Is niet dezelfde rit andewi, kijk maar naar de sprong op de foto, die staat nergens in dit parcours. Tieneke is op 27/12 geweest en de grote prijs werd gereden op 30/12. Het paard was dus de 2e dag gekwetst van jumping mechelen en in de grote prijs van de laatste dag niet meer (?)
Mijn paard ligt ook dadelijk open, daar kijk je nog maar naar en hij ligt open (schimmel en geschoren). Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om stukken te laten staan op de flanken waar mijn spoor komt... geen problemen gehad dit jaar.
Vers bloed, mag hij in mijn ogen idd de ring uit, maar het wil niet altijd zeggen dat hij een brutale ruiter is, sommige paarden zijn echt overgevoelig (spreek uit ervaring).
Laatst bijgewerkt door Charisma op 22-01-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik kan me vergissen maar sporen zijn om te verfijnen en horen dus heel erg kleine hulpen te geven. Hoe krijg je dan in godsnaam je paard open? Dan misbruik je toch je spoor?
Als je een echte gevoelige hebt niet hoor... Mijne ligt al open van de neusriem (vrij los). Het is gewoon zijn aard, als ik 5 appuymenten rij na mekaar met wat beenhulp is ie al roze... dus na een uur intensief les... open...
KarinvdM
Geplaatst: 22-01-13 15:56
Ja, ik begreep dat vroeger ook niet, maar nu mijn schimmel steeds witter wordt neemt de gevoeligheid ook toe. In de zomer krijgt hij van het halster ook al snel kale plekken. Afgelopen zomer heb ik thuis veel zonder sporen gereden, maar in de ring is het toch fijn om ze wel om te hebben.
Maar op het moment dat je ze zonder sporen niet open rijd rij je dus teveel op je spoor. En als je ze open rijd weet je zeker dat je ze pijn doet, dat moet je toch niet willen?
lauraatjxx
Geplaatst: 22-01-13 16:09
even een stipje, ik ben benieuwd of er nog antwoord komt van de FEI!
Charisma
Geplaatst: 22-01-13 16:13
Als ik in de zomer zonder sporen rij wordt hij ook roze... enkel nu in de winter met de flapjes niet te scheren blijft hij wit. Je kan gewoon niet minder met je been rijden als je een tammer paard hebt die toch actief moet blijven en tja ik probeer dan (misschien tegen beter weten in) af en toe toch met een spoor te rijden. Wat dan hooguit 2x is en dan doen we dressuurzweep of niets.
Het is gewoon niet altijd zo dat als je je paard openrijdt je daarom een brutale ruiter bent, dat is mijn punt maar gewoon.
En je hebt gelijk hoor, blijven verder rijden met sporen terwijl je paard irritatie vertoont is not done!
Kitty1985
Geplaatst: 22-01-13 16:15
Tieneke schreef:
Ik heb er dus geen enkele reactie op gekregen. Doofpot?
Ja hoor. Doen ze niet moeilijk over. Gaat gewoon de doofpot in.
Heb meerdere malen gemaild met NDR(drafsport) over martel werktuigen, en je hoort er niks over.
het lastige is dat regels regels zijn. Als ik die andere rit zie, vind ik het een hele mooie rit en zie je niets paardonvriendelijks gebeuren. Maar ja, zeker internationaal, bloed is bloed (vraag maar aan Adelinde )
Ja is dat simpel gesteld? Mijn merrie verbrand zelfs op de plekken van mijn spoor maar openrijden? En ze wordt toch ieder jaar 2 keer zeer kort geschoren door mijzelf, maar ook dat is nooit enig probleem geweest..
Ik was zelf ook op mechelen, heb geen vlekje bloed gezien. Zou het trouwens ook niet geloven. De familie Philippaerts heeft een hart voor paarden, zijn vader zou dit trouwens ook nooit of te nimmer toelaten.
Jolliegirl
Geplaatst: 22-01-13 18:47
Jeetje.. dit hoort echt niet.. Deze rit had hij niet mogen uitrijden.
Ben benieuwd of hier nog meer foto's van zijn ter bewijs.. Wellicht kun je er dan iets mee..