Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Patries90 schreef:Zalmkleurige ik wel een hele hoop over me heen krijgen... nja so be it... vind het er vooral geforceerd uit zien.. het is een pracht dier en die meid kan ook vast en zeker goed rijden.. zo'n proef zet je niet maar zo neer.. maar hier vind ik het vooral heel erg geforceerd....
En nee beter doe ik het ook niet maar dat is wat ik zie
Ik heb alleen niet de waan dat ie net zo goed loopt als een KWPN'er die er al jarenlang op gefokt zijn. Heb heel bewust voor een fjord als dressuurpaard gekozen, wetende dat meer dan Z er niet in ging zitten en dat het hard werken werd. Achteraf bleek ie meer geschikt als springpaard, maar daar steekt de stokmaat dan helaas weer een stokje voor.
Nies_ schreef:veranadautje schreef:Dan moet je aan de bril
Of ik heb gewoon wat hogere eisen aan goed. Kan me niet voorstellen dat een jury daar in t Z (gezien S&T) een voldoende voor geeft.
[/quote]Ayasha schreef:Nies_ schreef:
Of ik heb gewoon wat hogere eisen aan goed. Kan me niet voorstellen dat een jury daar in t Z (gezien S&T) een voldoende voor geeft.
Om eerlijk te zijn zie ik amper een fatsoenlijke arbeidsdraf, laat staan dat er een middendraf of uitgestrekte draf in te zien is... één kort momentje zie ik hem meer naar arbeidstempo gaan maar de rest is een soort "als ik hem heel traag laat draven heet dat vast verzameling."
. Gelukkig word het nu wel minder (of ik kan hem beter beheersen en beter zijn aandacht bij mij houden) maar zeker in het begin was het echt heel erg en vond ik het ook echt niet leuk dat paardlief tijdens de proeven meer aandacht had voor de haflinger(s) dan voor mij. JewEmm schreef:Zelf vind ik het heel gaaf dat je koudbloeden ook in dressuur wedstrijden tegenkomt. Zelf (nog) niet de kans gehad om met m'n dames (shires) te starten. Er zijn steeds meer rijtypische shires, die het ook qua bouw beter zouden kunnen dat de oude zware types.
Over het laatste filmpje, dit is dezelfde ruiter als op de clydesdale. Mensen met meer vragen over deze ruiter (en paard), via pb is welkom.
Zelf ben ik vooral benieuwd hoe de jury, maar ook de overige ruiter reageren op koudbloeden in de wedstrijdring of het terrein... Ik heb de indruk dat er veel vooroordelen over zware paarden zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.
Wat dat betreft bemoeilijken zware paarden mijn losrijden wel enigszins maar die van mij moet maar gewoon leren dat ie niet onnozel moet doen.
Maar shires/trekpaarden/friezen noem maar op, vind ik mooie beesten met vooral een hele machtige uitstraling, ben er altijd wel van onder de indruk 

Keandra schreef:Want iedereen spreekt hier over die heet in het hoofd KWPN'ers, laat die maar eens een koets trekken en probeer maar eens lol met je knol te hebben zonder rare bitten en teugels (en spreek hier niet over grondwerk, maar erop).

Nadiine__x schreef:kwita schreef:top doen, gewoon omdat het leuk is!
Haha ik zal even wachten tot ze uitgegroeid is, oke? :p
Maar dan ga ik het zeker doen, ongeacht de reactie's![]()
Ik vind alle reacties erg leuk en vooral verrassend om te lezen!