Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:16

Moratoetje schreef:
Vrees dat er door de halve punten er minder vaak een 8 of een 9 wordt gegeven :o

Waarom?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:17

Ben benieuwd, zal eerst wel even raar zijn denk ik!

Sababber

Janine1990 schreef:
Sababber schreef:
Ach dan tel je toch eerst alle hele getallen en daarna de halfjes bij elkaar op... Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

Maar 30 of 34 getallen optellen is mij teveel moeite. Ik doe altijd de minnen (dus alles onder de 6 optellen) en de plussen (alles boven de 6 optellen) bij elkaar en dat tel ik bij de winst punt op of haal ik er van af. Dan kan je in een paar seconden de hele proef optellen.

Is mij verder om het even hoor ;) Maar ben wel benieuwd. Het halthouden uit de proeven halen en minder van dezelfde oefeningen er in moest zorgen voor kortere tijdsduur. Echter wanneer de jury voor zichzelf wil optellen, kan het wel eens wat langer duren.

Dat kan nu nog steeds, alleen dan even de halve niet meetellen en later meenemen. Kost je waarschijnlijk 15 seconden meer ja. :D

janiekhm

Ze zijn 1 maart te bestellen en moeten gereden worden van af 1 april.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:18

Janine1990 schreef:
adnil35 schreef:
Halve punten vind ik ook goed!
Het enige wat ik niet helemaal snap is het "uberstreichen". Kort door de bocht klinkt in mijn oren "als ik gooi mijn teugels los en mijn paard blijft in een krulletje lopen". Paard moet toch de hand volgen?

Ja, dat vind ik ook wel een beetje vreemd ergens. Maar ik heb het al wel eventjes getest en mijn paard doet wel wat moet. Terwijl we achten scoorden op het halsstrekken.

Tsjah 179,5, de ultieme conclusie dat je niet goed genoeg bent :P Wat dat betreft mag van mij de verzorging er ook wel uit. Of noem het dan algehele conditie van het paard. Gewoon invlechten verplicht en algehele conditie scoren op het lichaam.

Hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren. Dat zou betekenen dat je met een drachtige merrie altijd onvoldoendes zou scoren. Die van mij begint eenmaal snel uit de dijen. Ze moet nog tot mei/juni, maar die is al echt dik aan het worden. Zou lekker zijn als je daarop afgerekend wordt :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:19

Janine1990 schreef:
Daarbij, zoals ik het lees krijg je nu vanaf het M2 1 x SB en 1 x travers. Het eerste links, het tweede rechts. Zelfde in de tweede proef, maar dan het eerste rechts het tweede links. Toch?
Dan schiet je er toch niets mee op?

In tegenstelling tot de huidige proeven waar SB in één proef zit en traver in de andere.

Ik vind dat ook waardeloos. Kunnen ze wel zeggen dat de buiging wisselt, maar we zitten ook met achterbenen waarvan de een het beter doet dan de ander? Dan heb je juist steeds dezelfde.

Verplicht vlechten gaat voor mij ook een probleem worden hoor. Moet ik die manen dan weer laten groeien? Nu gaat er echt niks in :=

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:22

Afgelopen weekend heb ik het nog met een jurylid over de nieuwe proeven gehad, zij was nog niet meteen heel enthousiast. Zij denkt overigens ook dat er minder 8'en of hoger gegeven gaan worden, waarom ..... dat is gewoon een voorgevoel :o

Vind het overigens wel een vooruitgang dat alle proeven beginnen met de A-C lijn, weet je tenminste weer wanneer een proef begonnen is :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:26

Sababber schreef:
Dat kan nu nog steeds, alleen dan even de halve niet meetellen en later meenemen. Kost je waarschijnlijk 15 seconden meer ja. :D

Ik denk vast veel te moeilijk :') Want ik zie het nog niet voor me _O- :o?

Lauke schreef:
Hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren. Dat zou betekenen dat je met een drachtige merrie altijd onvoldoendes zou scoren. Die van mij begint eenmaal snel uit de dijen. Ze moet nog tot mei/juni, maar die is al echt dik aan het worden. Zou lekker zijn als je daarop afgerekend wordt :Y)

Kan in het kader van het welzijn wel bevorderend werken. Aan de andere kant kan je toch met een drachtige merrie ook prima compenseren op andere gedeeltes?
Ik zie vaker paarden met een doffe vacht, mager, veeeeeeeeeeel te dik (en dan ook duidelijk te zien aan een speknek) etc. etc. Lijkt me dat een beetje te dik geen onvoldoende oplevert.

