Kür op muziek - prijs, ervaringen, tips etc.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:56

justahorse schreef:
sharon_quiz schreef:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Theo Holstein met de vraag of hij een schatting kan geven van de prijs. En dan alleen voor het eronder zetten en passend maken van de muziek. Proef maak ik zelf :) Ik hoop dat ie snel antwoordt.

De prijs is 325,- van de week nog aan hem gevraagd.
De proef moet je zelf maken en filmen. Dan maakt hij de kur. Deze krijg je toegestuurd. Daarna komt Theo naar je toe. Kijken of de kur klopt en tips geven. Daarna word de kur nog evt aangepast.

Bedankt voor de info! Fijn dat hij ook nog komt kijken of alles lekker loopt.

Ben ook benieuwd naar de prijs van Jeroen Hendrix. Handig om zo te kunnen vergelijken!

_Snow_White

Re: Kür op muziek - prijs, ervaringen, tips etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:26

Ik zal voor volgend jaar bij de junioren ook een kür moeten hebben.
Voor mijn kleine merrie wil ik geen wilde muziek, maar juist wat rustiger en gevoeliger.
Ze is zelf behoorlijk lichtvoetig en straalt vooral rust en blijdschap uit, dus vandaar dat ik voor dit soort muziek kies.

Nu wilt een collega van mijn moeder de muziek wel passend maken, maar dan moet ik wel zelf de muziek leveren.

Ik dacht zelf al aan Mana (Equilibrium) en Two steps from Hell (Heart of Courage), maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag! :D

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:29

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jeroen Hendrix en inderdaad, ik maak kuren op muziek.
Op www.jeroenhendrix.nl kun je enkele voorbeelden van mijn werk zien en horen.

Wat betreft de prijs, kun je het beste een email sturen aan info@jeroenhendrix.nl
De prijs is namelijk afhankelijk van een aantal zaken:
Welke klasse rijd je, wil je live-instrumenten of computer-instrumenten, wil je bestaande muziek of een speciaal voor jou gemaakte compositie. Allemaal factoren die de prijs kunnen beïnvloeden.

Ik hoor graag van jullie.

groetjes,
Jeroen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:11

Bedankt voor je bericht! Heb zonet gemaild.

Silkerkhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:37

Zoekt U een kür op muziek? Ik kan ervoor zorgen dat U contact krijgt met Victor Kerhof, o.a. componist van de küren van Anky van Grunsven

Mvg

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:51

Wat ik als tip heb gekregen bij het filmen van je proef is om je paard diagonaal in een afwijkende kleur te bandageren.
Dus rechtsvoor en linksachter wit en linksvoor en rechtsachter zwart.
Schijnt makkelijker te zijn om het ritme te zien en aan te passen.
Ik zou ook wel eens een kür willen,maar hier wordt er ook weinig kür uitgeschreven en meestal is het in de finale.
Bovendien heb ik zulke afwisselende paarden dat ik met 1 kür voor meerdere paarden niet toe kom.
Misschien volgend jaar zomer maar eens kijken.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:22

Silkerkhof schreef:
Zoekt U een kür op muziek? Ik kan ervoor zorgen dat U contact krijgt met Victor Kerhof, o.a. componist van de küren van Anky van Grunsven

Mvg

Denk dat dat toch wel echt véééér boven mijn budget is :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:38

Ik heb inmiddels bericht gehad van Jeroen Hendrix en Theo Holstein. Van beiden wordt ik erg enthousiast. Van Jeroen heb ik inmiddels een paar voorbeeldkuren gezien (op zijn site). Die zien er erg mooi uit! Bij Theo is het erg fijn dat hij op locatie komt om je de kur te zien rijden.

Leuk allemaal! Heb er nu al erg veel zin in.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:47

Ik heb ook contact gehad met Jeroen, zijn küren zijn echt mooi! Erg positief!

Voor mij hoeven ze niet percé op locatie te komen kijken. Ik ben zowiezo al van België en ik denk dat dat moeilijk te doen is om dan iemand naar hier te halen :D

Normaal gesproken was het niet echt de bedoeling om voor volgend jaar al een kür te laten maken. Maar nu ik hier in dit topic meer tips krijg te lezen (en personen om te contacteren), begin ik toch serieus te twijfelen!

Hebben jullie bv. een Z2 kür die jullie dan later ook nog voor een ander paard gebruikt hebben?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:16

Ik heb een kur laten maken op muziek van Micheal Bubble. Had simpele lange lijnen genomen om te rijden omdat ik net Z1 startte. Ik heb dezelfde kur gebruikt in het ZZL met een ander paard en de lijnen aangepast. Dat paste mooi met de muziek. Ook heb ik diezelfde kur met een ander paard in de Z1 gebruikt.

