Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wil94

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:35

Ik ben juist iemand die extra wil trainen om de puntjes op de i te zetten voor de wedstrijden. Daar krijg je toch juist zoveel voldoening van als dat ene onderdeel nou veel beter ging of dat je punten meevielen.

Daarnaast ben ik iemand die echt de hele dag op stal kan prutten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:11

Ik ken het hier onder het zadel anders. Ik heb lang gezocht naar iemand met een springpaard, waar ik mee op wedstrijd mag/lessen en voorzien is van de basis dingen voor paardenwelzijn. Dus komt in de wei zoveel mogelijk, voldoende te eten, droge plek om te staan/liggen, niet alleen staat. Eigenaar betaald de zorg van het paard, ik betaal mijn lessen/wedstrijd. Ik vind het niet erg om in de weekenden en wanneer hij op vakantie is de zorg van zijn paard en mijn pony op me te nemen. Zorg deel ik dan met mijn ouders. Als er gemest/geveegd wat dan ook moet worden geen probleem, maar ik heb het geluk dat ik dat zelden hoef te doen. De eigenaar van het rijpaard geniet nogal van het dagelijks bezig zijn met de paarden. Klusjes hij hoeft maar te bellen en dan spreken we een datum af, maar hij is nogal eigenwijs en doet het liever zelf. Ik rij 3x in de week, waarvan 2x ik les heb. Rij op regelmatige basis een wedstrijd, maar de verwachtingen zijn ook niet zo dat ik binnen nu en 1 jaar M moet rijden. Het enige waar we nog wel is onenigheid over hebben is zoietsals een masseur, tandarts etc. Dat vind hij onzin.

Met Mennen heb ik het ondertussen ook luxe getroffen nadat mijn pony het gewoon niet meer aan kon. Vriendin van mij zit met een lichamelijk beperking, waardoor constant de leidsels vast houden heel moeilijk voor haar is. Ik mag dus als het haar niet lukt met haar paarden rijden in enkel of dubbel span. Ze rijdt er zelf km voor/ haalt me op alleen maar omdat ze al zo blij is dat haar paardjes beweging krijgen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:27

Kletskousz schreef:
Ik sta aan de andere kant, ontzettend leuk paard staan. Heeft nog wel de nodige training nodig ivm leeftijd paard. Mag op wedstrijd, graag zelfs je mag met mij mee of zelf. Alles aanwezig trailer, paard etc. Maar ik wijn schijnbaar in een uithoek dus niemand te vinden. Regio Hazerswoude.

Jammer, je zit net te ver.
Het probleem bij mij is juist dat ik in "de grote stad" woon, er staan hier wel paarden maar veel mensen vragen dan een gigantisch hoge bijdrage, dat is in principe geen probleem, maar dan houd ik geen geld meer over voor wedstrijden en een paard om gewoon bij te rijden heb ik al. Wij hebben ook geen auto (is ook niet nodig, alles is hier op loopafstand of bereikbaar met het ov), dus het moet voor mij wel aan te fietsen zijn, of bereikbaar met het ov.
Ik ben al even aan het rondkijken waar er wedstrijden zijn in de buurt en wanneer, dan ga ik binnenkort even langs :) Ik zag dat er ook wedstrijden georganiseerd worden op de manege waar ik vroeger, heel wat jaren geleden, gereden heb. Ik denk dat ik daar sowieso even langs ga, ik stond er wel goed op bij de eigenaresse van de manege en toen ik vorig jaar langsging herkende ze me nog, ook al was het toch al wel een aantal jaren geleden dat ik er voor het laatst geweest was, misschien dat zij wel iets voor me weet!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:34

Dat wordt verhuizen.. :))

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:41

Ik heb kriebels, zelfs een paard ter beschikking maar geen vervoer...

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:43

@nine1987
Of een auto kopen... :') dan moet ik alleen nog wel even een chauffeur vinden, want ik mag nog niet rijden *D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:56

Om even op het mennen in te haken.

Op mijn vereniging zijn er echt zat mensen met meerdere menpony's (vaak welshjes), maar niet de tijd om ze allemaal te trainen en uit te brengen.

Als jij die mensen op een vereniging leert kennen, gaat helpen/groomen, is er vaak ook wel iets mogelijk de andere kant op.
Ik ken in mijn omgeving sowieso al wel paar mensen met 2 of meer menpony's waar ik zeker van weet dat er wel wat mogelijk is.

Ik heb zelf dan maar 1 pony en die is nog erg jong maar, ook ik zou opzich best een verzorger/bijmenner willen nemen in de toekomst, en na enige periode van vertrouwen winnen in elkaar zou die persoon best mijn pony mogen meenemen op wedstrijd, maar ik verwacht dan wel natuurlijk financieel een bijdrage, en die mensport is niet goedkoop, dus....... Stalling van pony is echt maar een grijntje vergelijking met de rest van de kosten die wedstrijd-mennen met zich meebrengt.
Volgens mij betaal ik per maand ongeveer het dubbele aan auto/trailer/koets/tuig/startgeld/brandstof/licentie/benodigheden dan aan stalling :P