Nies_ schreef:
Verplicht vlechten gaat voor mij ook een probleem worden hoor. Moet ik die manen dan weer laten groeien? Nu gaat er echt niks in :=

Verplicht toiletteren dan :P Kan bij een Fjord ook prachtig toch?? Ik heb hele creatievelingen gezien. En mensen waarbij het in eenvoud al prachtig is. En een hoop complimenten dat ze krijgen. Hun reactie: "Maar ik heb er helemaal niets aan gedaan!" :? Geweldig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:28

Moratoetje schreef:
Afgelopen weekend heb ik het nog met een jurylid over de nieuwe proeven gehad, zij was nog niet meteen heel enthousiast. Zij denkt overigens ook dat er minder 8'en of hoger gegeven gaan worden, waarom ..... dat is gewoon een voorgevoel :o

Vind het overigens wel een vooruitgang dat alle proeven beginnen met de A-C lijn, weet je tenminste weer wanneer een proef begonnen is :o

Waarom alleen aan die hoge cijfers denken?
Een 5 kan sneller een 5,5 worden. Het werkt twee kanten op hoor.
Maar onderbouwing ben ik ook zeer benieuwd naar. Een onderbuikgevoel kan je in deze weinig mee.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:29

Lauke schreef:

Dik door vet is duidelijk anders dan dik door dracht, maar dat zou de jury dan ook moeten zien. Ik voorzie al een heleboel discussies :')

Michelle77

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:32

En dat zie je vaak niet meteen hoor. In het begin zien ze er vaak gewoon zwaar uit. En sommige echte fokmerries houden een buik. banketstaaf om dat dan te moeten compenseren.

Ook zijn sommige paarden niet te vlechten door allerlei redenen.

Als een paard ongevlochten maar verder keurig in de ring verschijnt zie ik niet in waarom dat minder punten zou zijn dan ingevlochten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:37

Michelle77 schreef:
En dat zie je vaak niet meteen hoor. In het begin zien ze er vaak gewoon zwaar uit. En sommige echte fokmerries houden een buik. banketstaaf om dat dan te moeten compenseren.

Ook zijn sommige paarden niet te vlechten door allerlei redenen.

Als een paard ongevlochten maar verder keurig in de ring verschijnt zie ik niet in waarom dat minder punten zou zijn dan ingevlochten.

Het was een idee van mij, niet iets dat doorgaat he?
Dus de hele discussie doet er sowieso niet toe ;)

Ik ben enkel van mening dat een winstpunt halen op de verzorging (waarin de algehele conditie ook dient te worden meegenomen!!!!! en wat ook gebeurt!!!) niet mogelijk moet zijn.

Verder geheel niet relevant in deze discussie over de nieuwe proeven :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:37

Hmm grote wijzigen en pas heel laat de proeven. Ik ben erg benieuwd naar de bijscholing en de proeven!

Hoge punten kun je toch gewoon blijven geven? Alleen soms twijfel je tussen 2 en dan is die halve wel handig. Het snel optellen van combinaties moet je wel een nieuwe handigheid in krijgen denk ik.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:40

Mij lijkt mij die halve punten ook wel handig. Ik schrijf geregeld op wedstrijd, en juryleden twijfelen dan vaak tussen een 5 en 6 (bijvoorbeeld). Dan punten ze soms te hoog of te laag omdat er geen halve punten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:41

Laat de proeven valt toch wel mee? Tussen maart en april zitten ruim 4 weken. Kun je ze nog heel veel lezen en oefenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:44

vonneke schreef:
Laat de proeven valt toch wel mee? Tussen maart en april zitten ruim 4 weken. Kun je ze nog heel veel lezen en oefenen.

Eerder in dit topic werd gesproken over 10 februari. Scheel toch bijna 3 weken.

Maar volgens het vandaag geplaatste stuk komt er ook een DVD, dat scheelt maar weer :)

Iemand die die app gaat kopen trouwens? Ik denk dat ik liever een boekje heb. En sowieso de eigenaar van mijn paard. Want van een telefoon lezen valt niet mee :P

Anoniem

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:47

Ik heb nu een andere dressuurapp. Ben benieuwd of die bijgewerkt wordt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:48

Voor windows telefoons is geen app irritant genoeg

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:49

vonneke schreef:

Welke app heb je nu Vonneke? Ik print verder gewoon altijd de proeven van internet, net zo makkelijk.
Dat inspreken is wel een idee, maar geloof niet dat je daar perse een app van €5,- voor nodig hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:56

Irene_S schreef:
vonneke schreef:

Welke app heb je nu Vonneke? Ik print verder gewoon altijd de proeven van internet, net zo makkelijk.
Dat inspreken is wel een idee, maar geloof niet dat je daar perse een app van €5,- voor nodig hebt.