Mijn nieuwe ZZL kur kan ik met mijn andere paard niet gebruiken omdat de gangen zo anders zijn, dat wordt niet mooi.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:54

Ik ben ook erg enthousiast over de mail van Jeroen en ben nu bezig met een mooie proef!

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:13

Dank jullie wel voor jullie commentaar.
Uiteraard is het voor mij ook geen probleem om op locatie te komen kijken.
Kan altijd geregeld worden.

gr. Jeroen

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:57

sharon_quiz schreef:
Ik heb inmiddels bericht gehad van Jeroen Hendrix en Theo Holstein. Van beiden wordt ik erg enthousiast. Van Jeroen heb ik inmiddels een paar voorbeeldkuren gezien (op zijn site). Die zien er erg mooi uit! Bij Theo is het erg fijn dat hij op locatie komt om je de kur te zien rijden.

Leuk allemaal! Heb er nu al erg veel zin in.

En als het goed is word de kur kosteloos aangepast op niveau. ( van Theo)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:27

Ik ga binnenkort ook proberen eens kur te rijden, maar dan miet ik er dus wel een hebben. Heb nu de oude muziek van mijn instructrice gekregen (madonna) is helemaal gecomponeerd (als je dat je schrijft) en dus heel mooi bewerkt. Ritme past alleen het is een intermediair 2 kur, en ik rij Z2 pony's. Dus ik ga vanavond een kijken wat voor lijnen er mogelijk zijn en hoeveel tijd die innemen. En als het klaar is ga ik samen met die instructrice de puntjes op de i zetten.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:46

Leuk topic! Ben ook bezig met het schrijven van een kür! Muziek ben ik nog niet helemaal uit wat ik wil! Lees hier wel veel tips over waar je mooie kuren kan laten maken! (al wil ik het liefste zelf gaan spelen met Virtual DJ home!)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:26

Is er geen marktplaats voor gebruikte kuren :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:34

Dat zou nu eens handig zijn :D !!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:41

Dat zou ik nog niet eens willen :P ik wil wel de lijnen gebruiken waarbij mijn paard het beste tot zijn recht komt + unieke muziek :)

Ik vind trouwens dat ouderwetse instrumentale heel oudbollig klinken....die zie en hoor ik best veel :o zijn daar regels aan verbonden (mag je bv met zang)?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:43

Ja dat dacht ik ook lienbono. Mensen die van hun kur af willen, plaatsen hem erop. En kunnen zo een ander weer blij maken door hun kur te verkopen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:44

Zang mag denk ik vanaf een tijdje geleden wel..

Ik zou wel liever een gewone instrumentale hebben. Als er teveel zang in komt vind ik het niet meer mooi.. Denk dat Isabell Werth zo ooit een kür heeft gehad met echt veel zang in, bah.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:46

Ik vind instrumentaal wel mooi, maar vaak hoor ik van dat oudbollige instrumentaal :+ Ehm hoe leg ik dit uit...

Beetje zang bv stap gedeelte of om zaken te accentueren vind ik wel mooi, maar idd niet de hele proef :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:50

odenxia schreef:
Ja dat dacht ik ook lienbono. Mensen die van hun kur af willen, plaatsen hem erop. En kunnen zo een ander weer blij maken door hun kur te verkopen.

Ja hé, zou ik ook wel fijn vinden :P de lijnen van de kür kan je dan toch ook nog zelf kiezen.. Gewoon zien dat het uitkomt met de muziek.

Pasop, natuurlijk zou ik het wel fijner vinden om een op maat gemaakt muziekje te hebben. Maar ik ben nog steeds van mening dat ik het allemaal wel wat duur vind om die dan 1 of 2 keer per jaar te rijden. Tegenwoordig kan je ook een kant-en-klare kür kopen. Maar dat is dan hier in België weer riskant aangezien je dan misschien iemand tegenkomt met hetzelfde muziekje :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 10:03

Ik vind zang tot op zekere hoogte wel heel mooi hoor. De kur van Anky op de OS 2004 vond ik prachtig!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:08

Wanted2003 schreef:
Ik vind zang tot op zekere hoogte wel heel mooi hoor. De kur van Anky op de OS 2004 vond ik prachtig!

Die is inderdaad geweldig. Krijg nog altijd kippenvel van die kür, zo swingen met je paard :D

KurOpMuziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:18

Zang, indien ondersteunend bedoeld, is toegestaan in een kur.
Je kunt de zang ook als een instrument gebruiken, denk bijvoorbeeld aan een koor.