Anoeska schreef:Ik begrijp oprecht niet waarop het beoordelen van 1 onderdeel een objectieve beoordeling is. Maar als ik op basis van alle beoordelingen van alle onderdelen samen iets aangeef, dat dat dan een mening is, en niet zou mogen.
Ik schrijf bijna onder ieder protocol iets algemeens. Van werk aan constante aanleuning tot mooie proef etc. Alles wat ik op wen protocol schrijf is gebaseerd op die momentopname van 5 minuten.
Het zou hetzelfde zijn als ik nu tegen jou zeg: "Hey Anoeska, sorry maar als jij het verschil niet weet, dan hoor jij niet thuis in het juryhok."
Terwijl je 9 van de 10 keer waarschijnlijk super objectief bent en mensen met een goed gevoel naar huis laat gaan en een superjury bent, enz.
Ik zeg ook niet dat je helemaal geen algemene beoordeling op basis van alle onderdelen mag geven. Maar er zit een wezenlijk verschil tussen: "deze proef is niet L2 waardig" en "JIJ bent niet L2 waardig". Zie je wat ik bedoel?
Een combinatie kan thuis misschien een super L2 proef rijden, maar op wedstrijd dusdanig in paniek raken dat alles mis gaat. Dat ruiter niet meer durft te rijden uit pure onzekerheid, om maar een voorbeeld te noemen. In dat geval is het onterecht om te zeggen dat combinatie niet L2-waardig is. Maar in het juryhok weet je dat verhaal helemaal niet. Dus is het heel gevaarlijk om zulke uitspraken te doen. Maar je kan dan wel zeggen dat de proef niet L2 waardig was, daar zal de ruiter het dan waarschijnlijk ook mee eens zijn.
En dan geef je ook een mening, maar gebaseerd op de proef, niet op aannames.