101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:54

Het juryhokje.... Vandaag opnieuw drama, en meer drama, en oeps andere jury, opnieuw drama...
Nee ik heb er vandaag geen rust in kunnen rijden,en dat heb ik aan mijn punten gemerkt ook. Volgende keer beter.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:05

"De jury wilde mijn paard kopen en was meer geïnteresseerd in de vraagprijs, dan in de rest van de proef."

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:08

CalipsoLover schreef:
"Mijn paard is gevlekt"

Zo ben ik een keer door een starter beschuldigd van haar slechte punten omdat ik op mijn bonte bijrijdpaard rond reed en haar paard 'bang' zou zijn voor mijn paard :')

Het paard stond daar op pension dus ik reed in dezelfde bak waar de starters los reden. Daar begonnen de opmerkingen al. Ik vond het wel prima zo en het was vrij druk dat ik dacht, ga jij maar lekker je proefje oefenen, ik ga wel weg met 'm'n dikke bonte'...

Dus ik stap rustig uit op de oprijlaan, zo'n 20 meter van de bak vandaan waar deze starter haar proefje rijdt, komt haar 'groom' woest aanrennen dat ik nu echt moest weggaan want het paard was bang voor koeien en dat hadden ze nu al voor de tweede keer gezegd...

Hardop gelachen en gezegd dat dan vast heel lastig was om rustig te kunnen starten. Of gingen ze de startlijst af om te kijken of er geen bonte meedeed... Heel bijzonder volk zit er tussen :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:11

'springen ligt ons beter'
'het is een tuiger'
'ik heb een nieuw sjabrakje'

(overigens: gehoord, geen eigen excuusjes dus)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-04-16 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:14

Mijn excuus was ooit nog tijdens de ponytijd.
Ik reed in de L1 en het begon heel netjes.
Totdat mijn broertje met onze andere pony op het losrijd terrein kwam, en de pony's naar elkaar begonnen te hinniken.
Ha Ha, ik werd ook kwaad en afgeleid natuurlijk.
Dus de punten gingen van allemaal 7 en 8 de eerste helft van de proef, naar allemaal 4 en 5 de tweede helft van de proef. :')
Maar ik vind het zelf nog steeds wel een goed excuus, het was echt zo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:44

'Springen ligt ons beter' vind ik geen excuus, want springen ligt ons ook veeel beter ;) Snap niet waar dat een excuus voor kan zijn... Iedereen heeft toch z'n voorkeur/sterke kant?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:02

Dorine92 schreef:
janouk schreef:
* op de kermis naast de dresuuur ring sloeg iemand raak op de ' Kop van Jut' , waardoor harde bellen, sirenes en lichtshow startte op 20 meter. Net toen ik binnenreed en halt hield om te groeten :D :D :D 1 voor het halthouden en onder protocol stond: paard toont veel spanning en rodeo werd niet gevraagd *\%/* *\o/* *\%/*

Haha leuk he hoe juryleden dat dan verwoorden. Als mijn paard weer eens ging laten zien hoeveel wissels ie wel niet achter elkaar kon, kreeg ik dingen op het protocol als:
3 - heel knap/ongevraagde wissel serie/net te weinig wissels voor de gp/eentje was genoeg geweest

Herkenbaar. Die van mij heeft 1x in t Z2 de gehele proef in passage achtige zweefdraf gelopen en ik kreeg m er niet uit :') hoe meer been ik gaf om m naar voor te krijgen hoe hoger die zn benen op ging tillen. Volgens mij had ik dat een beetje te vaak geoefend _O-

Kwam ook de jury naar me toe toen het pauze was en ik nog uitstapte (oudere man met ouderwetse bolhoed) "wat kan hij gaaf passageren, jammer alleen dat het niet in het Z2 wordt gevraagd"

Had geen winst natuurlijk :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 08:46

Die Kermis herken ik ook. Naast de springring ging net terwijl ik in het parcours zat ineens de zweefmolen draaien. Ik kwam door een lijntje op 20 meter. Op de eerste paard goed bij de les en mooi over de sprong. Hij keek richting 2e en ineens vol in de ankers en 180 graden de andere kant op. Rondvliegende gillende kinderen was iets teveel van het goede. Paard weer creatief omgedraaid zonder de lijn te kruisen en bewust scheef aangereden op de volgende sprong zodat hij niet recht op die zweefmolen af hoefde. Vond ik best knap dat ik dat zo snel bedacht had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:38

Sommige dingen vind ik geen slap excus waarom het tegenviel. Dat zijn redenen waarbij als je even nadenkt het echt nergens op slaat.

"Mijn rijjasje zat te krap" (Ja echt gehoord) is er dus imo een.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:46

Hangt er van af hoeveel te krap, als ie zo krap was dat ze geen adem meer kreeg is het best een geldig excuus :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:53

hahahaha :D Nou toevallig hadden wij deze combinatie zien rijden en het jasje was wellicht heel lichtjes te krap (trok een beetje), maar de pony was gewoon echt niet voorwaarts genoeg. :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 17:50

Sammie schreef:
Sommige dingen vind ik geen slap excus waarom het tegenviel. Dat zijn redenen waarbij als je even nadenkt het echt nergens op slaat.

