Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:23

Mag ik me ook hier melden?

Ik ben nu 3x Z2 gestart met Urban en hebben 7 winst in the pocket.
Ben net 2 weken terug van vakantie. Urban heeft lekker 10 dagen op de wei gestaan en verder niets gedaan. Dat doet hem altijd wel goed. 30 September zou ik weer gaan starten, maar omdat hij afgelopen dagen zo fijn liep heb ik gekeken of ik as zondag er nog ergens bij kon. Dta is gelukt, dus zondag weer lekker starten. Heb er helemaal zin in.

Urban heeft ook last van het gevalletje X = halt :+

daffodil

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:32

Tuurlijk, hoewel je weinig meer van een debuut kunt spreken als je 7 winst haalt in 3 wedstrijden :oo
Gaaf hoor, dan ben je onderhand al richting het ZZlicht aan het denken!

Ons kringkampioenschap heeft niets met de regio of selecties te maken, dit is een losse wedstrijd....ik vond het ook bijzonder maar het is maar net wat je gewend bent. In mijn vorige kring gebeurde dit ook niet maar daar was bijvoorbeeld maar één selectiewedstrijd in de zomer en dat was dan gelijk het kringkampioenschap!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:34

Hallo mede X noodstopper :D :')

Afgelopen weekend was het enorm modderig en glad, dus had ik eindelijk een normale halt.
Ik blijf geloven dat dit door mijn training komt, maar eigenlijk denk ik eerder door de modder... *zucht* :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:36

Ik reed zondagavond kür op muziek en mijn laatste lijn is (in draf) ook over de middenlijn, flikte ie het gewoon weer zeg onder X maar ja mijn muziek was nog niet klaar, m toch nog maar even verder gezet....

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:37

Die eigenwijze paarden ook... :+

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:41

Uhhh ja is inderdaad weinig sprake van een debuut meer :o

Ik stond er zelf ook versteld van dat het zo hard ging. De eerste keer starten had ik 1e proef 193 en 2e proef 206 punten. Was ook heel terecht gezien ik de eerste proef erg last van zenuwen had en alleen maar aan het meeliften was ipv rijden.

2e wedstrijd had ik voor mn gevoel niet fijn gereden. Urban voelde niet fijn aan.
Reden we 1e proef 212 en 2e proef 220 punten. Oke, mijn gedachte was dan ook gelijk dit was dan een sinterklaas jury want zo goed was het echt niet voor mn gevoel.

3e wedstrijd een dag later als nummer 2 reden we 225 en 235 punten. Het was blijkbaar toch gewoon echt goed. En 2 dagen na elkaar een sinterklaas jury leek me sterk.

Een weekje later zijn we op vakantie gegaan. Dus as zondag na een maandje weer de ring in.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:01

Hey Odenxia. Wat een super punten. In een nieuwe klasse starten is altijd spannend en om dan meteen winst te halen is natuurlijk hartstikke goed. En nu dus al 7! Wat daffodil ook zegt: ben je al met ZZL bezig? Dan komt de arbeidspirouette erbij en zigzag appuyement in galop als ik het goed heb. Zondag zou je zomaar de laatste punten al binnen kunnen halen!

Jullie hebben wel eigenwijze paarden allemaal met dat willen halthouden op X! Hahaha. Wat zijn het toch ook een grappenmakers!

Oh en daffodil nog over de kring: iedere kring doet inderdaad zijn eigen ding (hey dat rijmt :Y) )

@Barbie_Blue ik moet echt lachen om jouw post! Hahaha! Komt vast door de training joh! ;)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:09

Wat er in het ZZ-licht bijkomt is idd arbeids pirouette, zigzag in galop en ongeveer 80 wissels :+

Pirouette zijn we wel al mee bezig. Urban laat zich makkelijk sluiten in galop maar moet daarbij weg genoeg sprong behouden en snel blijven. Daar trainen we nu hard voor. Ook de wissels moeten nog beter. We hebben af en toe nog een misser er tussen zitten. Dan heeft hij zn kruis hoog of spring hem na.

