KNHS laat inschrijfgeld en prijzengeld vrij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:17

Ik ben bang dat dit weer heel erg het verschil gaat benadrukken tussen 'arm en rijk'. Bepaalde wedstrijden zullen dus niet meer voor mensen haalbaar zijn. Dat vind ik een zeer onsportief vooruitzichbaar en hoop dat dat meevalt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:20

nou dan kan denk ik de rijvereniging hier wel in gaan pakken. Wedstrijden zijn de laatste jaren daar steeds minder en minder in aantal geworden. Dit jaar zijn er zelfs 2 grote wedstrijden afgelast vanwege te weinig opgave.
Als ik dan ook nog eens bedenk dat het een vereniging is die ongetwijfeld zo dom zal zijn om het inschrijfgeld te gaan verhogen ipv laten zakken (vereniging heeft al jaren problemen gelijk te draaien op wedstrijden...laat staan winst) en dat zou dan denk ik toch wel de doodssteek worden voor de vereniging.

Maar we zullen zien. Wie weet valt het mee

Ik zie wel dat sommigen bij goedkope verenigingen zitten; 8 euro voor een B proef bij de paarden lees ik net.....9 euro zag ik ook al voorbij komen.
Hier betaal je sowieso 10 euro voor zo'n proef, soms 12,50.
Maar die goedkopere verenigingen zitten waarschijnlijk in een regio waar sowieso al meer wedstrijden te vinden zijn binnen een bepaalde straal.

Nibbit

Re: KNHS laat inschrijfgeld en prijzengeld vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:27

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen ;)

We hebben hier in de zomer kringwedstrijden met 6 euro per start en alleen linten. Ideaal!

In de omgeving ook een ver. die 12,50 per proef vraagt en waar de gebruiksvoorwerpen imo niet in verhouding staan :( bijv een windlicht of andere prullaria van de action...
Hoop niet dat dat de trend wordt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:40

Hier dus juist wel veel verenigingen met een eigen locatie. Vandaar mijn vraag.

Vind het overigens wel heel interessant wat er zo bij komt kijken. :j

Roosje denk eerder dat er een verschil tussen amateur en prof zal gaan ontstaan. Ben benieuwd wat er op wedstrijden als de Almelose Ruiterdagen gebeurd qua inschrijfgeld. Veel deelname goede accomodatie....

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:18

Amateur of prof zegt nog niks over de dikte van je portemonnee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:29

Pcies, juist voor de prof kan het vrij prijzig worden, aangezien die toch vaak met een vrachtwagen vol paarden komen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:54

Ik verwacht ook dat de prijzen zullen stijgen. Wie denkt dat er voor een eenvoudige wedstrijd/accomodatie ineens minder startgeld gerekend gaat worden is naief. Het gaat alleen maar duurder worden en reken er maar niet op dat er meer prijzengeld wordt uitgekeerd.
Misschien alleen de echt exclusieve wedstrijden maar de gewone basisruiter zal hier weer de dupe worden en de rekening gepresenteerd krijgen.
Waar is de tijd gebleven van 5 en 7,50 GULDEN per proefje?

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:18

Mss kunnen ze beter een plafond instellen ipv vrijlaten van de prijs.

En dan de volgende vraag, wordt de afdracht, kosten jury ed gerelateerd aan de startprijzen of blijven die vast? Anders is er nog geen sprake van de zogenaamde vrije marktwerking omdat er een minimale omzet moet zijn om uit de vaste kosten te komen.

Denk dat het prijzengeld dan ook een bepaald % van de inschrijfgelden moet worden en uitgekeerd in geld. Dus geen halster uit de eurobak.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:30

Ik zie hier een aantal mensen reageren over de bijdrage die een jury krijgt.

De bijdrage die een jury krijgt moet voldoen aan de eisen voor een vergoeding voor vrijwilligers, anders heb je een loondienst overeenkomst en krijg je te maken met de belastingdienst.
https://www.knhs.nl/officials/vergoedin ... willigers/

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:34

Ik denk dat het heel erg ligt aan je regio. Als ik in onze regio kijk (Breda/Tilburg) zijn er zo veel locaties en organiserende verenigingen, dat je misschien wel een leuke marktwerking krijgt. Als je in een regio zit met minder locaties, dan betwijfel ik of het er goedkoper op gaat worden

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:35

dus als je niet zoveel geld te besteden hebt kan je straks alleen nog starten op armzalige wedstrijdjes met mindere accommodatie, slechte zaak, vind dat iedereen recht heeft op ook de grotere wedstrijden met goede bodems.
de paardensport wordt al steeds duurder, zo is het toch niet leuk meer!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:39

Suzanne F. schreef:

Dat is het bij ons sowieso al heel lang niet meer. €10 á €12,5 per proefje is 'normaal'.
Mijn verwachting is dat de kleinere/minder luxe organisaties wat minder zullen vragen en ook minder prijzengeld/voorwerpen. En dat de grotere/luxere locaties meer zullen vragen en dus ook meer prijzengeld kunnen uitgeven. Mensen kunnen dan zelf 'aangeven' en beslissen waar de behoefte is.

Bij ons zie je nu al dat de goed geregelde, grotere concoursen veel mensen trekt. Ondanks dat ze meer startgeld vragen. Daar in tegen is het prijzengeld ook veel hoger dan de reguliere concoursen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:10

nuka schreef:
dus als je niet zoveel geld te besteden hebt kan je straks alleen nog starten op armzalige wedstrijdjes met mindere accommodatie, slechte zaak, vind dat iedereen recht heeft op ook de grotere wedstrijden met goede bodems.
de paardensport wordt al steeds duurder, zo is het toch niet leuk meer!

