Wedstrijden rijden, hoe duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:08

Bizzybijtje schreef:
TS, je hebt gewoon echt een startpas nodig om officiële wedstrijden te mogen starten. Paardensport is nou eenmaal niet gratis helaas!

Nee inderdaad. Ik dacht dat het gewoon op een manege wedstrijd geen startpas nodig hebt.
Dankjewel. :)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:08

Bixie heeft ook de B. Maar eerlijk is eerlijk...je wilt veel voor weining tot geen geld... dan is echt goedkoopste optie bij een vereniging de onderlingen wedstrijden te blijven rijden

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:11

jaime_andrea schreef:
Bixie heeft ook de B. Maar eerlijk is eerlijk...je wilt veel voor weining tot geen geld... dan is echt goedkoopste optie bij een vereniging de onderlingen wedstrijden te blijven rijden

Dit soort dingen zorgen ervoor dat je dus alleen maar meer vragen krijgt TS.

Ja, de Bixie heeft een klasse B....Maar dat is totaal anders en niet vergelijkbaar met de normale B proeven! Bixie wordt anders gejureerd (veel minder streng) je krijgt stempels ipv winstpunten (wat vast leuk is als je 8 bent, maar op je 12e??). Het is spelenderwijs kennismaken met wedstrijden voor jonge kinderen. Totaal uit de richting en niet relevant als jij graag echt dressuur wilt gaan starten.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:14

0000 schreef:
jaime_andrea schreef:

Dit soort dingen zorgen ervoor dat je dus alleen maar meer vragen krijgt TS.

Ja, de Bixie heeft een klasse B....Maar dat is totaal anders en niet vergelijkbaar met de normale B proeven! Bixie wordt anders gejureerd (veel minder streng) je krijgt stempels ipv winstpunten (wat vast leuk is als je 8 bent, maar op je 12e??). Het is spelenderwijs kennismaken met wedstrijden voor jonge kinderen. Totaal uit de richting en niet relevant als jij graag echt dressuur wilt gaan starten.

Nee inderdaad. Ik heb bixie gesprongen en dat waren meer spelletjes, met om tonnen heen enzo. {op een manege hoor!}.
Ik ga naar een ponyclub mailen o.i.d. en zal mijn vragen stellen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:16

Ja maar TS wil wedstrijden rijden maar geen geld uitgeven of liefst zo weining mogenlijk aan startkaarten en of inschrijfgelden of lidmaatschap dus a l s je dan onbeperkt wilt starten zou dit nog een optie zijn voir haar of anders sparen en verder niet zeuren over geld want ja het kost gewoon heel veel geld

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:17

De meeste vragen die je stelt zijn gewoon te vinden op de website van de KNHS, daar zit een ponyclub ook niet op te wachten. Lees eerst de site eens goed door, als je dan nog met vragen zit kun je die altijd nog stellen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:17

Je hebt op een manege 2 soorten wedstrijden:
- FNRS - heb je dus een FNRS-paspoort nodig + startgeld per proef. Vaak onderling genoemd. Is voor mensen die op manegepaarden rijden of bij een manege lessen.
- KNHS - hiervoor heb je dus lidmaatschap KNHS + startpas + lidmaatschap paardensport nodig + startgeld per proef

Dus een wedstrijd op een manege is niet per direct goedkoper of FNRS. Het kan allebei ;).

Ik heb het even voor je opgezocht voor de twee rijverenigingen die je noemde:

De Nieuwe Heuvel: 66,- per jaar. Dit is exclusief startpas en exclusief verplicht abonnement op PaardenSport
http://www.denieuweheuvel.nl/de-verenig ... maatschap/

Blauwendraad: 45,00 voor rijdende leden. Hier staat verder niks bij. Dus je zou even moeten kijken of je hier überhaupt lid mag/kan worden als je daar niet rijdt. En er staat ook niks bij over wat er wel/niet bij zit. Dus wil je info, moet je even bellen hiervoor.
http://www.blauwendraad.nl/ (website werkt niet op mijn laptop, maar je moet dus kijken onder rv Blauwendraad)
Laatst bijgewerkt door zap op 06-04-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:18

Mijn dochter rijd bixie en die springt een normaal parcours van 60/70 cm hoor en ja er zijn ook spelonderdelen maar een parcours van 60/70 vind ik vrij serieus...

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:21

zap schreef:
Je hebt op een manege 2 soorten wedstrijden:
- FNRS - heb je dus een FNRS-paspoort nodig + startgeld per proef. Vaak onderling genoemd. Is voor mensen die op manegepaarden rijden of bij een manege lessen.
- KNHS - hiervoor heb je dus lidmaatschap KNHS + startpas + lidmaatschap paardensport nodig + startgeld per proef

Dus een wedstrijd op een manege is niet per direct goedkoper of FNRS. Het kan allebei ;).

