Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Marinke_ schreef:Ongevlochten voorpluk, vind ik echt heel lelijk... Onverzorgd... Net als een 'dakje' op de kont. Het hoort bij het toilleteren, knip je de baardharen, de lange haren op de benen, het derde oor en de uitstekende haren uit de oren dan ook niet weg???
Als je op wedstrijd gaat vind ik persoonlijk dat je het paard op de juiste wijze moet toilleteren, op de manier zoals die door het stamboek of KNHS voorgeschreven word.
Overigens kun je in een lange dikke voorpluk ook een mooi knotje krijgen, kwestie van minder vaak dubbelvouwen. En wat betreft uitstraling van het hoofd al eens gekeken naar je hoofdstel wat die daar voor invloed op geeft..?
NatasjavE schreef:Ik vind lange manen bij ieder ras of type lelijk. Het maakt de gemiddelde hals niet fraaier qua model.
Ik maak altijd de grap dat als ik een Fries zou hebben ik de sokken zou scheren en de manen zou kortwieken.
. Maar ik houd ook eigenlijk alleen van sportpaarden, dus dat zal wel een beetje meespelen.
. Ben dan te nieuwsgierig.
_Marinke_ schreef:Ongevlochten voorpluk, vind ik echt heel lelijk... Onverzorgd... Net als een 'dakje' op de kont. Het hoort bij het toilleteren, knip je de baardharen, de lange haren op de benen, het derde oor en de uitstekende haren uit de oren dan ook niet weg???
Als je op wedstrijd gaat vind ik persoonlijk dat je het paard op de juiste wijze moet toilleteren, op de manier zoals die door het stamboek of KNHS voorgeschreven word.
Overigens kun je in een lange dikke voorpluk ook een mooi knotje krijgen, kwestie van minder vaak dubbelvouwen. En wat betreft uitstraling van het hoofd al eens gekeken naar je hoofdstel wat die daar voor invloed op geeft..?
FriesWytske schreef:_Marinke_ schreef:
En als je je winstpunt moet halen op het punt van verzorging, klopt er in mijn ogen iets niet. Ik haal mijn winstpunten liever op hoe ik rijd.
Bovendien mag het dus allemaal los, als je een bepaald ras rijdt.
NatasjavE schreef:denisesilver schreef:Voorpluk knippen of iets in de richting van korter maken zou ik nooit doen puur omdat ze daarmee de vliegen rond de ogen wegjagen
Te kort hoeft ook niet natuurlijk. Maar niet tot op de neus.
Mijn merrie heeft overigens een voorpluk waarmee ze vliegentechnisch weinig mee kan

Slina schreef:Weet iemand hoe je zoiets dan invlecht? Een knot vind ik niet mooi maar zo'n soort idee wel:
http://i1121.photobucket.com/albums/l52 ... M_0639.jpg
Foto van google geplukt.

NatasjavE schreef:susanne_m schreef:mijn merrie heeft een voorpluk tot de neus, en dan ook nog een dikke pluk.
als ik dat vlecht en knot rijd ik met een eenhoorn... nou dankje dan liever niet.
staart en manen vlecht ik wel altijd in.
Dan kort je de voorpluk toch in?
Zo'n lange voorpluk vind ik ook niet mooi
Edit:
Is dat een Tinker in je profiel?
Daarvan kan je de manen beter los laten hangen. Mits netjes gewassen en uitgekamt.
Dan kan je de voorpluk ook laten hangen.