Sorry, ik zie nu pas dat ik een deel van de reacties over het hoofd gezien heb
!
tita schreef:Kijk sarajoyce er zullen vast meer mensen denken zoals jij, en stel dat amazone x jou paar keer tegen komt en ze rijdt dicht langs je maar er gebeurd niks denk x wel zoiets van ja zal wel.
Vervolgens komt ze mij tegen met rood lintje rijdt oom dicht bij me en gebeurd ook niks...inmiddels heeft x schijt aan rode lintjes.
Inmiddels komt y bij mij rijden iets te dicht bij, en jawel volle lading naar achteren omdat x haar al boos heeft gemaakt.
Met rood lintje rijden omdat je paard bang is, is niet het doel van een rood lintje.
Uiteindelijk betaald iemand anders de tol
Maar dat is het hele punt, er gebeurt wel wat. Anders zou ik het lintje ook niet hoeven dragen.
tita schreef:Laten we eerlijk zijn op een stukje van 20 x 20 valt weinig afstand te bewaren als je met 3 man bent, bij dressuur en inspringen is dat moeilijker dan bij endurance
Een accomodatie waar maar zo'n beperkte ruimte is om in te rijden, daar zou ik sws al niet gaan starten. Ook niet met mijn broodnuchtere vorige paard, ik vind dat geen inrijden. Tenzij je hier alleen hoeft te rijden vlak voor je proef en er een andere ruimte verder is, zoals ponyparadijs bedoelt denk ik? Maar in dat geval zullen er ook weinig combinaties daar rijden idd en is er geen probleem. Dan kan er makkelijk rekening gehouden worden met elkaar. (al zul je het grootste deel van je inrijden ergens anders moeten doen, maar dat ligt voornamelijk aan de ruimte en niet aan die 3 combinaties denk ik)
@ Veulen84: Helemaal mee eens! Niks meer aan toe te voegen 
@ Gini: Met de woorden van ik slaap er geen nacht minder om e.d., dat kwam beetje vreemd over, maar miss interpreteer ik ze verkeerd
. En verder kan ik weinig zeggen over het inrijden bij springen, omdat ik daar gewoonweg geen ervaring mee heb, maar ook daar vind ik dat ruiters enerzijds zouden moeten zien dat jij de sprong neemt en op die manier ook rekening met jou houden en zorgen voor ruimte, omdat je daar gewoonweg niet anders kunt door de snelheid na zo'n sprong. Maar andersom ook dat jij rekening moet houden met hem en net zoveel afstand zou moeten houden van hen als van een paard met een lintje. Als zij er zelf voor kiezen om in die ruimte te gaan rijden, dan is dat hun eigen keuze en is dat een ander verhaal, maar anders blijf ik toch bij dat punt.
Verder denk ik dat de rest wel wat overdreven is. Er werd net al besproken hoe weinig mensen met een rood lint rijden, dus ik denk niet dat dat het geval zal zijn ooit. Ook voor mij is dit geen permanente oplossing, puur tijdelijk om er juist voor te zorgen dat mijn paard straks met vertrouwen en zonder trauma's tussen de rest rijdt.