Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
The_Stig schreef:Een mijn inziens veel groter probleem dan eventuele vriendjes politiek is het verschil in kwaliteit van de juryleden. Ik kan het namelijk niet goed bevatten dat op bijv. kampioenschappen soms bijna 30 punten verschil tussen 2 verschillende juryleden voor dezelfde proef/combinatie kan zitten.
Rhodos schreef:The_Stig schreef:Een mijn inziens veel groter probleem dan eventuele vriendjes politiek is het verschil in kwaliteit van de juryleden. Ik kan het namelijk niet goed bevatten dat op bijv. kampioenschappen soms bijna 30 punten verschil tussen 2 verschillende juryleden voor dezelfde proef/combinatie kan zitten.
De ene jury hoeft maar 1 punt per onderdeel te verschillen en je zit al op 30 punten. Ze hebben beiden ook niet hetzelfde uitzicht.
Katja schreef:Helemaal mee eens Gulp!!
Overigens zijn niet alleen rassenwedstrijden een probleem sommige verenigingen staan ook bekend om hele lieve juryleden met als gevolg dat je ruiters hebt die alleen nog daar starten.
The_Stig schreef:Dat is niet waar. Een jury kan over een bepaald probleem van een combinatie vallen terwijl de ander daar minder moeite mee heeft. Mijn jonge paard had nog wat moeite om op lengte te blijven, tijdens de regio was er één jury die daar erg over viel. Scheelt zomaar twintig punten maar als je het protocol leest is het wel begrijpelijk waar het verschil vandaan komt.Dan zou je het verschil over het hele deelnemersveld in die klasse moeten zien. Niet bij een paar combinaties.
Katja schreef:Ik vraag me toch af waar alle mensen die oneerlijke juryleden vinden. Ik rijd al heel wat jaren mee in veel verschillende klassen en met springpaarden, dressuurpaarden, friezen, bonten en noem maar op en ik heb in al die jaren zelden een jurering gehad die ik niet begreep. Kan toch niet zo zijn dat ik al die honderden keren geluk heb gehad?
Katja schreef:The_Stig schreef:Dat is niet waar. Een jury kan over een bepaald probleem van een combinatie vallen terwijl de ander daar minder moeite mee heeft. Mijn jonge paard had nog wat moeite om op lengte te blijven, tijdens de regio was er één jury die daar erg over viel. Scheelt zomaar twintig punten maar als je het protocol leest is het wel begrijpelijk waar het verschil vandaan komt.Dan zou je het verschil over het hele deelnemersveld in die klasse moeten zien. Niet bij een paar combinaties.
Daarbij kan een jury die bij H of M zit veel beter zien dat een paard scheef is wat ook heel veel punten kan schelen.
listiglistje schreef:Ik had dit jaar ook net de pech dat de enige jury van dit jaar die ik niet begreep op de Hippiade zat. Jammer maar helaas.Ik had van de zomer op de finaledag van de Brabantse Kampioenschappen in het M1
maar liefst 25 punten verschil voor dezelfde proef!
Bij de ene jury stond ik als 2e en bij de ander 2e laatste, terwijl het een foutloze nette proef was.
Dus dan zet ik mijn vraagtekens...zou niet moeten kunnen op de kampioenschappen!
Gulpje schreef:En wb rassenwedstrijden, ik vind wél dat daar in t algemeen hoger wordt gepunt dan gemiddeld. En de mensen die daar ineens enorme punten rijden terwijl ze normaal gesproken bij lange na geen winst rijden moeten dat ook wel weten van zichzelf, toch?
_coquette_ schreef:[ Afbeelding ]
gr_roos schreef:Ik vind het erg kinderachtig en onsportief om jury's te beschuldigen van vriendjes politiek. geef jezelf gewoon een schop onder je kont en ga beter rijden!!
*