Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tamary schreef:R12312 schreef:Dat vind ik dus absoluut niet. Meten is weten en een jury kan iets alleen inschatten en dus nooit beweren dat iemand te zwaar is. Deze zal eerst een calculatie moeten maken wat een paard kan dragen, en dan pas wat de ruiter weegt en dan een oordeel treffen.
Een jury die iemand te zwaar vind, is een mening.
Simpele truc om te controleren of je in je zadel past is handje voor en handje achter je op het zadel. Past dat? Goed, Nee? Dan pas je niet in het zadel en kan je er ook vanuit gaan dat je niet op dat paard past. Dat is ook voor een jury meteen meetbaar, geen weegschaal oid nodig.
Mousmous schreef:Geen jury die bij mij zijn handje voor me in het zadel hoeft te steken, dan vliegt mijn handje ook ergens naar toe denk ik zo
Mousmous schreef:@r12312
Artikel 133 – Kreupelheid
Wedstrijdreglement Dressuur versie 2013 30 – 5 0
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de (voorzitter van de) jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met het paard de ring te voet te verlaten.
Mousmous schreef:@ anouska, ik voel me totaal niet aangevallen. Vind het alleen een hilarisch idee als juryleden hun hand tegen je kruis gaan houden om te meten of het zadel wel past. Heb je mijn smiley niet gezien?
R12312 schreef:Bij de huidige dressuurzadels is dat niet de beoordelen. Daar zit zoveel wrong aan en zoveel hoge voor en achterkanten dat zelfs slanke mensen er volledig in opgesloten zitten.
En dan nog, zou je alleen kunnen zeggen dat het zadel niet passend is. En een jury is geen zadelmaker, dus die mag daar niet over oordelen. Net als dat juryleden niet mogen zeggen dat een paard kreupel/ongezond is.
Vrouw2014 schreef:Lastige discussie dit....
Als een ruiter met overwicht word aangesproken door een jury over het gewicht kan de ruiter zich beledigd voelen onzeker en denken ik rij geen wedstrijden meer. Dan is het probleem nog steeds niet opgelost.
...
Dinopino schreef:Zou een jury die zelf ook niet maatje 36 heeft, maar iestje beetje veel meer, eigenlijk wel zulk commentaar geven?