Het is natuurlijk wel een signaal wat je afgeeft wanneer je die 5 euro wel betaalt. De KNHS heeft er een partij bij betrokken (dat een andere partij praktisch alles klaar had is wel erg sneu, maar voor nu even niet relevant), dat kost geld, app is ontwikkeld en uitgebracht straks. Als dan vervolgens niemand die app koopt, is het digitaliseren kennelijk niet echt belangrijk voor de leden, terwijl er anderszijds wel veel vraag naar lijkt te zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de videobeelden, dus dat is misschien wel interessant aan de app.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:57

Gewoon proeven uit je hoofd leren. Probleem oplost.

ik print de proeven altijd en plastificeer ze dan. Gaat eeuwig mee, word niet nat en is groot genoeg om te lezen voor iedereen. Ideaal heb ze altijd op stal liggen. Op wedstrijd rijd ik uit mijn hoofd.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:32

Janine1990 schreef:
Iris965 schreef:
Ja okee maar elke winstpunt is mooi meegenomen

Maar met 10 x 180 (en de vele keren dat het er om hing tussen de 175 en 179) ga je toch niet lekker over naar het L1 lijkt me.

Althans, zou ik niet hebben. Ik mag nu M1 starten met mijn paard. Terwijl onze laatste proeven niet allemaal fantastische punten opleverden. Nou dan is dat M1 debuut best wel spannend. Ook al weet ik dat hij het kan en hebben we de eerste twee wedstrijden in het L2 allemaal rond de 195 gereden. Zeven winstpunten in vier proeven. Terwijl de laatste twee proeven voor het gevoel zo lekker reden en we daar 175 en 179 reden. Nou dat zit me niet lekker hoor.

Nee hoor, dat is de reden waarom ik nu B+24 ben. Bij de 10 zou ik al over kunnen gaan maar dat wou ik nog niet. Na de 10 ging het best wel vlug omdat ik steeds rond de 190 ptn reed. Nu ga ik in april beginnen aan de l1. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:46

Iris965 schreef:
Nee hoor, dat is de reden waarom ik nu B+24 ben. Bij de 10 zou ik al over kunnen gaan maar dat wou ik nog niet. Na de 10 ging het best wel vlug omdat ik steeds rond de 190 ptn reed. Nu ga ik in april beginnen aan de l1. :)

Dat bedoel ik! Je als je op zulke kleine winstpunten aan je punten komt, zeker in de B en L1, is het niet lekker overgaan. Nu ben jij gelukkig verstandig en heb je goed doorgetraind voordat je aan het L1 begint. Maar er zijn er genoeg die met 10 x 180 (en de rest van het voorbeeld dat ik noemde) overgaan en zich niet realiseren dat 180 punten gegeven worden voor die proeven in de vorige klasse en dat het geen bevestiging is/was van het klaar zijn voor de volgende klasse.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:49

SophievdV schreef:
Lauke schreef:

Dik door vet is duidelijk anders dan dik door dracht, maar dat zou de jury dan ook moeten zien. Ik voorzie al een heleboel discussies :')

haha dat dus, heb wel vaker de opmerking gehad dat paard in overconditie was :Y)
Tja dan moeten ze er eigenlijk naar gaan vragen voordat ze kunnen oordelen. Denk niet dat dat haalbaar is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:02

Vind de halve punten grote onzin. Een jury zou toch op een schaal van 1-10 een oordeel moeten kunnen vellen. Schaal van 1-5 zou al voldoende moeten zijn lijkt mij...schaal van 1-20 volledig buiten proporties. Jury moet gewoon durven punten en staan voor het cijfer dat ze geven, niet twijvelen over futiliteiten. Zeker nu de te punten onderdelen ook nog eens vereenvoudigd worden (geen combinaties van onderdelen meer). Vrees dat dit alleen maar tot veel telfouten nog meer discussie (waarom 5.5 en geen 6) en computerproblemen/kinderziektes gaat leiden en wat win je er mee?