"Mijn rijjasje zat te krap" (Ja echt gehoord) is er dus imo een.

_/-\o_

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:07

Ach.. Ik heb met mijn Tinker ook regelmatig aan deelnemende schimmel eigenaren gevraagd of ze even 20 meter verderop wilden staan.
De mijne is op concours zo achtelijk onzeker dat ze naar alles hinnikt wat bont of wit is in de hoop dat het haar maatjes zijn.
Ze doet dit zo extreem dat ik dan werkelijk geen seconde de aandacht meer heb en ze rustig vol vermogen achterom trekt om een paard te volgen.
En 600 kilo trekpaard is erg lastig in het M1 bij elkaar te rijden kan ik je verzekeren op zulke trekmomenten...
En mjah.. Als er dan rustig direct naast de baan een andere deelnemer haar schimmel laat grazen en ondertussen naar je kijkt.... Dan wordt ik lichtelijk gefrustreerd :+
inmiddels startkaart opgezegd, dus hele probleem opgelost, maar ik gok dat andere deelnemers regelmatig apart hebben gekeken of zich negatief aangesproken hebben gevoeld door mijn verzoek ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:20

smurvaas schreef:
Maar dan moet er niet staan dit paard kan meer, dan moet er staan sneller niet ruimer of moet meer of wat anders, maar niet dit paard kan meer, dat kwam heel raar over.

Huh? Hoezo?
Niet moet toch? Jury laat de schrijver gewoon opschrijven wat hij/zij vindt. Kennelijk vond de jury dit.
Het ging er echter niet om dat het paard meer passen kon maken, maar grotere passen waarschijnlijk. Oftewel, de uitvoering zou waarschijnlijk beter kunnen.

Snap niet wat er mis is met die opmerking. :? Maar waarom heb je het toen niet aan de jury gevraagd? Het leverde kennelijk wel frustraties op. Zonde, zeker als een jurylid het juist goed bedoeld heeft.

Gisteren had ik zelf toevallig zoiets. Op mijn coupon stond dat mijn paard onregelmatig achterwaarts ging. Nouja, ik ging er vanuit dat ze bedoelde dat mijn paard niet diagonaal achterwaarts ging (dus in viertakt ipv tweetakt wat hij vrijwel altijd doet). Zat er op, dus heb het niet gezien. Krijg ik later een filmpje van m'n moeder, waarop ik zie dat mijn paard gewoon keurig diagonaal achterwaarts ging alleen de laatste anderhalf/twee passen waren vreemd.
Dus ik vraag aan een vriendin, tevens jurylid, of zij de opmerking begrijpt. Ze begreep de opmerking ook niet goed, zag alleen die laatste passen die een beetje uit balans waren. Tsjah... zeg het maar... Ik kan het de jury niet meer vragen. Dus ga ik me er ook maar niet druk om maken.

Het drukte de punten overigens niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:24

Lowara schreef:
Ach.. Ik heb met mijn Tinker ook regelmatig aan deelnemende schimmel eigenaren gevraagd of ze even 20 meter verderop wilden staan.
De mijne is op concours zo achtelijk onzeker dat ze naar alles hinnikt wat bont of wit is in de hoop dat het haar maatjes zijn.
Ze doet dit zo extreem dat ik dan werkelijk geen seconde de aandacht meer heb en ze rustig vol vermogen achterom trekt om een paard te volgen.
En 600 kilo trekpaard is erg lastig in het M1 bij elkaar te rijden kan ik je verzekeren op zulke trekmomenten...
En mjah.. Als er dan rustig direct naast de baan een andere deelnemer haar schimmel laat grazen en ondertussen naar je kijkt.... Dan wordt ik lichtelijk gefrustreerd :+
inmiddels startkaart opgezegd, dus hele probleem opgelost, maar ik gok dat andere deelnemers regelmatig apart hebben gekeken of zich negatief aangesproken hebben gevoeld door mijn verzoek ;)

Nou in die gevallen... echt hoor... :roll:

Een poosje terug was ik op wedstrijd, heel erg klein inrijden (20x20m met vier combinaties) en daartegenaan meteen de wedstrijdbaan. Is er iemand in de wedstrijdbaan die naar mij sist: Niet zo dicht op de baan rijden!
Nou dikke doei, ik heb maar 20x20m, dacht je nu echt dat ik om jou daar geen gebruik van ga maken? Ga lekker zorgen dat je je paard voor elkaar hebt, voordat je op wedstrijd gaat.

Dat is echt het allerlaatste waar ik me druk om ga maken.

Vorig jaar op de kampioenschappen stond er ook een paard langs mijn baan te grazen. Zou ik persoonlijk nooit doen. Maar goed, paard moet op mij gefocust zijn tijdens de proef dus dat paard daar moet er niet toe doen. Gewoon rijden en mooi door naar de finale.

