Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daffodil schreef:En eigenlijk dan ook nog zelf die jurycursus volgen, kun je het zelf allemaal een stuk beter doen!
shirleyp schreef:Ik quote Maarten van der Heijden (Internationaal GP-jurylid en directielid KNHS) even uit de laatste BIT. Misschien een mooie aanvulling?
"Het maakt niet uit of jouw paard wel of niet het perfecte dressuurmodel heeft. Toont hij het gevraagde op de juiste manier, dat is waar het om gaat. Je maakt het jezelf wel lastiger als je een paard hebt met een minder functioneel exterieur. Maar met een Fjord, Tinker, Fries of wat voor ras dan ook kun je ze allemaal verslaan, als je de africhting beter voor elkaar hebt dan de rest. Dus geef nooit op."
daffodil schreef:Heb je de rest van mijn post wel gelezen Shirleyp? Ik snap ook niet zo goed wat je nu wil eigenlijk....
Ooit gehoord van leven en laten leven? Ook op gewone wedstrijden kom je uitslagen tegen die wellicht in jouw ogen te hoog zijn, of te laag, maar was je erbij? Nee dus, denk ook niet dat je op basis van een uitslagenlijst dit soort conclusies kan trekken.
shirleyp schreef:Ninz, mijn beweegredenen heb ik eerder in dit topic al uitgelegd, maar nogmaals:
Ik ben er echt niet op uit om de boel te dwarsbomen, dat het gezellige wedstrijden zijn waar mensen plezier aan hebben geloof ik echt. Maar ik vond bovenstaande uitslagenlijst opvallend en vroeg me af of ik daar 'iets' had of dat ik het me inbeeldde. Ik heb nu verschillende reacties gelezen en durf nog geen harde conclusie te trekken, maar mijn gevoel wordt wel hier en daar bevestigd.
Laat het ook even helder zijn dat je ook zonder Koudbloed een mening over iets kunt hebben. Ik ben KNHS-lid en ik betaal die organisatie om wedstrijden te kunnen rijden. Als medewedstrijdruiter heb ik alle recht om dit te constateren, navraag over te doen en zelfs te melden. Mocht het te bewijzen zijn is het oneerlijke concurrentie, ongeacht de gezelligheid op een dergelijke wedstrijd. Maar laat heel duidelijk zijn dat ik echt niet zit te wachten op een hetze en me daar heus niet hard voor ga maken. Heb dan nog net wel iets beters te doenEen dressuurlesje rijden met mijn B-geklasseerde warmbloed bijvoorbeeld
Tot straks!
Lielle schreef:je negeert nu volkomen de essentie van mijn bericht. Ik haal de kampioenschappen aan als algemeneen vergelijkingsmateriaal, niet om die ter discussie te stellen. Sowieso staat een puntenverschil van 20 punten los van een kampioenschap, en ook een dergelijk puntenverschil vind ik moeilijk te verklaren, ondanks argumenten als 'andere plaats van de jury', 'de een let meer hierp' etc. Je praat over het verschil van net geen winstpunt tot net geen verliespunt, en IMO mag dat niet gebeuren. Maar als dat je dwars zit, kun je daarvoor beter een ander topic openen.
fokfanaat schreef:moet je eens kijken hoe vreselijk waardeloos er gereden wordt op sommige concoursen.