Ilse_123 schreef:demug schreef:Ilse het gaat niet om kleurtjes bontjes of de uitvoering van een martingaal. Ik kan er ook best om lachen als ik een kind met een totaal rose pony voorbij komt. Heb jij het geld om je hoofdstel met diamanten tebehangen en je beugels van goud telaten maken, vooral doen. Het gaat om al die hulpmiddelen die niet correct gebruikt worden en zeker niet bij het nivo van de ruiters horen.
Volgens mij missen vele van jullie het punt van het topic, het gaan niet (alweer) over scherpe bitten en alles, het gaat om de trend, en dat is, als ik het goed begrijp van ts, dat leken sneller naar overdreven hulpmiddelen grijpen omdat ze het er mooi of professioneel uit vinden zien. Dus in een kern wel vergelijkbaar met alle leuke kleurtjes, omdat mensen er naast dat ze beter tot een paard willen doordringen, eigenlijk willen laten zien hoe 'goed' ze zijn door in overdreven professionele outfit aan te komen zetten die op dat niveau meestal niet nodig is.
En dus aankomen zetten met scherpe bitten die sommige profs nodig hebben om hun extreem hete paarden een extreem lastig parcours door te sturen.
Een persoon met een beetje verstand van paarden prikt daar snel genoeg doorheen. Dus wie zet zichzelf voor paal? Degenen die zich interessanter voordoen dan ze zijn? Ik kan een heel stuk meegaan met de leus: fake it until you make it, maar er zijn genoeg situaties waarin dit soort fakers snel genoeg door de mand vallen.
Alleen zo jammer van alle paarden die gedurende dit traject de dupe worden van onkundig gebruik van dit soort gadgets.....

)
huh, waarom? Leer zo'n dier eerst eens kennen!