Caro_MarjaH schreef:Ik meld mij ook hier. Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst in mijn leven wedstrijden gaan rijden (ik wordt over 2 weken 48) en afgelopen mei ben ik M1 gestart. Ik heb nu 2 wp en rij vaak tussen de 170 en 180. Het is het steeds net niet. Op dit moment loop ik erg tegen mezelf aan, mijn eigen onkunde en een paard dat zich van nek tot schoft vastzet waardoor de nageeflijkheid wat problematisch is. Bovendien ben ik behoorlijk gespannen op concours en dat heeft z'n weerslag op het paard die door mijn spanning geen impuls meer heeft ;-(
Vorige week heb ik een 3daagse clinic gehad en dat was echt een eyeopener. Veel geleerd over mijn houding en hoe ik dat vastzetten van de hele hals van het paard moet gaan oplossen. Met al die aanwijzingen zijn we nu weer aan het trainen en gaan we ons weer voorbereiden op het eerstvolgende concours.
Gelukkig ben ik niet de enige 40+
Maar dat verbetert nu al wel gelukkig. Ik moet simpeler denken
Leuk om niet de enige te zijn!
, maar WAUW zeg maar... En dan is met een heel braaf paard er moeilijker uit te rijden. Dus wat oefeningen betreft ben ik het er mee eens, maar de hogere standaard wordt wel een struikelblok!
maar hij doet het super goed.