Ik ga er maar niet van uit dat we zondag 3 punten rijden. Na de laatste x weet ik dat het kan, maar als je er van uit gaat en het niet lukt valt het zo tegen. Heb de 30ste ook nog staan om te starten op mn eigen RV. Dat vind ik altijd wel erg leuk en daar gaan we dus ook gewoon heen. :P

Daffdil: Ik heb het zelfde probleem in de winter. Alleen maar buitenbaan tot mn beschikking.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:19

Ja die arbeidspirouette lijkt me een pittige oefening! Dan komt het inderdaad echt neer op een heel goede verzameling! Ach en je hoeft natuurlijk ook helemaal niet meteen door te starten als je 10 punten gehaald hebt.

Ik heb je profiel gezien. Dat filmpje van jou in de sloot!!! :')

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:21

Hahaha.. Ja erg he dat filmpje. Is echt een traditie bij ons in de regio. Dit was dan op mn oude RV en daar werd iedereen in deze betreffende sloot gegooid als je je laatste wp in het M2 reed. Ik was gelukkig voorbereid door droge kleding in de auto te hebben.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:26

Aparte maar grappige traditie, hahaha! Slim van je om droge kleding mee te nemen!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:30

Volgens mij doen ze dat wel in meerdere regio`s als je over mag naar het Z. Of onder de tuin slang zetten, nat gooien met een emmer of de sloot in.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:41

Nou bij ons zijn ze dan erg saai! Helemaal niks!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:42

Hoi Odenxia! Jij hebt al mooie punten bij elkaar gereden.

Ik heb helemaal geen X probleem, maar dat komt omdat ik in de training echt overal en nergens stop.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:45

Dank je ;)

Het X probleem doet zich ook alleen voor in de proef zelf. Thuis kan ik gewoon in verzamelde draf of galop over de A-C lijn zonder dat meneer ook maar denkt te stoppen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:54

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:01

Heb gereageerd hoor :D Leuk dier zeg.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:05

Bedankt!!! Heb voor het eerst sinds 5 jaar door een professionele fotograaf foto's van hem laten maken en ben echt helemaal verliefd op het resultaat. Wat een verschil met wanneer ik met mijn telefoontje probeer een foto van hem te schieten, haha!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:57

Welkom , en wat een snelheid met je winstpunten! daar kunnen wij( ik en mn paard) alleen van dromen!!

Erugh leuk traditie, ga ik bij ons op stal ook eens introduceren, ik heb de overstap toch al gehad!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 02:53

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:41

Leuk hoor je topic BB. Knappe paarden. Vooral je merrie spreekt me erg aan.
Wat ik mij afvraag, zijn bij jullie de klasses precies hetzelfde als hier in NL?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:09

romy46 schreef:
Welkom , en wat een snelheid met je winstpunten! daar kunnen wij( ik en mn paard) alleen van dromen!!

Ik ook hoor :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:24

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:15

odenxia schreef:
Leuk hoor je topic BB. Knappe paarden. Vooral je merrie spreekt me erg aan.
Wat ik mij afvraag, zijn bij jullie de klasses precies hetzelfde als hier in NL?

De merrie is ook echt mijn meisje :+:

De klasses zijn niet precies hetzelfde, zo start ik Heidi nu in een klasse waar je van K-X wijkt en dan X-H terug, waaar je een complete gebroken lijn contragalop hebt en waar ook een eenvoudige wissel inzit.
Maar zodra het appuyeren bevestigd is, is ze imo klaar voor het Z :j

Ruy's proef is een combinatie Z2/ZzL :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:33

Oke duidelijk. Vind het eigenlijk zo apart dat de klasses overal ter wereld verschillen.

Waarom niet gewoon dezelfde regels en richtlijnen als bijv bij voetbal. Daar is het spelletje in alle landen hetzelfde.