Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
44Myrthe44 schreef:Als het paard er echt onder te lijden heeft kan de jury er natuurlijk een opmerking over plaatsen; dit mag de jury ook als een paard lijdt onder een te lange ruiter.
Als het paard er geen last van heeft heeft de jury natuurlijk niet het recht om er anders door te punten!
Dimple schreef:44Myrthe44 schreef:Als het paard er echt onder te lijden heeft kan de jury er natuurlijk een opmerking over plaatsen; dit mag de jury ook als een paard lijdt onder een te lange ruiter.
Als het paard er geen last van heeft heeft de jury natuurlijk niet het recht om er anders door te punten!
Hoe weet je dat een paard er geen last van heeft?? Wellicht niet op dat moment maar iedereen weet wat overgewicht doet met je lijf op langere termijn. Zal dat voor paarden dan anders zijn?
Citaat:Corientje, Ik vind het super knap wat sommige (stevigere) mensen presteren met hun paard. Wat ik alleen dan niet snap..........jij verwacht van je paard topprestaties, waarom niet van jezelf? Waarom dan niet zorgen dat die extra kilo's er af gaan en er voor zorgen dat je paard de oefeningen nog makkelijker kan uitvoeren??
Dimple schreef:Corientje, Ik vind het super knap wat sommige (stevigere) mensen presteren met hun paard. Wat ik alleen dan niet snap..........jij verwacht van je paard topprestaties, waarom niet van jezelf? Waarom dan niet zorgen dat die extra kilo's er af gaan en er voor zorgen dat je paard de oefeningen nog makkelijker kan uitvoeren???
corientjuhh schreef:Dimple schreef:Corientje, Ik vind het super knap wat sommige (stevigere) mensen presteren met hun paard. Wat ik alleen dan niet snap..........jij verwacht van je paard topprestaties, waarom niet van jezelf? Waarom dan niet zorgen dat die extra kilo's er af gaan en er voor zorgen dat je paard de oefeningen nog makkelijker kan uitvoeren???
Je levert als team de presatie
De ruiter brengt een paard tot een bepaald niveau
Geen enkel paard kan zonder juiste opleiding topprestaties leveren
Topprestaties kun je enkel verwachten als jij zelf het paard het leert...
suikermeisje schreef:Ik zie namelijk ook veel te zware mensen op dravers, en die rijden niet in de sport, maar toch lijkt het me niet goed voor zo'n dier. Waarom kunnen mensen niet zelf realistisch naar zichzelf kijken en kiezen ze alleen voor zichzelf?
maar zo simpel is het niet...ze zijn niet voor hun lol dik, daar gaat vaak wat achter schuil!
) maar te zwaar is te zwaar.
Dimple schreef:Listing, ze zijn niet voor hun lol dik? Soms niet nee, dan is er een medische oorzaak.
Maar dik maak je jezelf meestal door lekker en veel te eten. Daar beleef je dus plezier aan. Dus uiteindelijk ben je wel dik voor je lol.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar feitelijk maken we zelf de keuze om het wel of niet in de mond te stoppen! (komt van een regelrechte bourgoundier hoor!
Dimple schreef:Carolaa, En omdat mijn merrie een dikke pens heeft mag ik deze dus ook hebben?
Het kan nog zo mooi staan (gelukkig vragen ze alleen of de merrie drachtig is en niet aan mij) maar te zwaar is te zwaar.
Ik werk samen met mijn paard om slanker te worden. En het werpt bij mij meer vruchten af dan bij de merrie. Tot grote frustratie van mezelf
Carolaaxxxx schreef:Over wat een Fries kan dragen weet ik eigenlijk vrij weinig, maar dat was het makkelijkste voorbeeld om te noemen. Misschien niet een helemaal correct voorbeeld maar je snapt me wel direct!
Een grote brede Fries kan toch wel makkelijker een wat voller persoon dragen dan een smal warmbloedje? Of zit ik daar mis? Het beeld is wel veel mooier vaak omdat Friezen vaak flink breder zijn