[HK]Grand Prix debuut....wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje82

Re: Grand Prix debuut....wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:04

Maak me er ook niet druk om! Was alleen verbaasd dat je door een flink aantal (vind ik) juryleden beoordeeld wordt en dat er 1 op 1 onderdeel zo uitspringt.
Anyway, deze jury zal dit echt op deze manier gezien hebben en het vast opbouwend bedoelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:11

Je hebt dat toch altijd..apart commentaar waar je soms echt niets mee kan!
De 1 vond mijn eners top..de ander vond het flop!
Tsja, wat moet je dan..ik blijf altijd maar op mijn eigen manier doortrainen en sla dat soort "zwart-wit info" niet op!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:21

Toch apart dat dit zelfs tot op GP nivo door blijft gaan. Deze klachten hoor je vanaf de laagste klasses al.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:22

Ja ik denk dat je dit altijd heb behalve op Internationale wedstrijden. Meer jury's en volgens mij is het dan de regel dat de laagste er uit wordt gehaald? en de rest een soort van bijgespijkerd wordt qua cijfers?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:38

Jeetje wat een commentaar zeg := vind idd wel dat je mag verwachten op dit niveau dat je goed opbouwend (kritiek) tips krijgt....

Vraagje hoe betalen jullie dit :o
Als ik volgend jaar 1* zou willen gaan starten ligt het startgeld tussen de 190 euro tot 250 euro + de stalling kosten van ongeveer 100 euro.. (duur geintje)

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:05

Voor gewoon nationaal dressuur is het startgeld niet zo hoog. Gewoon 1 dag starten dus geen stalling. Alleen dieselkosten want het is vaak niet om de hoek. Maar subtop startgeld is gewoon rond 17,50 per proef. Soms wat meer, maar dan is er ook prijzengeld (niet dat ik dat wel eens win....)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:00

Offline schreef:
Ja ik denk dat je dit altijd heb behalve op Internationale wedstrijden. Meer jury's en volgens mij is het dan de regel dat de laagste er uit wordt gehaald? en de rest een soort van bijgespijkerd wordt qua cijfers?

Nee hoor, ook op internationale wedstrijden heb je wel eens grotere verschillen. Ook worden de laagste (en hoogste) er niet uitgehaald. Wel hebben ze een JSP dat eventuele echte missers kan corrigeren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de jurering van subtopjuryleden eigenlijk meestal vrij goed kan volgen. Soms viel het kwartje als ruiter niet meteen als een jurering mij vreemd voorkwam, maar kwam dat pas (veel) later. Mijn vroegere instructrice zei altijd: als er 1 afwijkt van de ander, dan moet je gewoon zo goed rijden, dat niemand om je heen kan. Ik vertaalde het altijd zo: als er kennelijk nog iemand wat aan zag, dan was er dus nog werk aan de winkel om te verbeteren. ;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 03:36

CoriienRN schreef:
Jeetje wat een commentaar zeg := vind idd wel dat je mag verwachten op dit niveau dat je goed opbouwend (kritiek) tips krijgt....

Als ik volgend jaar 1* zou willen gaan starten ligt het startgeld tussen de 190 euro tot 250 euro + de stalling kosten van ongeveer 100 euro.. (duur geintje)

Startgeld voor dat kost hier ongeveer hetzelfde, maar dan voor alle klasses. Gelukkig kan je kiezen of je zelf je Eigen stal meeneemt (paddockje) of je die op het terrein huurt. Hier is het gewoon sparen, en kiezen welke wedstrijden je mee wilt rijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 06:11

Waikiki je gaat je paard toch niet in een paddock zetten? :=
op meer daagse wedstrijden moet je een stal huren je mag ook je paard niet in de vrachtwagen laten staan..

Lijkt ook steeds duurder te worden allemaal, zeker omdat er bij ons in het Z dressuur nauwelijks prijzengeld is maar wel 12,50 per proef moet betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:53

Afbeelding

Afgelopen weekend *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:00

CoriienRN schreef:

Nationaal kost 17,50 plus natuurlijk 60 euro aan reiskosten, eten en drinken a 30 euro.
Ik reken altijd op een kleine 150 euro per wedstrijd weekend.
Als ik ooit naar het buitenland wil heb ik denk ik echt een sponsor nodig :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:01

vur schreef:
Offline schreef:

