Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:32

Soms met iemand, soms alleen.
Voorlezer ter plekke vragen, ik zorg dat ik mijn proefjes redelijk ken.
Springen, alleen lastig met parcours lopen, nu heb ik redelijk brave paarden, dus dan durf ik best aan iemand te vragen of die ze vast wil houden.
Cross is er dit jaar iemand mee geweest, dus aankomend jaar voor het eerst alleen.
Ik ging 3-6 keer per maand met een vriendin mee dit jaar, ongeacht of ik de nacht gewerkt had etc.
Altijd met plezier gedaan, nu lees ik nog af en toe bekende voor maar ga ik met eigen vervoer.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:46

Als mijn trailer niet op het harde staat, krijg ik er geen beweging in. Ik heb wel een middelpunt die ik via mijn achteruitkijkspiegel check, dan staat hij er altijd recht voor. Maar meestal moet ik voor de afstand er nog wel een keertje uit. Wel fijn dat ik nooit te ver rijd ivm parkeersensoren.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:43

Dus oefenen met de trailer, waarom hebben ze mij met het examen geen trucjes geleerd?

@Udo, dat is hier ook denk ik het probleem, de trailer staat op een plek met los zand, en ik krijg er echt geen beweging in, mijn vader ook niet, dus het ligt niet aan mij. Ik heb ook geen mooie superdeluxe trailer met spiegels enzo, heel oud en versleten, maar voorlopig moet ik het daarmee doen.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:51

Seltje, heb je geen middelpunt in je auto die je kan aanhouden? Dan kun je al heel makkelijk richting bepalen! En gewoon veel oefenen! Ik sta soms, vooral in t donker ook nog weleens te vloeken.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:56

Ik ga ook altijd alleen op wedstrijd. Heerlijk vind ik dat :j
Als ik een leuke wedstrijd zie of een clinic dan kan ik me direct inschrijven zonder te vragen of chauffeur/groom/voorlezer ook die dag kan.

Het inladen heb ik een tijdje geoefend, nu kan ik haar zelf in- en uitladen. In het begin moest ik wel eens andere mensen vragen op het terrein. Opzadelen doe ik thuis al, scheelt een hoop tijd en gedoe. Proeven leer ik uit m'n hoofd (tip: kijk veel proeven op YouTube)
Verder heb ik een lichte trailer, dus ik trek ik uit de schuur en rij dan m'n auto ervoor.

Ik ga ook alleen naar het strand of naar les, kan je meteen oefenen dat je alles alleen moet doen zonder de stress ;)

Casca
Berichten: 4069
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:01

Seltje schreef:
Ik heb ook geen mooie superdeluxe trailer met spiegels enzo, heel oud en versleten, maar voorlopig moet ik het daarmee doen.


Hoeft ook niet :D :Y) daarom zei ik: erop monteren. Juist bij een oudere trailer kun je er makkelijker wat op monteren :) hoeft niet duur of moeilijk te zijn, koop een spiegel, latjes, een paar schroeven.... Even goed kijken op welke plek en schuinte en erop zetten...

Anoniem

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:14

Ik heb ook een vader die altijd mee gaat. Ook regelmatig mijn vriend die maakt dan graag foto's.

Maar aan 1 persoon heb ik genoeg, Ik houd ook niet van die drukte. Word ik alleen maar nerveus van.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:38

Seltje schreef:
Dus oefenen met de trailer, waarom hebben ze mij met het examen geen trucjes geleerd?

Aankoppelen, klein stukje schilderstape op de achterruit van je auto en op de trailer. Zijn die gelijk dan sta je eronder. Als je het gevoel hebt kan het eraf.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:01

Mijn ouders, of in ieder geval mijn moeder gaan altijd mee :)
Als ik tussen twee klassen zit (dan hou ik mijn paard een tijdje thuis om voor bereiden) start ik ongeveer 1 keer per maand. Dat vinden mijn ouders geen probleem gelukkig.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:25

Ik rijd bijna elke 2 weken wedstrijd :D Maar die worden iedere keer op de stal waar mijn leasepaard staat georganiseerd dus ik hoef in elk geval nooit op weg :D Heb in principe een vaste lezer die fijn leest en best vaak kan. Alleen als diegene niet kan, is het soms een drama om een voorlezer te zoeken. Veel willen wel lezen, maar ze durven dan niet omdat ze bang zijn dat ze het fout doen. Mijn moeder heeft dat ook dus die kan ik ook niet van huis meesleuren :P

Verder doe ik alles zelf helemaal alleen: knotten, poetsen, inrijden. Wel staat mijn voorlezer erbij bij de bak, om mij als ik aan de beurt ben, naar de wedstrijdring te brengen :D

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:07

Mijn moeder gaat mee om mij te helpen met opzadelen en voor lezen, mijn schoonvader gaat mee voor het vervoer. Alleen zou ik het niet kunnen..

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 19:54


DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:24


leonie87

Berichten: 4482
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:27

WTF! Haha ja dan moet ik nog even oefenen... En ik maar denken dat die van mij het makkelijk deed hahaha

listiglistje

Berichten: 14421
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:31

Dat is toch zo te leren als het voertijd is :D voerbakken erin hangen en klaar :Y)

Als het hier rond 5 uur is en je fluit een keer, komen ze ook aangerend en willen maar al te graag naar binnen...alles voor eten :P

KletsKoekje
Berichten: 3308
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:31

Heej Daan, ik wil je vest zo nu en dan groomen hoor. Mijn paard gaat deze maand met 'verlof'. Ik heb 2 weken geleden de laatste wedstrijd gereden en pak haar pas op na het veulen van de zomer. Heb voorlopig zelf geen wedstrijden dus.

Wellicht kan je als je hulp hebt proberen zelf zoveel mogelijk te doen zoals laden en dan heb je altijd iemand bij je als je hulp nodig hebt. Als het dan allemaal steeds goed gaat en je hebt routine en voelt je er zeker over kan je alleen op wedstrijd met een goed gevoel.
Er zijn veel mensen die alleen gaan en dan iemand van daar vragen om voor te lezen. Heb het zelf ook wel eens gedaan.

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Vaak starten; hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:46

Hi Mel, ik zal je even PB sturen!