Die locaties moeten ook ergens van betaald worden toch? Is logisch dat je voor een betere accommodatie ook meer betaald, want die hebben ook meer geïnvesteerd. Is net als met pensionstalling. Hoe meer luxe, hoe meer je betaald....
Dus dat verschil begrijp ik wel. Maar dat betekent niet dat er geen kleinere/goedkopere wedstrijden meer zullen zijn toch? Als daar gewoon genoeg animo voor blijft.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:52

Roosje_ schreef:
Amateur of prof zegt nog niks over de dikte van je portemonnee ;)

Dat klopt maar profs hebben vaak wel meer middelen tot hun beschikking. Denk ook aan sponsoren, betere paarden, betere trainers, veel meer ervaring.. Waardoor ze ook vaker in de prijzen vallen. Wedstrijden bij goede accomodaties met een hoger inschrijfgeld en vaak dan ook leukere prijzengelden zullen voor de profs dan dus aantrekkelijker zijn.

Plus het is al vaker gezegd als inschrijfgeld niet in balans is met o.a. de prijzen zullen veel ruiters er niet eens gaan starten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:14

Tel daar ook eens bij op het "oh, niet teveel winstpunten geven hoor juryleden"-beleid van de afgelopen jaren :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:51

Ik weet niet hoe je daarbij komt, Dees, maar ik heb dat op geen enkele bijscholing gehoord, noch ben ik op de vingers getikt vanwege teveel winstpunten ;)

Ik ben benieuwd wat er met de inschrijfgelden gebeurt.
Ik denk dat accommodaties die wachtlijsten hanteren de prijzen wel omhoog zouden kunnen doen.
Maar voor het overige, verwacht ik het niet.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:47

Heeft de KNHS al verteld wat de startkaart gaat kosten in 2017..... en wat over de afdracht die per combinatie naar de KNHS gaat?

Ik krijg het gevoel dat eerst het 'goede' nieuws naar buiten komt, komt volgende week het vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:49

Suzanne F. schreef:
Ik verwacht ook dat de prijzen zullen stijgen. Wie denkt dat er voor een eenvoudige wedstrijd/accomodatie ineens minder startgeld gerekend gaat worden is naief. Het gaat alleen maar duurder worden en reken er maar niet op dat er meer prijzengeld wordt uitgekeerd.
Misschien alleen de echt exclusieve wedstrijden maar de gewone basisruiter zal hier weer de dupe worden en de rekening gepresenteerd krijgen.

1996, mijn ponytijd -O-

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:53

Psydoxy schreef:
Heeft de KNHS al verteld wat de startkaart gaat kosten in 2017..... en wat over de afdracht die per combinatie naar de KNHS gaat?

Ik krijg het gevoel dat eerst het 'goede' nieuws naar buiten komt, komt volgende week het vervolg.

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:08

Subtop is inschrijfgeld 17,50 euro per proef en de prijs is ja... Een lintje en als je geluk hebt idd een halster uit de grabbelbak....of wat een sponsor geeft!
Prijzengeld is zelden.
Paardensport wordt echt een elite sport ! Als jij niet de hoofdprijs betaald voor het terrein loop je meer risico op blessure ..??-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:51

Nabster schreef:
Dit gaat een kwestie van vraag en aanbod worden vrees ik. Simpele economie. Jammer, rijden is al duur genoeg.

Als je dit zo goed weet, dan weet je ook wat het gevolg wordt wanneer aanbod en vraag niet aan elkaar voldoen... En dan is het niet zo heel erg vreselijk jammer hoor...

Enige die hier mijns inziens een fair point heeft is Nuka, maar daar heb je zelf natuurlijk ook een aardig aandeel in... Je kan immers zelf kiezen of je op wedstrijd gaat....

Wat betreft een plafond, jongens... dat was er... Er was een maximum, met daar aan gehangen een minimum aan prijzen... Werkte kennelijk niet...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:37

Wij betalen al jaren € 12,50 per proef op onze vereniging. 1 x per maand wedstrijd, helemaal vol van 9.00 tot ongeveer 20.30. 'S winters 1 rijbaan en 's zomers 2 rijbanen. Prijzen: een rozet en een kleine beker. Maar door de ruime accomodatie met agterbergbodems binnen en buiten zijn de wedstrijden heel snel vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:49

Electra63 schreef:
Wij betalen al jaren € 12,50 per proef op onze vereniging. 1 x per maand wedstrijd, helemaal vol van 9.00 tot ongeveer 20.30. 'S winters 1 rijbaan en 's zomers 2 rijbanen. Prijzen: een rozet en een kleine beker. Maar door de ruime accomodatie met agterbergbodems binnen en buiten zijn de wedstrijden heel snel vol.

Met een goede accomodatie hoef je ook niet zo bang te zijn mits je geen gek inschrijfgeld gaat vragen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:03

Ik verwacht zelf geen al te grote veranderingen bij de kleine reguliere wedstrijden.

Wellicht dat het prijzengeld enkele euro's veranderd.

Het voordeel van onze regio is dat je per jaar een kringkaart kunt kopen voor €30,- en kun je gratis alle kringwedstrijden meerijden. Zowel springen als dressuur. Gemiddeld rond de 10 wedstrijden per jaar.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:00

Hier (regio zuid west nl) ook genoeg waar je 11,- / 12,50 betaalt en een beker met lintje krijgt...

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.