Heleennn schreef:Op concours gaan kan ook gewoon leuk zijn, samen met je vriendinnen van de club, leuk met de paarden en lekker weer. Dan is een concours gewoon heel erg leuk en hoef je echt niet perse dat winstpunt te rijden. Concoursen moeten voor iedereen toegankelijk zijn en niet enkel voor de mensen die al goed kunnen rijden. Wanneer ik paarden zie die niet onder controle kunnen gehouden worden door hun ruiter vind ik dat je gelijk hebt, maar anders niet hoor.
Maar als dit het argument is: waarom dan niet samen met vriendinnen een clinic rijden, lekker het bos ingaan of een onderling wedstrijdje rijden? Wat voegt het wedstrijd rijden dan toe?
Wat ik uit openingspost haal is dat TS als jurylid ziet dat er paarden zijn die duidelijk niet rad of stijf zijn en daar wel mee op concours gegaan wordt, er ruiters zijn die (nog) de vaardigheid missen om een fatsoenlijke proef te rijden. Ik zie de toegevoegde waarde dan ook niet van persé een wedstrijd moeten rijden. Als je keer op keer met baggerpunten thuiskomt, dan zijn er blijkbaar meer juryleden die het zien en is er toch iets mis. Waarom jezelf dan niet achter de oren krabben en kijken of het eerlijk is tegenover paard of jezelf om op concours te gaan? Wat voegt het toe behalve de gezelligheid? Er zijn dan meer dingen om samen te doen met paarden, die gezellig zijn....
is toch aan de mensen zelf om die keuze te maken?
daar doe je wat mee of niet....
en de individuele proef was een drama. Stilstaan nee, overbangen was alleen racen zo ongeveer, heb bijna de jury overhoop gereden ook nog. Punten tsja dat was een dik verdient verliespunt zelfs. Weinig aan te doen.
alleen het binnenkomen was met een soepele stap. De rest sterrekijkend rondracen. Resultaat eervol laatste en niet bepaald lovend commentaar. Ach ja had er wel lol mee gehad zullen we maar zeggen.
, zeker gezien het feit dat hij wegkomt van een B/L jurylid...De B staat voor BEGINNER (paard en/of ruiter dus). Je moet ergens beginnen! Als je je als jurylid stoort aan hoe het er in het begin uitziet, moet je zelf misschien verder leren en de jurycursus voor vanaf Z gaan doen lijkt me...