Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Michelleex schreef:Seventeen schreef:Nogal logisch, als jij met de paarden mee rijdt dan word jij hetzelfde bekeken als een paard. Zou mooi zijn! Als ik met een fjord in de baan kom en hij loopt voor zijn doen een geweldige middendraf maar het is maar een middelmatige middendraf en dan moet ik een 8 krijgen omdat hij voor zijn doen zo'n geweldige middendrag er uit gooit?
Laat het los, voor jouw gevoel gaat het soms ook echt beter dan het werkelijk ging en dat is heel frustrerend! Maar gewoon door trainen en zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen om hoge punten te geven!
Ja dat vind ik dus wel! Als je dus maar een duurder paard heb dien je hogere punten te krijgen, nou nee dus echt niet. Je dient beoordeelt te worden naar de combinatie die er rijd, een pony die voor ponyzijn een prima middendraf laat zien verdient net zo hard een 7 als een dressuurpaard die dit makkelijk eruit rijd zou een mooie boel worden anders.
. Een duurder paard die nu eenmaal meer schwung en afdruk heeft, meer oprichting en losser door het lijf loopt krijgt nu eenmaal hogere cijfers dan een Fjord, ookal zijn ze misschien even fijn gereden. Get over it.
. Alleen niet op het moment zelf natuurlijk. Michelleex schreef:[
Ja dat vind ik dus wel! Als je dus maar een duurder paard heb dien je hogere punten te krijgen, nou nee dus echt niet. Je dient beoordeelt te worden naar de combinatie die er rijd, een pony die voor ponyzijn een prima middendraf laat zien verdient net zo hard een 7 als een dressuurpaard die dit makkelijk eruit rijd zou een mooie boel worden anders.
Michelleex schreef:Zo hoort het ook toch!
pien_2010 schreef:Michelleex schreef:Zo hoort het ook toch!
Dat klopt. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je met een pony of paard met minder swung etc. alles 100% moet rijden om aan je winst punt te komen. Als jouw paar goed strekt, heb je misschien een 6 of 7 hooguit, je zit met minder kwaliteit en dat is ook eerlijk dat je dus lagere punten krijgt. Het dressuurwonder krijgt een 8 of zelfs 9 duskan twee punten verliezen. Dat betekent dat elk foutje kan jouw je winstpunt kosten want je zult altijd lager zitten. Sommige dressuur wonders rijden zeer gemakkelijk twee of drie winstpunten. Dat is het verschil tussen de ferrari en de volkswagen. Maar met een pony kun je wel zeer zeker winst rijden.
Seventeen schreef:Nogal logisch, als jij met de paarden mee rijdt dan word jij hetzelfde bekeken als een paard. Zou mooi zijn! Als ik met een fjord in de baan kom en hij loopt voor zijn doen een geweldige middendraf maar het is maar een middelmatige middendraf en dan moet ik een 8 krijgen omdat hij voor zijn doen zo'n geweldige middendrag er uit gooit?
Laat het los, voor jouw gevoel gaat het soms ook echt beter dan het werkelijk ging en dat is heel frustrerend! Maar gewoon door trainen en zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen om hoge punten te geven!
Michelleex schreef:Ja dat vind ik dus wel! Als je dus maar een duurder paard heb dien je hogere punten te krijgen, nou nee dus echt niet. Je dient beoordeelt te worden naar de combinatie die er rijd, een pony die voor ponyzijn een prima middendraf laat zien verdient net zo hard een 7 als een dressuurpaard die dit makkelijk eruit rijd zou een mooie boel worden anders.
pien_2010 schreef:Het heeft geen zin om in contact te treden met de jury of een klacht in te dienen bij de KNHS. Die dingen gebeuren nu eenmaal en zelf heb ik ooit een klacht ingediend bij de KNHS waar helemaal niets mee gedaan is.
Mijn dochter reed ooit een super nette dressuur proef in de lagere regionen met haar merens. Een vrouw jureerde. Voor haar reed een jonge op een geweldige KWPN-er. Paard sprong tot drie keer uit de ring, de knul kon hem niet rijden en de figuren gingen voor geen meter. Mooi paard veel beweging, maar echt slechte proef.
