tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: startpaskorting voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:58

Hier sowieso elke samengestelde wedstrijd word alles doorgekeken, leg mn startpassen er altijd wel bij maar officieel hoef ik m niet te laten zien omdat bij inschrijving al combinatienummer gegeven heb en daar kunnen ze het dan op checken.
Op gewone reguliere kleinere wedstrijden checken ze het eigenlijk niet.

Gelukkig maar want mijn batterij gaat ook altijd maar kort mee :')

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:00

Bij ons doen we echt wel eens steekproeven op de papieren, dat houdt mensen ook is alert op de entingen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:01

Hier elke outdoorwedstrijd controle bij beide proeven.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:01

FriesWytske schreef:
Gooiske schreef:
Ik lees net dat we ook allemaal een digitale startpas krijgen, en dat je dan door middel van een app op je smartphone je pas bij je hebt....

Nou dan is het te hopen dat een ieder voortaan zijn telefoon meebrengt, voorzien van voldoende accu en tot slot dat er voortaan dan overal een internetverbinding mogelijk is, vooral bij buitenwedstrijden is dit lang niet altijd het geval namelijk......

Waar las je dat?

Op de site van de knhs staat het, onder het kopje; Het lidmaatschap in 2016.

Bij ons in de regio hoeven we het indoorseizoen nooit geen papieren te laten zien, maar in het outdoorseizoen is het toch wel vaste prik.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:02

Hier nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd, niet indoor en niet outdoor.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:02

_Dingetje_ schreef:
Bij ons doen we echt wel eens steekproeven op de papieren, dat houdt mensen ook is alert op de entingen e.d.

Papieren heb je bij je als het goed is, dus niet op een eventuele smartphone nodig, dus dat scheelt weer.

Maar doelen dus op de startpas, die digitaal komt, maar die hoef je niet te laten zien, dus de oude nokia (die veel menners hebben overigens :P ) kan mooi blijven.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:06

Nou die digitale startpas dat scheelt weer productie, dat is dan weer een bezuiniging op materiaal :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:06

De een betaald wat meer, de ander betaald wat minder, het is moeilijk om iedereen tevreden te houden, iedereen heeft tenslotte een andere situatie.

Zelf ben ik dadelijk ook duurder uit, maar gemiddeld zijn de meesten van mijn discipline goedkoper uit, en daarmee ben ik toch tevreden. Voordeel is dat wij een startlicentie krijgen met onbeperkt aantal paarden erop, en die kost 35 euro. Voor mij is dat duurder, want ik had enkel maar "volgende startpassen" a 5 euro, en had er geen 7. Ik betaalde 18 euro aan de KNHS (lidmaatschapsgeld en verenigingsbijdrage) en had geen Paard en Sport, omdat ik enkel "volgende startpassen" had. Bovendien werd ik eerder vrijgesteld door de vereniging vanwege mijn bestuursfunctie, maar nu de KNHS dit zelf factureert bij de personen zal ik die kosten nu zelf moeten betalen (maar dat is iets van de vereniging zelf).
Als penningmeester zie ik er wel veel voordelen in. Allemaal dezelfde contributie, geen wisselende bedragen. Plus dat het makkelijker wordt bij de wanbetalers. KNHS kan nu zelf de procedure in gang zetten. Dit jaar meer dan 10 mensen door moeten zetten naar de KNHS, factuur heb ik al in januari moeten betalen voor de afdrachten (kwam in december al) en dan is het maar zien hoe je aan je geld komt, die mega-factuur komt nu in ieder geval niet meer.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:09

Maaike, de procedure blijft toch hetzelfde bij wanbetalers (mede-penningmeester hier :P)? Alleen het bedrag is kleiner dus het belang is kleiner?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:10

Nee, als ze de KNHS niet betalen hebben wij er niets mee te maken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:10

veerledec schreef:
Hier nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd, niet indoor en niet outdoor.

Volgens mij start ik ook regelmatig dezelfde wedstrijden als jij :))

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:11

Ik snap er helemaal niks van. Even goed lezen haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:12

merk toch dat er nog heel veel onduidelijk is , ook bij mij trouwens, ...

ik wil enkel een endurance startpas
heb nu enkel een lidmaatschap voor impuls ..

maar dan wil ik dus een startpas
dan nog lidmaatschap van de endurance vereniging is ook 50 euro
en dan per wedstrijd betaal je al gauw tussen de 30-35 euro ...

paardensport word er zo niet heel veel leuker op

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:13

Neonlight schreef:

Maar die € 20 loopt toch nog steeds via ons? In plaats van de € 50,75 nu zeg maar? Of heb ik ergens niet goed gelezen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:15

veerledec schreef:
Neonlight schreef:

Maar die € 20 loopt toch nog steeds via ons? In plaats van de € 50,75 nu zeg maar? Of heb ik ergens niet goed gelezen?

Hier ga ik ook van uit.
Tijdens de volgende kring/regio vergadering maar eens informeren.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:15

Nou hier iemand die zeer ontevreden is en na een belletje aan de knhs wordt het er niet beter op.

Dit jaar was ik 200 euro kwijt en volgend naar wordt dat ruim(!) 300 euro. Het antwoord van de knhs "normale menners hebben meerdere paarden en starten hun paarden niet onder het zadel".