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 12:00

Dat je een bijdrage betaalt voor de kosten van stalling, vervoer, tuig etc lijkt me niet meer dan normaal. De paardensport is sowieso al duur, en ik geloof best dat mennen dan nog een tikkie duurder is omdat je niet alleen tuig nodig hebt, maar ook nog een goede stevige wagen. En als je 2 of 4 span rijdt betaal je natuurlijk voor meerdere pony's of paarden stalling.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:08

Ik zit zelf in de situatie dat ik een jaar een bijrijdpaard heb en die gewoon gereden heb los van wedstrijden. Wel gericht op uitbrengen, dat wel. Ben aan dit paard begonnen met de intentie om te gaan starten maar ben eerst rustig alles op gaan bouwen, eigenaresse start zelf niet meer, maar ik mag wel haar auto en trailer lenen voor op wedstrijd. Mega luxe positie dus! En leuk dat 't paard alsnog op wedstrijd gaat natuurlijk :) Ik betaal een vaste bijdrage in de maand om mee te betalen aan de stalling/onderhoud verder rijd ik een aantal dagen vast in de week. Geween een normale bijrijders constructie dus alleen met als extraatje mogelijkheid tot starten ! Heb het via via gevonden, ooit een advertentie op marktplaats gezet en zo een jaar later in contact gekomen via een vriendin. Marktplaats werkt wel heel goed hoor, gewoon een oproepje plaatsen met wat je zoekt.
Zou dan niet zo de nadruk leggen op het wedstrijden rijden, maar gewoon dat je wat zoekt met een mogelijkheid om wedstrijden te gaan rijden.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:38

Er zijn inderdaad mensen die zelf niet meer kunnen of willen rijden maar wel hun paard in de wedstrijden willen hebben lopen. Misschien dat je een advertentie kan plaatsen?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:50

Felicxa schreef:
Dat je een bijdrage betaalt voor de kosten van stalling, vervoer, tuig etc lijkt me niet meer dan normaal. De paardensport is sowieso al duur, en ik geloof best dat mennen dan nog een tikkie duurder is omdat je niet alleen tuig nodig hebt, maar ook nog een goede stevige wagen. En als je 2 of 4 span rijdt betaal je natuurlijk voor meerdere pony's of paarden stalling.

Hier sluit ik me wederom volledig bij aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:31

L_Love_Horse schreef:
Er zijn inderdaad mensen die zelf niet meer kunnen of willen rijden maar wel hun paard in de wedstrijden willen hebben lopen. Misschien dat je een advertentie kan plaatsen?

Of en topic ofzo. :j En dat je daar dan naar je advertentie op de bokt markt kan verwijzen. En dan een lijstje met:

Discipline:
Omgeving:
Boktnaam:
Etc....

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:01

Dat vind ik een heel goed plan Resistance!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:04

Kunnen we geen centraal topic maken (als dat er nog niet is)? net zoiets als het koppel topic voor menners en grooms, alleen dan voor ruiters en eigenaren. Dat lijkt mij eigenlijk wel heel handig :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:11

Ik meld me ook! Ben op zoek naar een bruikleen paard voor de sport (en krijg genoeg aangeboden) maar daarnaast zou ik nog wel één of meerdere paarden willen starten.

Zo'n topic lijkt me fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:29

Hoe maken we zo'n topic? Gewoon openen?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:31

Misschien kan je voor de zekerheid eerst een mod PB'en om te vragen of dit is toegestaan, maar volgens mij is het groom en koetsier topic ook gewoon geopend.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:36

Titel iets als wedstrijdruiters en grooms? Een mod pben is wel handig. :)

Gemma_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:47

Nog een zoeker naar een paardje om te trainen en mee te beginnen! :D Lijkt me zo onwijs gaaf en wil zo graag nog beter leren rijden maar jammer genoeg nog niks gevonden :n

En zo'n topic lijkt me een heel goed idee!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:55

Geryon schreef:
Ik meld me ook! Ben op zoek naar een bruikleen paard voor de sport (en krijg genoeg aangeboden) maar daarnaast zou ik nog wel één of meerdere paarden willen starten.

Zo'n topic lijkt me fijn!

Ik kan nu de verkeerde bokker voor me hebben, maar had jij noet een nieiw paard en ook een ruiter voor dat paard? Of ben ik compleet gek aan t worden? :')

Ik ben ook helemaal voor zo'n topic!! :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Komt half overeen dus geen idee of je nou de goede of verkeerde voor je hebt _O-
Ik heb in ieder geval zelf een pony en daar heb ik een leaser voor, met wedstrijdambitie. En ik had zelf een nieuw paard in bruikleen maar die is weer terug omdat ie toch wel erg veel problemen had waardoor starten heel ver weg lag. Helaas!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:13

Ah, dan zal t dat geweest zijn.. (iets met een klok en een klepel.. :') )

TS, heb je inmiddels al een verzoek ingediend voor zo'n topic?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:14

Ik dacht dat Resistance dat ging doen, maar als zij graag heeft dat ik dat doe vind ik dat ook prima.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 06-04-16 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:15

Oh pardon, dan had ik de verkeerde voor me

Goh, ik moet echt gaan slapen

Begin me allerlei dingen in te beelden over allerlei bokkers.. :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:56

Ik heb gisteren toch maar even een advertentie geplaatst op marktplaats, en heb meteen reactie gekregen, maar helaas is het te ver. Mijn zoektocht gaat dus verder.

Ik wil anders ook wel even een modje pb'en voor zo'n topic.