[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:29

Uiteindelijk betaal je minder dan dit jaar, omdat je de kosten van Paard & Sport niet meer hebt. De proeven zelf moeten altijd betaald worden, dit ligt meestal rond een tientje per proef, dus 20,- per dag bij 2 proeven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:36

Utixo schreef:
Uiteindelijk betaal je minder dan dit jaar, omdat je de kosten van Paard & Sport niet meer hebt. De proeven zelf moeten altijd betaald worden, dit ligt meestal rond een tientje per proef, dus 20,- per dag bij 2 proeven.

Is dat zo? Die gene zei 20 euro per proef maar 10tje per proef is te doen. Ik ga mij denk ik even bij het knhs informeren voordat ik tegen dingen aan ga lopen!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:39

Ik twijfel heel erg voor volgend jaar, na een lange periodes van blessures en drama's wil terug gaan starten. Maar de prijs houdt mij tegen, voor dat geld kan ik in België 2 paarden starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:40

wortelsussie schreef:
Utixo schreef:

Is dat zo? Die gene zei 20 euro per proef maar 10tje per proef is te doen. Ik ga mij denk ik even bij het knhs informeren voordat ik tegen dingen aan ga lopen!

12,50 per proef, dus 25 per twee nu.
Subtop 17,50 per proef, dus 35 per twee. Maar laten we daar eerst maar eens zien te komen.

Overigens schijnt de afdracht voor verenigingen ook gestegen te zijn en dat moet ook ergens gecompenseerd... Dus verhoging startgelden ligt wel in de lijn der verwachtingen. Maar uiteraard in april ofzo, als we al aan een jaarkaart vast zitten...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:42

Seltje schreef:
Ik twijfel heel erg voor volgend jaar, na een lange periodes van blessures en drama's wil terug gaan starten. Maar de prijs houdt mij tegen, voor dat geld kan ik in België 2 paarden starten.

Kun je eens voorrekenen? Want vorig jaar was het lood om oud ijzer, anders stap ik wel over met mijn merrie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:47

Mag ik me ook melden? Niet helemaal meer mijn officiele debuut want dat heb ik in juni gehad. Maar sindsdien niet meer gestart. Start nu dit weekend weer, en dan in het nieuwe jaar wil ik echt meters gaan maken. Voelt dus wel een beetje als mijn echte debuut omdat juni alweer zo lang geleden is.

Heb toen trouwens 173 en 179 punten bij elkaar gereden, net geen winst. Heb hem nu veel fijner aan het lopen dus als mijn eigen spanning me niet teveel in de weg gaat zitten hoop ik toch stiekem wel op 180 punten of net iets meer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:50

Leuk Susan, succes dan voor dit weekend! Spannend weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:55

Nou inderdaad haha. Al vond ik BB springen en de oefencross die ik eerder met hem gedaan heb wel spannender. Maar ik vind het dus wel spannend genoeg om er heel strak op te gaan zitten, dan krijg ik wiebelhanden en wiebelbenen en val ik voorover in de overgangen. Is al veel beter, maar soms sluipt het er ongemerkt weer in. Gelukkig heb ik twee goede coaches mee, mijn man en onze dochter van 5 :)) .

En ik heb in de laatste les een goede tip gehad, schouders naar achter. Als ik daar gewoon de hele tijd aan denk blijf ik veel mooier zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:00

Ik heb terug leren zitten van mijn zwangerschappen: Dan moest ik die buik optillen anders viel ik als michelinmannetje voorover _O-
Springzit is nog deel twee :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:00

Heb niet gereden toen ik zwanger was. Ons toenmalige paard werd echt een draak, die voelde blijkbaar dat ik kwetsbaar was. Normaal bokte hij nooit maar toen ineens wel, staken, bokken etc alleen bij mij. Ben toen maar snel gestopt met rijden, was toen 14 weken zwanger.

Ik hoop dat mijn juf me helpt met mooi rechtop zitten, ze is best streng en dat heb ik wel nodig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:04

Ik kon gelukkig doorrijden. Zelfs nog een 8 gekregen op houding en zit want de jury vond het zo knap dat ik hoogzwanger de hele lange M-proef bleef doorzitten _O-

Mijn issue in de B gaat vooral ontspanning zijn, als ze het eng vindt stopt zij letterlijk met lopen. Voeten in de grond en klaar.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:05

Ik had gisteren opgeschreven in het topic dat ik wel wilde starten volgend jaar. Maar met die tarieven vind ik het eigenlijk niet meer zo leuk.... dus ik denk dat ik het maar even afwacht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:10

Valt toch wel mee Roos? Als het goed is ga je effectief iets minder betalen. Maar ook dan blijft het een dure hobby.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:13

Urielle, waar kun jij die 12.50 per proef vinden? Hier is het echt altijd max een tientje, soms zelfs 8 euro. Zijn verenigingen daar niet redelijk vrij in?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:15

Ik meld mij ook. Paard is alleen nog zadelmak moet nog een stuur en een galop knop op maar halverwege 2016 moet lukken :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:17

SusanH schreef:
Valt toch wel mee Roos? Als het goed is ga je effectief iets minder betalen. Maar ook dan blijft het een dure hobby.