Het zou goed zijn om een 3e variant toe te voegen voor de menners. Eentje die wel verbonden is aan de combinatie en niet aan de menner, waarmee je ook onder het zadel kan starten. Desnoods betaal je daar 120 euro ipv 108 euro voor, altijd nog goedkoper dan 200(!) euro. Ik ken veel mensen met maar 1 paard/pony die ook onder het zadel starten en zij worden nu heel erg benadeeld! Ons tarief gaat van 110 naar 200 euro per jaar...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:16

Ik lees dit in de mail van de KNHS:
Citaat:
Indien u als vereniging de lidmaatschapscontributie naar uw leden verzorgt verzoeken wij u vriendelijk bovenstaande wijzigingen door te voeren per 1 januari 2016. De vereniging ontvangt in 2016 dus geen factuur meer voor abonnementen op Paard&Sport: vergeet niet om deze kosten niet meer aan uw leden door te belasten.

Daar maak ik uit op dat de € 20 nog steeds via de verenigingen wordt geïnd?

Nies_, dat denk ik inderdaad ook ;).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:22

Wij hebben een andere mail van de KNHS....... Zal dus een verschil zijn bij nationale verenigingen. Wij wisten dit ook al een jaar, en in alle communicatie is ook gesproken over het zelf factureren door de KNHS.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:25

SunNDLM schreef:
Nou hier iemand die zeer ontevreden is en na een belletje aan de knhs wordt het er niet beter op.

Dit jaar was ik 200 euro kwijt en volgend naar wordt dat ruim(!) 300 euro. Het antwoord van de knhs "normale menners hebben meerdere paarden en starten hun paarden niet onder het zadel".

Het zou goed zijn om een 3e variant toe te voegen voor de menners. Eentje die wel verbonden is aan de combinatie en niet aan de menner, waarmee je ook onder het zadel kan starten. Desnoods betaal je daar 120 euro ipv 108 euro voor, altijd nog goedkoper dan 200(!) euro. Ik ken veel mensen met maar 1 paard/pony die ook onder het zadel starten en zij worden nu heel erg benadeeld! Ons tarief gaat van 110 naar 200 euro per jaar...

Hier ook zo'n paard dat onder het zadel en voor de koets wordt uitgebracht

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:29

janouk schreef:
SunNDLM schreef:

Hier ook zo'n paard dat onder het zadel en voor de koets wordt uitgebracht

Ik ben ook zo'n gek... Wordt echt onbetaalbaar zo

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:32

Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.

De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:34

ambre schreef:
Ik rij ook alleen dressuur met meerdere paarden.Waarom mag een menner dan ineens op de startpas diverse paarden starten?

Omdat een menner niet perse 1 paard tegelijkertijd uitbrengt, maar iemand die tweespan/tandem/vierspan rijdt maar 1 keer start maar wel voor ieder paard een aparte startpas nodig zou hebben.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:39

ambre schreef:
Ik moet voor de endurance ook nog een x apart lid worden vd vereniging.
Vind het ook allemaal een berg geld.
Maar waarom worden niet alle startpassen even duur?
Dat ik mijn pas kan gebruiken voor springen etc lijkt me niet belangrijk.
Dan geven ze daar de menners ook maar toestemming voor.

De enige vooruitgang is het 12 mnd geldig zijn vd kaart.
Vraag je hem in juli aan dan ben je nu iig goedkoper uit dan voorgaande jaren.
Wel ff in de gaten houden wanneer je welk paard hebt aangemeld,voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast!

Ookal ben in het niet eens met de nieuwe regeling voor menners kan ik het nog enigszins begrijpen. Ik heb zelf ook 6 paarden op stal staan en start vaak impulsrubrieken omdat het te prijzig is voor ieder paard enkelspan, meerdere combinaties dubbelspan en een vierspan startpas aan te vragen. Als ik al die combinaties officieel had gestart had ik dit jaar 10 startpassen gehad.

Maar voor de menners die ohz starten zou er een regeling moeten zijn dat ze zowel kunnen mennen als rijden , desnoods zonder meerdere paarden te kunnen starten

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:40

Sorry dat ik even binnen kom vallen, maar ik wil in 2016 (januari?) Voor het eerst officieel gaan starten en ik ben even aan het kijken wat ik allemaal moet regelen, en hoe duur dat gaat worden.

Ik ben al lid van de knhs geloof ik? Heb iig een geldig fnrs ruiterpaspoort.
Verder heb ik al een rijvereniging op t oog a 30euro.
Komt er dan verder alleen nog de 108 bij voor de startkaart? Of mis ik dan nog iets?

Alvast bedankt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:42

Het KNHS-lidmaatschap in 2016
· Het KNHS-lidmaatschap kost vanaf 1 januari 2016 € 20,- per jaar. Nieuw is dat gezinnen een gezinslidmaatschap kunnen afsluiten voor € 60,- per jaar. Alle gezinsleden die op hetzelfde woonadres wonen, kunnen hier gebruik van maken.
· Het verplichte abonnement op Paard&Sport vervalt, in plaats daarvan krijgen leden 4 keer per jaar een nieuw paardensportmagazine als onderdeel van het lidmaatschap.
· In de loop van 2016 krijgen alle leden een digitale ledenpas via de nieuwe Mijn KNHS app. Leden t/m 12 jaar krijgen een fysieke pas.

Dus dan heb je €20 + €108 + kosten vereniging en een app waar niemand op zit te wachten. De startpas is dan nog wel gewoon een pas neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 10-11-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt