Moratoetje schreef:Vrees dat er door de halve punten er minder vaak een 8 of een 9 wordt gegeven
Waarom?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janine1990 schreef:Sababber schreef:Ach dan tel je toch eerst alle hele getallen en daarna de halfjes bij elkaar op... Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Maar 30 of 34 getallen optellen is mij teveel moeite. Ik doe altijd de minnen (dus alles onder de 6 optellen) en de plussen (alles boven de 6 optellen) bij elkaar en dat tel ik bij de winst punt op of haal ik er van af. Dan kan je in een paar seconden de hele proef optellen.
Is mij verder om het even hoorMaar ben wel benieuwd. Het halthouden uit de proeven halen en minder van dezelfde oefeningen er in moest zorgen voor kortere tijdsduur. Echter wanneer de jury voor zichzelf wil optellen, kan het wel eens wat langer duren.
Janine1990 schreef:adnil35 schreef:Halve punten vind ik ook goed!
Het enige wat ik niet helemaal snap is het "uberstreichen". Kort door de bocht klinkt in mijn oren "als ik gooi mijn teugels los en mijn paard blijft in een krulletje lopen". Paard moet toch de hand volgen?
Ja, dat vind ik ook wel een beetje vreemd ergens. Maar ik heb het al wel eventjes getest en mijn paard doet wel wat moet. Terwijl we achten scoorden op het halsstrekken.
Tsjah 179,5, de ultieme conclusie dat je niet goed genoeg bentWat dat betreft mag van mij de verzorging er ook wel uit. Of noem het dan algehele conditie van het paard. Gewoon invlechten verplicht en algehele conditie scoren op het lichaam.
Janine1990 schreef:Daarbij, zoals ik het lees krijg je nu vanaf het M2 1 x SB en 1 x travers. Het eerste links, het tweede rechts. Zelfde in de tweede proef, maar dan het eerste rechts het tweede links. Toch?
Dan schiet je er toch niets mee op?
In tegenstelling tot de huidige proeven waar SB in één proef zit en traver in de andere.

Sababber schreef:Dat kan nu nog steeds, alleen dan even de halve niet meetellen en later meenemen. Kost je waarschijnlijk 15 seconden meer ja.
Want ik zie het nog niet voor me
Lauke schreef:Hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren. Dat zou betekenen dat je met een drachtige merrie altijd onvoldoendes zou scoren. Die van mij begint eenmaal snel uit de dijen. Ze moet nog tot mei/juni, maar die is al echt dik aan het worden. Zou lekker zijn als je daarop afgerekend wordt
Nies_ schreef:Verplicht vlechten gaat voor mij ook een probleem worden hoor. Moet ik die manen dan weer laten groeien? Nu gaat er echt niks in
Kan bij een Fjord ook prachtig toch?? Ik heb hele creatievelingen gezien. En mensen waarbij het in eenvoud al prachtig is. En een hoop complimenten dat ze krijgen. Hun reactie: "Maar ik heb er helemaal niets aan gedaan!"
Geweldig! Moratoetje schreef:Afgelopen weekend heb ik het nog met een jurylid over de nieuwe proeven gehad, zij was nog niet meteen heel enthousiast. Zij denkt overigens ook dat er minder 8'en of hoger gegeven gaan worden, waarom ..... dat is gewoon een voorgevoel
Vind het overigens wel een vooruitgang dat alle proeven beginnen met de A-C lijn, weet je tenminste weer wanneer een proef begonnen is
Lauke schreef:Hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren. Dat zou betekenen dat je met een drachtige merrie altijd onvoldoendes zou scoren. Die van mij begint eenmaal snel uit de dijen. Ze moet nog tot mei/juni, maar die is al echt dik aan het worden. Zou lekker zijn als je daarop afgerekend wordt
Michelle77 schreef:En dat zie je vaak niet meteen hoor. In het begin zien ze er vaak gewoon zwaar uit. En sommige echte fokmerries houden een buik. banketstaaf om dat dan te moeten compenseren.
Ook zijn sommige paarden niet te vlechten door allerlei redenen.
Als een paard ongevlochten maar verder keurig in de ring verschijnt zie ik niet in waarom dat minder punten zou zijn dan ingevlochten.
vonneke schreef:Laat de proeven valt toch wel mee? Tussen maart en april zitten ruim 4 weken. Kun je ze nog heel veel lezen en oefenen.
Irene_S schreef:vonneke schreef:Ik heb nu een andere dressuurapp. Ben benieuwd of die bijgewerkt wordt
Welke app heb je nu Vonneke? Ik print verder gewoon altijd de proeven van internet, net zo makkelijk.
Dat inspreken is wel een idee, maar geloof niet dat je daar perse een app van €5,- voor nodig hebt.
Janine1990 schreef:Iris965 schreef:Ja okee maar elke winstpunt is mooi meegenomen
Maar met 10 x 180 (en de vele keren dat het er om hing tussen de 175 en 179) ga je toch niet lekker over naar het L1 lijkt me.
Althans, zou ik niet hebben. Ik mag nu M1 starten met mijn paard. Terwijl onze laatste proeven niet allemaal fantastische punten opleverden. Nou dan is dat M1 debuut best wel spannend. Ook al weet ik dat hij het kan en hebben we de eerste twee wedstrijden in het L2 allemaal rond de 195 gereden. Zeven winstpunten in vier proeven. Terwijl de laatste twee proeven voor het gevoel zo lekker reden en we daar 175 en 179 reden. Nou dat zit me niet lekker hoor.
Iris965 schreef:Nee hoor, dat is de reden waarom ik nu B+24 ben. Bij de 10 zou ik al over kunnen gaan maar dat wou ik nog niet. Na de 10 ging het best wel vlug omdat ik steeds rond de 190 ptn reed. Nu ga ik in april beginnen aan de l1.
SophievdV schreef:Lauke schreef:Hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren. Dat zou betekenen dat je met een drachtige merrie altijd onvoldoendes zou scoren. Die van mij begint eenmaal snel uit de dijen. Ze moet nog tot mei/juni, maar die is al echt dik aan het worden. Zou lekker zijn als je daarop afgerekend wordt
Dik door vet is duidelijk anders dan dik door dracht, maar dat zou de jury dan ook moeten zien. Ik voorzie al een heleboel discussies