Zodra een ruiter op dat soort dingen gaat letten, gaat het mis. Net als op je paard gaan zitten en constant braaf braaf braaf roepen. Hou je bek en ga rijden, want wie heeft nu de bevestiging nodig?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:32

Tsja, mijn hummel twijfelde ook even toen een ruiter met een grote fries langs de hekjes (tussen de bomen en de hekjes waar je normaal tussen moet rijden als je de ring verkent en waar je dus in feite niet mag komen tijdens het losrijden en zeker niet als er een combinatie in de baan is) denderde en toen ik haar achteraf in de kantine ook nog hoorde klagen dat ANDERE ruiters zo dicht op de ring reden toen zij moest rijden (ik heb haar proef gezien, geen combinatie die voorbij die boompjes gegaan is bij haar) heb ik wél gereageerd (wat ik normaal niet doe) dat ik het wel erg ironisch vond dat zij zat te klagen terwijl ze zelf bijna binnen reed bij andere combinaties. Je kan IMO wel een beetje rekening houden met elkaar. Ja je moet je paard onder controle hebben maar het elkaar ogenschijnlijk bewust moeilijk maken vind ik ook weer ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-04-16 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:32

Ach vandaag geen de eerste proef niet zo goed.
Reden/excuus? De reclameborden/vlaggen waren doodeng :').

Kon er wel om lachen, thuis rijden we ook met die dingen, maar op vreemd terrein bijten ze }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:36

Janine1990 schreef:
Net als op je paard gaan zitten en constant braaf braaf braaf roepen. Hou je bek en ga rijden, want wie heeft nu de bevestiging nodig?

Ho, stop. Dat je dit zegt vind ik werkelijkwaar nergens op slaan. Ik bijvoorbeeld heb een enorm onzeker (en sensibel) paard die onder het zadel het best gerust gesteld wordt door mijn stem. Mij zal je dus vaak "braaf" en "goed zo" horen zeggen, zeker op vreemd terrein tijdens het losrijden. Dat ik van jou dan m'n bek moet houden vind ik ronduit belachelijk en enorm asociaal om zo te zeggen. Denk is na, niet ieder paard doet alles zomaar vanzelf en braaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:39

Ik banketstaaf de hele training en losrij-periode door tegen mijn paard. Als iemand dan denkt dat ik bevestiging nodig heb steekt ie het maar waar de zon niet schijnt. :') Lekker blijven doen hoor _dreamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:41

Oh dat blijf ik ook zeker doen hoor ;) Voor mijn merrie werkt het gewoon enorm goed, zo'n bevestiging met stem dat ze braaf is. En als het voor haar werkt, ga ik echt m'n mond niet houden omdat iemand zich eraan stoort hoor. Ik loop niet te schreeuwen ofzo, gewoon af en toe een beloning met stem. En als iemand daardoor "afgeleid" is moet 'ie misschien maar gewoon lekker focussen en met zichzelf bezig blijven ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:45

Oooh Dreamer, wees gerust... Ik zal het je niet recht in je gezicht zeggen hoor. Het was iets dat mijn moeder gisteren opviel en we dachten er precies hetzelfde over.
Ik ben iets te keurig opgevoed om mensen onnodig zich poedersuiker te laten voelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:47

Oh je mag het gerust in m'n gezicht zeggen hoor, dan zou ik precies hetzelfde vertellen/uitleggen als ik hier net postte :j
Ik bedoelde meer dat ik het enorm bot vind om het zo te verwoorden als jij deed. Ik heb als ruiter echt geen bevestiging nodig, (maar mij niet zo snel druk) maar mijn paard wel. Ik vond het gewoon nogal kort door de bocht, deze opmerking van je.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:48

Ess_Ramona schreef:
Ach vandaag geen de eerste proef niet zo goed.
Reden/excuus? De reclameborden/vlaggen waren doodeng :').

Kon er wel om lachen, thuis rijden we ook met die dingen, maar op vreemd terrein bijten ze }>

Die van mij ziet nooooooit schaduwen. Niet bij kunstlicht.
Gisteren op wedstrijd grote lichtmasten langs de ring (is voetbalveld) en de schaduw van een lichtmast viel in mijn ring. Die sukkel vond het eng _O- Gelukkig niet veel last van gehad in de proef. Maar één opmerking dat hij spanning had daar :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:49

Anoniem schreef:
Oh je mag het gerust in m'n gezicht zeggen hoor, dan zou ik precies hetzelfde vertellen/uitleggen als ik hier net postte :j
Ik bedoelde meer dat ik het enorm bot vind om het zo te verwoorden als jij deed. Ik heb als ruiter echt geen bevestiging nodig, (maar mij niet zo snel druk) maar mijn paard wel. Ik vond het gewoon nogal kort door de bocht, deze opmerking van je.

Waarom zou ik mensen zoiets recht in hun gezicht zeggen? Waarom zou ik me op zo'n moment gaan bemoeien met andere mensen? Echt zo niet nodig... :n

Kennelijk maak je je wel druk om mijn opmerking. Want het gaat al niet meer om lage punten.

Edit: Nu had mijn opmerking ook niet echt betrekking op lage punten, dus misschien mijn schuld dat het offtopic ging :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 24-04-16 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:50

Haha soms is je eigen schaduw gewoon eng :j .