Ik heb het even voor je opgezocht voor de twee rijverenigingen die je noemde:

De Nieuwe Heuvel: 66,- per jaar. Dit is exclusief startpas en exclusief verplicht abonnement op PaardenSport
http://www.denieuweheuvel.nl/de-verenig ... maatschap/

Blauwendraad: 45,00 voor rijdende leden. Hier staat verder niks bij. Dus je zou even moeten kijken of je hier überhaupt lid mag/kan worden als je daar niet rijdt. En er staat ook niks bij over wat er wel/niet bij zit. Dus wil je info, moet je even bellen hiervoor.
http://www.blauwendraad.nl/ (website werkt niet op mijn laptop, maar je moet dus kijken onder rv Blauwendraad)

Nee dat is heel vreemd bij de Blauwendraad.
Ik ga ervanuit dat het ook ong. het zelfde kost voor niet-rijdende leden aangezien we dan wel de springwei mogen gebruiken, dit heb ik via via gehoord. :)
Ik ga er even over denken en zal dan even overleggen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:49

Ik betaal 300 euro aan de vereniging per jaar, dan mag ik daar rijden wanneer ik wil, en 2 keer per week lessen (lessen doen we 1 keer per week, om te laten wennen aan drukte, thuis krijgen we ook priveles)
Dan nog de startkaart van 57 euro.
En ik rijd ong 2 a 3 keer per maand een wedstrijd, ong 15 euro per keer.
Kom ik uit op ong 700 euro per jaar, en daar zitten mijn prive lessen nog niet bij in (25 euro, en soms 35 omdat we soms een uur lessen ipv 3 kwartier, elke week) :=

RedRoses

Re: Wedstrijden rijden, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:57

Ik hoef haar niet te laten wennen aan drukte, ze heeft al veel wedstrijden gelopen. :)
Ik vind dat een beetje overbodig en ik vind het goed om 170 euro per jaar te betalen, daar houdt het dan ook mee op. :)
700 per jaar, hoe kan je het betalen? :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:26

Ts, zet voor jezelf een aantal dingen op een rij:
1. Kosten lidmaatschap KNHS
2. Kosten vereniging
3. Aanmeld kosten, 1 malig
4. Inschrijfgeld per proef
5. Verplicht abbo paard en sport
6. Kosten auto en trailer.

Vraag dit na en dan weet je je antwoord

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:35

lucifertje schreef:
Ts, zet voor jezelf een aantal dingen op een rij:
1. Kosten lidmaatschap KNHS
2. Kosten vereniging
3. Aanmeld kosten, 1 malig
4. Inschrijfgeld per proef
5. Verplicht abbo paard en sport
6. Kosten auto en trailer.

Vraag dit na en dan weet je je antwoord

Goed idee. Ga ik even doen.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:45

heb alle eenmalige kosten even niet meegerekend maar ik kom uit op 141,50.
Dat zit mooi in mijn budget. En aangezien mijn ouders meebetalen... *D
Dankjulliewel!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:18

RedRoses schreef:
Dankjulliewel!

Zet je lijstjes eens hier neer. Ik ben wel benieuwd.

Overigens moeten de eenmalige kosten ook gewoon betaald worden he :P. Dus wel in je achterhoofd houden ;).

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:44

RedRoses schreef:
Ik hoef haar niet te laten wennen aan drukte, ze heeft al veel wedstrijden gelopen. :)
Ik vind dat een beetje overbodig en ik vind het goed om 170 euro per jaar te betalen, daar houdt het dan ook mee op. :)
700 per jaar, hoe kan je het betalen? :)

Mijn ouders betalen het lidmaatschap voor de club, en de startpas, en dan mijn lessen (maar die heb ik er niet bijgerekend) en om de keer betaal ik een wedstrijd, ende andere keer mijn ouders :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:52

300,- voor de vereniging? Jeetje dat is de moeite.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:55

300 euro vind ik niet veel voor de manege mits je goed les krijgt
300: 104 = 2.90 euro per les.

en daar kun je dan ook altijd gaan rijden

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:57

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:51

RedRoses schreef:
Dankjulliewel!

Dat gaat je niet lukken op jaar basis om daar concoursen van de rijden }:0
Zet eens ALLE gemaakte kosten op een rijtje, je bent jezelf nu rijk aan het rekenen door waarschijnlijk de helft niet mee te rekenen.
Stel je start eens per twee maanden twee proeven ( realistisch lijkt mij?)

Daar komt dus ook zo'n 25 euro benzine geld bij maal 6= 150 euro benzine geld
Startgeld 7 euro per proef, gok dat je er twee rijdt als je gaat 14x6= 84 euro startgeld
5 euro per keer aan hapjes/ drankjes maal 6= 30 euro

En dan komen alle eenmalige zaken dus nog bij....
Ik gok idd dat je op jaarbasis wel rond de 500 euro kwijt gaat zijn als je alles bij elkaar optelt.

Ik heb notabene concours weekenden die mij 500 euro kosten ( basis sport!) dus voor een heel jaar zul je er vast en zeker snel opzitten

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:13

STARTKAART - 58,-
VERENIGING -/+ 25,-
PAARDENSPORT - 17,-
Trailerhuur{boktmarkt - 25,00/keer
Proef zelf -14{2x}x6= 84,-
Hapje/Drankje evt. – 30,00

Totaal van.
€ 239,-

Zo kom ik uit. Al denk ik dat Hapje en Drankje niet echt hoeft, kan ik evt. zelf wat meenemen.
Trailer willen mijn ouders betalen en evt. de vereniging ook.