Nee hoor, ook op internationale wedstrijden heb je wel eens grotere verschillen. Ook worden de laagste (en hoogste) er niet uitgehaald. Wel hebben ze een JSP dat eventuele echte missers kan corrigeren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de jurering van subtopjuryleden eigenlijk meestal vrij goed kan volgen. Soms viel het kwartje als ruiter niet meteen als een jurering mij vreemd voorkwam, maar kwam dat pas (veel) later. Mijn vroegere instructrice zei altijd: als er 1 afwijkt van de ander, dan moet je gewoon zo goed rijden, dat niemand om je heen kan. Ik vertaalde het altijd zo: als er kennelijk nog iemand wat aan zag, dan was er dus nog werk aan de winkel om te verbeteren. ;)

Ja zit wat in maar sommige mensen willen ook altijd wat zien..
En dit was toch echt bijna 10%...vind ik best schandalig :n

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:01

Echt een heel erg gaaf paard heb je!! <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:19

Afbeelding
Afbeelding

Het verschil....

-O-

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:20

Offline: Snap niet hoe de jury jouw paard niks kan vinden, want ik vind hem prachtig.

Corien: Beetje offtopic, maar waarom kan je paard niet in een paddock. In de endurancewereld staan er zoveel paarden in paddocks. Weinig wedstrijden in de Benelux en lange wedstrijddagen zorgt ervoor dat er veel mensen moeten overnachten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:37

Wat ging er in je uitgestrekte draf mis? Tactfouten?
Over die piaffe zijn ze het in ieder geval niet eens, dat is duidelijk :')
En passage ook niet echt. Wat voor commentaar was er op de passage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:39

Uitgestrekte draf indd een tactfout! en mijn overgang terug was slordig..
uhm..geen idee..heb de lijst thuis :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:46

Nou niks te klagen over je debuut hoor, 60% is netjes voor de eerste keren GP hoor!

En ja die jury verschillen zijn om te huilen. :=

Zigzag is ook gewoon de moeilijkste oefening van de GP, ik denk dat niemand dat gaat ontkennen. :+

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:01

Ik rijd dan wel geen GP maar volg dit topic graag! Ik vind het erg leuk om te lezen en steek er vaak ook nog wat van op!

Schoentje wat een geweldig mooi paard en wat een vermogen!

Offline gefeliciteerd met je debuut! Wat een gaaf paard heb je onder je kont! Ik weet verder niks van jurering maar deel je mening wel een beetje dat het ver uiteen ligt. Daarin volg ik Vur dan ook wel weer. Zo blijft er altijd wat om aan te werken en kun je je de volgende keer nog beter presenteren!

Even off topic: ik heb ook weleens wedstrijden gehad van een weekend, dan wel in een totaal andere discipline alleen stond het paard wat ik reed ook gewoon het weekend in de paddock. Ze vond het juist fijn doordat ze thuis ook in de zomer dag en nacht buiten staat en zo had ze altijd wat te kijken.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:20

Ik zou het ook niet kunnen betalen om naar allemaal buitenlandse wedstrijden te gaan hoor!
Sowieso startgeld, stallingsgeld en dieselkosten. Echt bizar duur allemaal. Om over de vrije dagen nog maar te zwijgen...
Ik ben uberhaupt onder de indruk als je wel eens ziet hoeveel wedstrijden mensen allemaal rijden en dan ook nog met 2 paarden gaan lessen ofzo....
Hier dus helaas ook geen sponsor of papa en mama die alles op hoesten ( dat zou ik ook absoluut niet willen). Als ik een keer extra ga lessen, dan ergens anders een beetje op besparen die maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:59

Ik werk bijna 80 uur per week..anders kan ook ik het niet betalen hoor ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:03

Petrichor schreef:
Nou niks te klagen over je debuut hoor, 60% is netjes voor de eerste keren GP hoor!

En ja die jury verschillen zijn om te huilen. :=

Zigzag is ook gewoon de moeilijkste oefening van de GP, ik denk dat niemand dat gaat ontkennen. :+

Zig-Zag en de oefeningen NOG perfecter rijden. Dat is echt wel het moeilijkste van de GP.. maar...het houdt je bezig met puzzelen *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:04

Bij wie lessen jullie eigenlijk?

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:18

Ik heb altijd bij Ed van der Meij gelest. En les sinds een klein jaar om de 2/3 weken bij Danielle Heijkoop.
Ben ook benieuwd naar waar iedereen lest.

Maar 80 uur in de week, pfff diep respect. Ik werk fulltime en doe daarnaast ook nog ong 8u lessen geven, maar verder gelukkig niet! Zie paardrijden ook zeker niet als werk ( en lesgeven eigenlijk ook niet haha :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:54

Ik doe naast mijn werk ook nog veel lessen geven.

Ik les zelf 1x per week bij Maarten van Stek