Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BETUWE schreef:Weet niet meer precies waar het staat, met een A, B of c pony mag vanaf je 18e volgens mij. Ik ga even kijken of ik het gevonden krijg.
Over de reden dat meiden onder de 18 met hun pony bij de paarden gaan starten voor mij was er veel mee uitdaging tussen de paarden. Bij ons in de buurt rijden bijna geen pony's in het Z dus reed maixmaal met 2 andere ruiters ( en dat was zelden dat ik met andere ruiters reed).
_helga_ schreef:BETUWE schreef:Weet niet meer precies waar het staat, met een A, B of c pony mag vanaf je 18e volgens mij. Ik ga even kijken of ik het gevonden krijg.
Over de reden dat meiden onder de 18 met hun pony bij de paarden gaan starten voor mij was er veel mee uitdaging tussen de paarden. Bij ons in de buurt rijden bijna geen pony's in het Z dus reed maixmaal met 2 andere ruiters ( en dat was zelden dat ik met andere ruiters reed).
Dat begrijp ik maar net een B pony B starten tussen de paarden vind ik dan weer niet logisch
Urielle schreef:melissapupa schreef:het is toch in belang van de pony dat er een staartriem aan zit anders schuift het zadel toch?????
Daar verschillen de meningen ook overmaar het gaat om de reglementen, niet om vriendelijk of niet vriendelijk
vur schreef:Waarom zou een B-pony die bij de paarden start, ineens als een paard moeten worden beschouwd? Waar staat dit in het reglement vermeld?
Sjolvir schreef:Urielle schreef:
Daar verschillen de meningen ook overmaar het gaat om de reglementen, niet om vriendelijk of niet vriendelijk
Inderdaad, want dan kan bv iemand met grotere maat pony, rond model, met schuivend zadel ook wel een staartriem willen dragen.
(Ken fjorden zat die tonnetje rond zijn en zo'n ding dragen (maar dan niet starten))
Sjolvir schreef:vur schreef:Waarom zou een B-pony die bij de paarden start, ineens als een paard moeten worden beschouwd? Waar staat dit in het reglement vermeld?
Omdat diezelfde B ook dan ineens het Z in mag en met S&T gereden mag worden, wat bij de pony's niet mag.
Neem aan dat het niet zo is dat je de regels die je leuk uitkomen mag kiezen.
Ben benieuwd wat de KNHS gaat zeggen.
Ik hou het op mag niet, je start bij de paarden, dus paarden regels.
vur schreef:Waarom zou een B-pony die bij de paarden start, ineens als een paard moeten worden beschouwd? Waar staat dit in het reglement vermeld?
Air schreef:vur schreef:Waarom zou een B-pony die bij de paarden start, ineens als een paard moeten worden beschouwd? Waar staat dit in het reglement vermeld?
Omdat diezelfde B ook dan ineens het Z in mag en met S&T gereden mag worden, wat bij de pony's niet mag.
Neem aan dat het niet zo is dat je de regels die je leuk uitkomen mag kiezen.
Ben benieuwd wat de KNHS gaat zeggen.
Ik hou het op mag niet, je start bij de paarden, dus paarden regels.
[/quote]
drae schreef:Ben even het woord er voor kwijt, maar je kunt de knhs voor een uitzondering vragen wat je dan bij de jury laat zien als bewijs dat het mag. Weet alleen niet of ze dat hiervoor zullen vrijgeven.
xSlvna schreef:1. Alvorens aan KNHS-wedstrijden kan worden deelgenomen met een pony, dient de pony volgens het
gestelde in dit artikel te zijn gemeten door een KNHS-ponymeter conform de KNHS-meetprocedure. De
KNHS-ponymeter registreert de gemeten hoogte in het paardenpaspoort
Waar staat ergens dat een pony voor paardenwedstrijden de paardenregels moet volgen?