Als ik iets fout/niet meegerekend heb graag even antwoorden.
Ik ben bijrijdster dus niet de echte eigenaar, die gaat ook wedstrijden doen en die zal dus de eenmalige kosten betalen.

edit: ik kom er net achter dát ponylief al met haar op officiële B-tour is gegaan, dus de eenmalige hoeft niet, en meten ook niet aangezien ze 12 is. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:22

Eenmalige kosten moeten wel. Je schrijft in per combinatie! Dus jij en de pony moeten je inschrijven, waardoor je dus wel die kosten hebt!

Heb je al een vereniging gevonden voor 25,-? Die in jouw buurt zijn duurder. Je moet wel reële prijzen pakken.

Ook heb je nu de trailerhuur maar 1x berekend, terwijl je wel aangeeft 14 proefjes te willen starten. Dus dan moet je ook wel 7x de trailerhuur mee rekenen. En bedenk ook dat de trailer opgehaald moet worden, er een auto nodig is en iemand die ermee mag rijden. Een trailer huren in omgeving Friesland is bijvoorbeeld niet haalbaar als je in Utrecht woont. Ook heb je geen benzinekosten berekend. Je moet immers ook naar de wedstrijd toe.

Kortom, je lijstje is nog niet helemaal reëel.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:24

Ik denk dat je hapje/drankje niet hoeft te berekenen. Wij nemen vaak zelf wat mee naar wedstrijd of eten daar eens een patatje, maar je bent natuurlijk niet verplicht om dat te betalen.

Ik kom op dit uit ongeveer:
Per jaar:
Startkaart 58,-
Vereniging ongeveer 25,- (of duurder, ik weet niet hoeveel in jou omgeving)
Paardensport 17,-
Dus per jaar moet je ongeveer 100,- betalen.

Dan moet je per wedstrijd:
Trailer 25,-
Proefje 7,- (twee proefjes 14,-)
Dus per wedstrijd moet je ongeveer 39,- betalen.

Maar dit is wel exclusief eten, benzine, wedstrijdkleding, proevenboekje (kun je ook uitprinten van internet) etc.

Maar super leuke pony heb je! Hoop dat het lukt om wedstrijden te rijden!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:27

zap schreef:
Eenmalige kosten moeten wel. Je schrijft in per combinatie! Dus jij en de pony moeten je inschrijven, waardoor je dus wel die kosten hebt!

Heb je al een vereniging gevonden voor 25,-? Die in jouw buurt zijn duurder. Je moet wel reële prijzen pakken.

Ook heb je nu de trailerhuur maar 1x berekend, terwijl je wel aangeeft 14 proefjes te willen starten. Dus dan moet je ook wel 7x de trailerhuur mee rekenen. En bedenk ook dat de trailer opgehaald moet worden, er een auto nodig is en iemand die ermee mag rijden. Een trailer huren in omgeving Friesland is bijvoorbeeld niet haalbaar als je in Utrecht woont. Ook heb je geen benzinekosten berekend. Je moet immers ook naar de wedstrijd toe.

Kortom, je lijstje is nog niet helemaal reëel.

Nee dat is waar van die trailer. Ik ga een lijstje maken van wat ík moet betalen. Daar komt dan geen trailer enzo bij.
Nouja ik vond ergens een stal voor 25,-
Maar we gaan er nooit heen, we hoeven enkel lid te zijn voor de pas, echt rijden of gebruik maken van de accomodatie hoeft niet.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:29

xDebora schreef:
Ik denk dat je hapje/drankje niet hoeft te berekenen. Wij nemen vaak zelf wat mee naar wedstrijd of eten daar eens een patatje, maar je bent natuurlijk niet verplicht om dat te betalen.

Ik kom op dit uit ongeveer:
Per jaar:
Startkaart 58,-
Vereniging ongeveer 25,- (of duurder, ik weet niet hoeveel in jou omgeving)
Paardensport 17,-
Dus per jaar moet je ongeveer 100,- betalen.

Dan moet je per wedstrijd:
Trailer 25,-
Proefje 7,- (twee proefjes 14,-)
Dus per wedstrijd moet je ongeveer 39,- betalen.

Maar dit is wel exclusief eten, benzine, wedstrijdkleding, proevenboekje (kun je ook uitprinten van internet) etc.

Maar super leuke pony heb je! Hoop dat het lukt om wedstrijden te rijden!

Haha dankjewel! :)
Ja, maar echt elke 2 maanden een proefje weet ik natuurlijk niet, misschien wel, maar als het trainen niet goed gaat niet. :)
Ik vind voor hoeverre ik ALLEEN moet betalen tussen 100,- en 175,- reeël. Trailerhuur en vereniging {ik denk dat laatste dat we beiden de helft betalen} hoeven dus voor mij niet duur te zijn. :Y)