopt maar dat doe ik dan liever in de bb ivm de kosten. Hoef dan nog geen startkaart aan te vragen en chameur in te schrijven. Scheelt toch weer wat. En voor het zelfde word het niets dan heb ik tenminste geen geld weg gegooid. Gaat het goed dan kan ik altijd nog een startkaart aanvragen. Vandaar dat ik nu eerst ook op vreemd terrein wil rijden alvorens ik de bb ga doen. Dan weet ik hoe chameur reageerd en hoe ik daar op in speel en dan kan ik in de bb echt aan mijn zenuwen werken en hoef ik me niet af te vragen wat chameur zal gaan doen en wat ik dan doe. En bovendien hebben we alle tijd. Mocht ik het nog niet vertrouwen dan begin ik later in de bb. Heb me nog niet opgegeven dus kan het altijd uitstellen. Zit ook echt tussen mijn oren want chameur kennende kijkt hij even rond en is het klaar.[/quote]

Geen vriendinnen/kennissen waarmee je een paar keer op wedstrijd kan? Zodat jij zelf ook wat vertrouwt raakt met de gang van zaken aldaar? Voor de BB maakt dat geen verschil, dat is geen compleet andere wedstrijd.

Want zo te horen moet jij vooral aan je eigen vertrouwen werken.[/quote]

Ik weet hoe het eraan toe gaat. Hrb regelmatig wedstrijden gereden dus daar hoef ik niet vertrouwd mee te raken. Het is puur dat ik zenuwen krijg omdat ik dan moet preateren en door de zenuwen vergeet ik te rijden. Het naar mate ik meer wedstrijden rij wel beter maar we zijn een nieuwe combinatie op wedstrijjd gebied dus we moeten elkaar even aftasten.gaat allemaal wel goed komen maar moet er even inrollen. Chameur is nog jong en niets gewend, hij is mijn eerate paard die ik zelf beleerd heb dus extra spannend voor mij

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 11:32

meisje2000 schreef:
Ik weet hoe het eraan toe gaat. Hrb regelmatig wedstrijden gereden dus daar hoef ik niet vertrouwd mee te raken. Het is puur dat ik zenuwen krijg omdat ik dan moet preateren en door de zenuwen vergeet ik te rijden. Het naar mate ik meer wedstrijden rij wel beter maar we zijn een nieuwe combinatie op wedstrijjd gebied dus we moeten elkaar even aftasten.gaat allemaal wel goed komen maar moet er even inrollen. Chameur is nog jong en niets gewend, hij is mijn eerate paard die ik zelf beleerd heb dus extra spannend voor mij


Aaah, ja, dat is lastig...
Maar je moet niet presteren, je moet plezier hebben! Als je plezier hebt, komen die prestaties wel hoor!
Is een stukje mindset die je toch even moet omschakelen.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:45

Ik ga er ook heen met het doel geqoon lekker rijden en met inrijden is er ook nog niets aan de hand. Zodra ik de baan in moet gaat het mis, dan weet ik dat er een jury is en dat er mensen op mijn letten. Dat stukje moet ik dus loslaten. Dat weet ik ook maar het weten en het doen zijn twee verschillende dingen. Maar we werken er aan

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (Belgiƫ)

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:47

Mijn doel is om dit jaar eens een volledig wedstrijdseizoen te kunnen rijden zonder blessures en zo onze Prix St. Georges proef ook echt netjes afgewerkt te krijgen.

IpilyaNL

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:55

Mijn doel voor 2017:
Na mijn zwangerschap mijn figuur snel weer terug te hebben
Mijn nieuw rijjasje aan te laten meten.
in september te starten met wedstrijden
M2 uit gereden te hebben, sta nu op +4 :-D dus ik heb een vliegende start.

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:04

Leuk topic.

Mijn doelen zijn om me paarden blessure vrij te houden.

Me paard minimaal 1 x Z1 te starten. We zijn nu M2+2. Zou haalbaar moeten zijn.

Verder met mijn B pony eens aangespannen wedstrijden te rijden.

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:16

Ik rij nu met mijn 6 jarige B dressuur (twee keer 1 proef gereden) en BB springen. Lijkt mij mooi om aan het einde van het jaar L springen te mogen starten en L1 dressuur. Met dressuur start ik alleen het indoor seizoen en springen doen we +- 2x in de maand :)

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:28

Ik heb even een vraagje, tis mij nooiy duidelijk geweest maar er is nu ook BB in de dressuur.

Heb je hier een startkaart voor nodig ja of nee?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:32

Er iss bb in de dressuur en daar heb je geen startkaart voor nodig. Je kunt er dan ook geen winstpunten in krijgen. Je kunt het zien als een impulswedstrijd om te kijken of je toe bent voor een b proef zeg maar. Handig als je net als mij een jong paard hebt en of voor alvast ervaring op te doen