Toen mijn dochter klaar was zij een man tegen mij dat hij jury lid was en het een zeer net gereden proef vond die mijn dochter had neergezet. Wat bleek bij de uitslag, mijn dochter had net geen verlies punt en de knul had winst gereden. Ik was echt boos en de jury zat er nog en ik vroeg en publiek of ze niet twee namen door elkaar had gehaald. De oude jury man, nam het voor me op want iedereen keek me meewarig aan zo van: "mams kan niet tegen haar verlies". Hij zei heel luid, dat mijn dochter een keurige proef had neergezet en dat het niet zo kon wezen dat ze als laatste geëindigd was.
Ik weet 100% zeker dat we afgestraft zijn op het paard.
Tja daar doe je dus niets aan. We hebben het achter ons gelaten, maar zijn natuurlijk nooit meer bij die mevrouw gaan rijden, want dat was zonde van het geld. Dus laat maar gaan en weet dat je soms slechter hebt gereden dan je denkt, maar in jouw geval denk ik ook dat je gewoon op je pony bent afgestraft waarbij AstridKlomp haar reden ook zeer goed mee kan spelen (en, en reden dus). Er zijn juryleden die laag jureren puur vanwege het feit dat je met een pony rijdt.
Gelukkig niet bij iedereen of zelfs bij de meeste niet, want paardje is gestopt met de wedstrijden met mijn dochter toen hij M2 start gerechtigd was. We vonden tot en met de M1 voor hem genoeg temeer daar hij de dressuur niet leuk vindt en vond.
Ik ga helemaal mee met Astrid Klomp.
. Nouja, maar hoe bewijs je dat inderdaad..
pien_2010 schreef:Niemand in de B of L rijdt 100% Bigone. Ik bedoel dus je moet alles tot het maximale rijden met een minder kwaliteit paard. Mijn dochter kon echt perfecte figuren rijden, liet ze nooit ook maar iets op liggen. De kwaliteit van de pony scheelt daarbij ook heel veel.
Mijn dochter reed veel beter dan ik. Maar toen ik wedstrijd ging rijden deed ik dat met een merens die geweldige beweging heeft. Ik kon dus wel twee winstpunten rijden bij de volwassenen met een merens. Dat was niet mogelijk met de andere merens die gewoon minder beweging heeft dan de die van mij, ook al reed mijn dochter veel beter dan ik.
Dat geeft niet, maar speelt wel allemaal mee.
Cas123 schreef:Kom op Ts, rij je wedstrijden voor jezelf en je pony? Of voor de winst. Want zo schrijf je het namelijk. Als je het voor jezelf en je pony doet: weer een ervaring rijker. Ga kijken wat je fout deed en werk hier aan. Je doet een beetje of de wereld vergaat.......... Er zijn mensen die graag wedstrijden willen rijden maar het niet kunnen ivm medische reden. (Zoals ik)
Michelleex schreef:Cas123 schreef:Kom op Ts, rij je wedstrijden voor jezelf en je pony? Of voor de winst. Want zo schrijf je het namelijk. Als je het voor jezelf en je pony doet: weer een ervaring rijker. Ga kijken wat je fout deed en werk hier aan. Je doet een beetje of de wereld vergaat.......... Er zijn mensen die graag wedstrijden willen rijden maar het niet kunnen ivm medische reden. (Zoals ik)
Als je het topic goed had doorgelezen, had je geweten dat dit niet het geval is.
Michelleex schreef:Nogmaals, deze reacties heb ik geen zin in.
Ik heb nergens geroepen dat ik torenhoge punten had moeten krijgen.
Maar inmiddels ben ik allang op weg geholpen door iemand om in contact te komen met de jury, dus zou het fijn vinden als je niet zo maar je oordeel geeft.
Heb wel degelijk film materiaal en deze ook met voldoende mensen gesproken, maar gezien de reacties ga ik deze hier niet plaatsen, zo word ook gelijk de locatie bekend etc. zou het fijn vinden als jullie zelf even denken aan live and let live.
Ik vraag hier om ervaringen nogmaals, en niet om of iemand het beter weet.