Moah als je alles bij elkaar optelt is het toch een flinke buidel geld hoor. :') Ik wacht het nog even af.
Gelukkig geldt het niet meer per kalenderjaar maar per 12 maanden. Dat scheelt wel een berg.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:23

Urielle schreef:
Seltje schreef:

Kun je eens voorrekenen? Want vorig jaar was het lood om oud ijzer, anders stap ik wel over met mijn merrie.

Prijzen voor 2016 zijn er nog niet, maar als die in de lijn van vorig jaar liggen:
http://www.vlp.be/Lidmaatschap-Nieuws/c ... licenties/
In België is het vooral goedkoop als je maar 1 tak van de sport neemt. Subprovinciaal dressuur kost je 50€, provinciaal dressuur 75€. Nationaal wordt 175€ (dan wordt het ineens duur!)
Daar komt nog clubgeld bovenop (tussen de 20 en 60€, afhankelijk van de club).

Niet vergeten de eenmalige immatriculatie van je paard. Maar daar vind ik de kosten niet direct van terug.

Lrv weet ik niet exact maar zal max 75€ voor een volledig jaar zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:32

Het is idd niet goedkoop, maar als je alles bij elkaar optelt ben je in 2016 als het goed is goedkoper uit als in 2015.

Systeem zoals in Belgie vind ik ook wel wat. Ik start toch alleen dichtbij huis. Mijn man gaat wel het hele land door, maar dat heb je als snel als je SGW start.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:38

Volgens mij zijn de meeste niet goedkoper uit in 2016. Er loopt al een hele Facebook actie tegen de KNHS.

Ik start aankomend jaar voor het eerst starten maar ga ook meer betalen dan 2015.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:49

Patty14 schreef:
Volgens mij zijn de meeste niet goedkoper uit in 2016. Er loopt al een hele Facebook actie tegen de KNHS.

Ik start aankomend jaar voor het eerst starten maar ga ook meer betalen dan 2015.

Lekkere zin trouwens :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:52

Utixo schreef:
Urielle, waar kun jij die 12.50 per proef vinden? Hier is het echt altijd max een tientje, soms zelfs 8 euro. Zijn verenigingen daar niet redelijk vrij in?

Tot 12,50 mogen de verenigingen hun prijzen zelf bepalen (beker, waardebon, zakje snoepjes, envelop met geld mag allemaal). Daarboven zit het vast aan een prijzenstandaard waarbij je voor een eerste prijs X keer het startgeld moet krijgen.

Daarom hebben bijna alle verenigingen het startgeld op 12,50 liggen: Het maximale zonder met dure prijzen geconfronteerd te worden.

Enkele verenigingen hebben nog tien euro maar dat zijn vaak verenigingen die starters willen lokken, bijvoorbeeld omdat je in de winter buiten moet losrijden of omdat je in de zomer op gras moet, waardoor ruiters sneller ergens anders gaan starten.

8 euro hier bij de paarden al jaren niet meer, wel bij de pony's.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:24

Ik ben hier echt nog nooit 12.50 tegengekomen, maar dat komt vermoed ik ook omdat er zoveel wedstrijden zijn. Ieder weekend zijn er zeker 3 wedstrijden binnen een straal van 20 kilometer.

Net te horen gekregen wat de contributie voor 2016 is. Ipv 155,- is het nu 153,-. Ik ga er dus 2,- op vooruit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:06

Mijn man is penningmeester van de RV en die rekende uit dat wij dus toch duurder uit zijn, tweede gezinslid betaalt flink meer. Beetje krom, op de meeste plekken is het juist zo dat 2e, 3e en volgende gezinsleden goedkoper zijn. Bij onze RV werkt dat iig wel zo. Denk dat er veel gezinnen zijn met meerdere startende leden. Die zijn dus allemaal flink duurder uit.

SRY

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:57

Ik denk dat ik ga wachten tot maart ivm de nieuwe prijzen van de KNHS. Even eerst alles op een rijtje krijgen, wat we nu precies kwijt gaan zijn. Januari/februari zijn toch amper wedstrijden bij ons.

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:45

Er is zondag nog plek, dus dan ga ik alvast. Heb Luyendijk als jury, streng maar eerlijk. Fijne man.