Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CalipsoLover schreef:"Mijn paard is gevlekt"

Dorine92 schreef:janouk schreef:* op de kermis naast de dresuuur ring sloeg iemand raak op de ' Kop van Jut' , waardoor harde bellen, sirenes en lichtshow startte op 20 meter. Net toen ik binnenreed en halt hield om te groeten![]()
![]()
1 voor het halthouden en onder protocol stond: paard toont veel spanning en rodeo werd niet gevraagd
![]()
![]()
Haha leuk he hoe juryleden dat dan verwoorden. Als mijn paard weer eens ging laten zien hoeveel wissels ie wel niet achter elkaar kon, kreeg ik dingen op het protocol als:
3 - heel knap/ongevraagde wissel serie/net te weinig wissels voor de gp/eentje was genoeg geweest
hoe meer been ik gaf om m naar voor te krijgen hoe hoger die zn benen op ging tillen. Volgens mij had ik dat een beetje te vaak geoefend 

Nou toevallig hadden wij deze combinatie zien rijden en het jasje was wellicht heel lichtjes te krap (trok een beetje), maar de pony was gewoon echt niet voorwaarts genoeg.

smurvaas schreef:Maar dan moet er niet staan dit paard kan meer, dan moet er staan sneller niet ruimer of moet meer of wat anders, maar niet dit paard kan meer, dat kwam heel raar over.
Maar waarom heb je het toen niet aan de jury gevraagd? Het leverde kennelijk wel frustraties op. Zonde, zeker als een jurylid het juist goed bedoeld heeft. Lowara schreef:Ach.. Ik heb met mijn Tinker ook regelmatig aan deelnemende schimmel eigenaren gevraagd of ze even 20 meter verderop wilden staan.
De mijne is op concours zo achtelijk onzeker dat ze naar alles hinnikt wat bont of wit is in de hoop dat het haar maatjes zijn.
Ze doet dit zo extreem dat ik dan werkelijk geen seconde de aandacht meer heb en ze rustig vol vermogen achterom trekt om een paard te volgen.
En 600 kilo trekpaard is erg lastig in het M1 bij elkaar te rijden kan ik je verzekeren op zulke trekmomenten...
En mjah.. Als er dan rustig direct naast de baan een andere deelnemer haar schimmel laat grazen en ondertussen naar je kijkt.... Dan wordt ik lichtelijk gefrustreerd![]()
inmiddels startkaart opgezegd, dus hele probleem opgelost, maar ik gok dat andere deelnemers regelmatig apart hebben gekeken of zich negatief aangesproken hebben gevoeld door mijn verzoek
Janine1990 schreef:Net als op je paard gaan zitten en constant braaf braaf braaf roepen. Hou je bek en ga rijden, want wie heeft nu de bevestiging nodig?
Lekker blijven doen hoor _dreamer.
Voor mijn merrie werkt het gewoon enorm goed, zo'n bevestiging met stem dat ze braaf is. En als het voor haar werkt, ga ik echt m'n mond niet houden omdat iemand zich eraan stoort hoor. Ik loop niet te schreeuwen ofzo, gewoon af en toe een beloning met stem. En als iemand daardoor "afgeleid" is moet 'ie misschien maar gewoon lekker focussen en met zichzelf bezig blijven

Ess_Ramona schreef:Ach vandaag geen de eerste proef niet zo goed.
Reden/excuus? De reclameborden/vlaggen waren doodeng.
Kon er wel om lachen, thuis rijden we ook met die dingen, maar op vreemd terrein bijten ze
Gelukkig niet veel last van gehad in de proef. Maar één opmerking dat hij spanning had daar
Anoniem schreef:Oh je mag het gerust in m'n gezicht zeggen hoor, dan zou ik precies hetzelfde vertellen/uitleggen als ik hier net postte
Ik bedoelde meer dat ik het enorm bot vind om het zo te verwoorden als jij deed. Ik heb als ruiter echt geen bevestiging nodig, (maar mij niet zo snel druk) maar mijn paard wel. Ik vond het gewoon nogal kort door de bocht, deze opmerking van je.